Είστε ένα τηλεοπτικό δίδυμο πολύ αγαπητό στον κόσμο. Τι σας κάνει να ξεχωρίζετε;
Χρήστος Κούτρας: Δύο εργάτες της καθημερινότητας. Ο,τι προβλήματα έχουν όλοι έχουμε και εμείς. Ο,τι αγωνίες έχουν οι πολίτες ακριβώς τις ίδιες έχουμε και εμείς. Ο,τι συζητήσεις κάνει ο μέσος άνθρωπος κάνουμε και εμείς. Δεν είσαι ξεχωριστός επειδή βγαίνεις στην τηλεόραση. Εμείς, τουλάχιστον, γιατί κάποιοι άλλοι, στην τηλεόραση, είναι «ξεχωριστοί». Κάνουν ζωάρες. Εμείς κάνουμε ό,τι όλος ο κόσμος.
Γιάννης Ντσούνος: Οπως μας βλέπει ο κόσμος στην τηλεόραση, αυτό είμαστε και εκτός τηλεόρασης. Ετσι μιλάμε, έτσι συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας, έτσι μιλάμε και συμπεριφερόμαστε και στον κόσμο. Αληθινοί και κανονικοί άνθρωποι είμαστε. Αυτό είναι το ξεχωριστό, το να είσαι απλά εσύ.
Παίζει ρόλο η τηλεθέαση;
Γ.Ν.: Τα νούμερα τηλεθέασης είναι το καθημερινό τεστ που περνάμε. Μας ενδιαφέρουν, γιατί απεικονίζουν, όσο αυτό είναι δυνατό, τι θέλει ο κόσμος από εμάς. Αλλά άγχος για τα νούμερα δεν έχουμε, γιατί εργαζόμαστε σε ένα σταθμό που η πολιτική του έχει απομυθοποιήσει τη «νουμερολαγνεία».
Χ.Κ.: Εγώ δεν έχω απομυθοποιήσει τίποτα. Παρακολουθώ κάθε μέρα και τα νούμερα και τα «νούμερα». Είναι εργαλείο δουλειάς, αυτό έχουμε, με αυτό πορευόμαστε. Ετσι κι αλλιώς από πάνω μας έχουμε τον Γιάννη Κολοκυθά, αρχισυντάκτη της εκπομπής, που 7 το πρωί διαβάζει τους αριθμούς.
Το περιεχόμενο που παρουσιάζει φέτος η τηλεόραση σας καλύπτει;
Γ.Ν.: Πάντα λείπουν πράγματα που ο καθένας θα ήθελε να δει στην τηλεόραση και δεν υπάρχουν. Αλλά σε γενικές γραμμές το περιεχόμενο είναι αξιοπρεπές. Βέβαια, εμείς δεν είμαστε το καλύτερο δείγμα για να κρίνουμε την τηλεόραση, γιατί είμαστε μέρος της.
Γιατί καθυστερεί η κατασκευή κινηματογραφικών πλατό στη Θεσσαλονίκη - Τι λένε επενδυτής και Enterprise Greece
Χ.Κ.: Ξέρεις, συνήθως έχουμε να πούμε μόνο κακά πράγματα για την τηλεόραση. Προφανώς θα ήθελα κι άλλα πράγματα, αλλά οι τηλεοπτικοί σταθμοί πέρασαν το τεστ της παλαβομάρας της κυβέρνησης με τις άδειες. Πώς να επενδύσουν; Πώς να γίνουν κινήσεις μέσα σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο; Η τηλεόραση, για να μην την αδικούμε, είναι το πιο φθηνό μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μου λείπουν εκπομπές που θα ανοίγουν ορίζοντες να ξεφύγουμε από τη μιζέρια και ταξίδια.
Αν και το περιεχόμενο της εκπομπής είναι ενημερωτικό, ο τρόπος που το παρουσιάζετε έχει και χιουμοριστικά και σατιρικά στοιχεία. Αυτό σας έχει κάνει αγαπητούς στο νεανικό κοινό;
Γ.Ν.: Ναι, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που τα θέματα παρουσιάζονται με αυτόν τον τρόπο. Δεν μπορείς να ενημερώνεις πια τον κόσμο με κλισέ φράσεις και αυστηρές γραμματικές προτάσεις. Για να μιλήσεις στους τηλεθεατές, για να σε βάλουν στο σπίτι τους, για να καθίσουν να σε ακούσουν, πρέπει να μιλήσεις όπως μιλούν και εκείνοι στις παρέες στο καφενείο, στο σπίτι, στη δουλειά. Αυτό κάνουμε.
Χ.Κ.: Γιατί οι νέοι δεν αγαπούν την ενημέρωση; Την αγαπούν, απλώς επιλέγουν το Διαδίκτυο. Οταν τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον, παρακολουθούν. Αλλά μπορείς να μιλάς συνέχεια για το Μνημόνιο και τη διαπραγμάτευση; Οχι, απαντώ. Στις παρέες μας δεν μιλάμε και για μια ωραία γυναίκα, για έναν ωραίο άντρα, για μια φωτογράφηση, για ένα γκολ; Ε, αυτό κάνουμε, μιλάμε όπως μια παρέα. Και την ίδια ώρα μιλάς για την ανεργία και όλα αυτά που μας πληγώνουν.
Ποια είναι η γνώμη σας για το φαινόμενο «Survivor»;
Γ.Ν.: Ο κόσμος έχει κουραστεί από τη συνεχόμενη πολιτική και οικονομική ανάλυση από τους πάντες, κατέχοντες και μη, γνωρίζοντες και μη. Αυτό τον οδηγεί ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες σε πιο «ελαφριά «και εύπεπτα τηλεοπτικά προϊόντα», τα οποία δεν του κουράζουν τον εγκέφαλο και δεν του προκαλούν επιπλέον μιζέρια.
Χ.Κ.: Αναμενόμενο. Σίριαλ καινούργια δεν υπάρχουν, ταινίες καινούργιες λόγω οικονομικών δεν προβάλλονται, ξένες σειρές τις βλέπουν από το Διαδίκτυο. Ηρθε μια μεγάλη παραγωγή, με ωραία γυρίσματα και νέους χαρακτήρες, οπότε τράβηξε όλα τα βλέμματα.
Υπάρχουν και τηλεκριτικοί που λένε ότι το εν λόγω φορμάτ «καταστρέφει» την ελληνική τηλεόραση.
Γ.Ν.: Ο τηλεθεατής πρέπει να έχει πάντα επιλογές. Και έχει και ένα μεγάλο όπλο στα χέρια του. Ονομάζεται τηλεκοντρόλ ή στα ελληνικά διαυλοεπιλογέας.
Χ.Κ.: Οι τηλεκριτικοί κρίνουν, οι τηλεθεατές παρακολουθούν. Απλά είναι τα πράγματα.
Μάρτζυ Λαζάρου
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου