ΚΡΟΥΕΛΑ *** (CRUELLA)
ΗΠΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΡΕΓΚ ΓΚΙΛΕΣΠΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΜΑ ΣΤΟΟΥΝ, ΕΜΑ ΤΟΜΣΟΝ
Η Ντίσνεϊ κάνει ένα υπολογισμένο, αλλά τολμηρό βήμα δίνοντας σκοτεινή τροπή σε μια μεγάλη επιτυχία από το παρελθόν της. Εδώ βέβαια πρόκειται για ένα είδος prequel που μας συστήνει την Κρουέλα Ντε Βιλ από τη στιγμή που γεννήθηκε μέχρι τα πρώτα ενήλικα χρόνια της. Αλλά και πάλι, στα χέρια του Κρεγκ Γκιλέσπι («Εγώ, η Τόνια») η ιστορία της ενηλικίωσής της γίνεται ένα νταρκ παραμύθι στους δρόμους του Λονδίνου στα τέλη της δεκαετίας του ’70, όπου κάθε είδους ακρότητα στο στιλ, στο ντύσιμο και τη συμπεριφορά ήταν κυρίαρχη τάση. Εκεί η Εστέλα θα βρει τον εαυτό της, τη διαδρομή της, θα δώσει την πρώτη μεγάλη της μάχη και θα μεταμορφωθεί σε Κρουέλα, στη γυναίκα που ήταν προορισμένη να γίνει από τότε που γεννήθηκε.
Αν και η ταινία στηρίζεται πάρα πολύ στα flashy κοστούμια και τα εντυπωσιακά σκηνικά, οι δύο πρωταγωνίστριες καταφέρνουν να μη θαφτούν από αυτά. Αντιθέτως, οι ερμηνείες τους είναι κορυφαίου επιπέδου, απολαυστικές ως το τέλος, ενώ η χημεία τους στην ανταλλαγή ατάκας ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Ιδιαίτερα η Εμα Τόμσον στο ρόλο της αδίστακτης Βαρόνης ξεφεύγει από τους συνήθεις ρόλους που επιλέγει τα τελευταία χρόνια και υπογράφει ερμηνεία που ξεχωρίζει.
ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ ΙΙ *** (A QUIET PLACE PART II)
ΗΠΑ, 2020
Grand Hotel spoiler: Προσπαθούν να κλέψουν το μωρό της Ελένης - Το σχέδιο της Κυβέλης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΝ ΚΡΑΖΙΝΣΚΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΕΜΙΛΙ ΜΠΛΑΝΤ, ΚΙΛΙΑΝ ΜΕΡΦΙ
Οι δολοφονικοί εξωγήινοι, που μόνο αν μείνεις σιωπηλός έχεις ελπίδα να επιβιώσεις, συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο στη Γη και οι Αμποτ μετά το θάνατο του πατέρα της οικογένειας καλούνται να βρουν ασφαλές καταφύγιο μακριά από το σπίτι τους. Το μετα-αποκαλυπτικό οδοιπορικό τους δεν θα είναι φυσικά αναίμακτο.
Αξιοπρεπέστατη και πάλι η δουλειά στη θριλερική αυτή περιπέτεια επιβίωσης με σασπένς και δράση όπου και όσο χρειάζεται, και με το μοντάζ να επιτείνει την αγωνία για την κατάληξη των ηρώων αυτού του επεισοδίου. Χωρίς να προσφέρει κάτι καινούργιο, το δεύτερο μέρος της σειράς καταφέρνει να επιπλεύσει χάρη στις καλογραμμένες σκηνές που υπακούουν στους κανόνες του είδους.
ΜΗΛΑ *** (ΕΛΛΑΔΑ, 2020)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ, ΣΟΦΙΑ ΓΕΩΡΓΟΒΑΣΙΛΗ
Ο Αρης ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης της μνήμης, καθώς γύρω του η Αθήνα φαίνεται να αντιμετωπίζει μια πανδημία απώλειάς της. Ο ένας μετά τον άλλον, οι κάτοικοί της ξεχνάνε ακόμα και το όνομά τους και ειδικές κλινικές φροντίζουν για την ομαλή επαναφορά τους. Καθώς ο Αρης ακολουθεί τις οδηγίες των ειδικών, γνωρίζει την Αννα που παρακολουθεί κι εκείνη το ίδιο πρόγραμμα.
Η ταινία συμμετείχε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας (Ορίζοντες), έφτασε στον προθάλαμο της πεντάδας για το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας και γοήτευσε την Κέιτ Μπλάνσετ σε τέτοιο βαθμό που η ίδια αναμίχθηκε στην προώθησή της στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού ως executive producer και έγινε αρωγός του Χρήστου Νίκου στο επόμενο, αναβαθμισμένο βήμα του. Και όλα αυτά στο ντεμπούτο του Ελληνα σκηνοθέτη.
Τα «Μήλα» ξετυλίγονται γύρω από μια καλή και συγκινητική αρχική ιδέα, μια ιδέα που όλους μας απασχολεί αργά ή γρήγορα στη ζωή μας. Και η γνωστή ερμηνευτική γραμμή του Αρη Σερβετάλη υπηρετεί πολύ καλά αυτή την ιδέα, καλύτερα ίσως από οποιονδήποτε άλλον θα μπορούσε να βρίσκεται στη θέση του. Αν στα χέρια του είχε ένα πιο ολοκληρωμένο σενάριο που να μη σου δίνει την αίσθηση ότι πολλά μένουν ασχολίαστα, εκκρεμή και διαφεύγουν, τα «Μήλα» θα είχαν άλλη ώθηση.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Ανάμεσά μας ***. Των Λικ και Ζαν-Πιερ Νταρντέν με τους Ιντίρ Μπεν Αντί, Ολιβιέ Μπονόντ
Ο έφηβος Αχμεντ προσηλυτίζεται σταδιακά στην τζιχάντ και αρχίζει να εφαρμόζει τους αυστηρούς κανόνες του Κορανίου στην καθημερινή του ζωή. Οταν στο στόχαστρό του μπει η δασκάλα του στο σχολείο επειδή διδάσκει αραβικά αλλά όχι από το Κοράνι, θα εισέλθει σε μια περιπέτεια που, το λιγότερο, θα του στοιχίσει την ελευθερία του.
Οι αδελφοί Νταρντέν δοκιμάζουν να κάνουν ένα αιχμηρό σχόλιο στη μισαλλοδοξία και το φανατισμό εισχωρώντας με άνεση στην καθημερινότητα μιας μερίδας της κοινωνίας που ζει δίπλα μας. Ομως η προσπάθειά τους εξατμίζεται εύκολα ιδίως στο δεύτερο μέρος του εγκλεισμού και το μόνο που μένει είναι η τελική αγωνιώδης σκηνή.
Ράφτης **. Της Σόνιας Λίζας Κέντερμαν με τους Δημήτρη Ημελλο, Ταμίλα Κουλίεβα
Ενας συνεσταλμένος ράφτης κοστουμιών προσπαθεί να σώσει το ραφτάδικο του πατέρα του από τα νύχια της τράπεζας και βγαίνει στο δρόμο αναζητώντας πελάτες. Οι περισσότεροι του ζητάνε να τους ράψει νυφικά και, καθώς δεν έχει εμπειρία, θα αναζητήσει τη βοήθεια μιας γειτόνισσάς του, η οποία έχει ταλέντο στο σχέδιο και το ράψιμο.
Αγνές οι προθέσεις του «Ράφτη» και οι σκηνές όπου οι ήρωες κάθονται να τα πουν στην κουζίνα ή το καθιστικό του σπιτιού τους είναι αρκετά προσεγμένες και είναι φανερό ότι έχουν προέλθει από καλή παρατήρηση. Ομως η κατεύθυνση είναι η εξιδανίκευση με μια εσάνς περασμένων, ρομαντικών εποχών που μάλλον έχουν παρέλθει. Αν βέβαια το ζητούμενο είναι η… επιστροφή στην αθωότητα, ο «Ράφτης» το προσφέρει.
Οι Κρουντς 2: Νέα εποχή. Κινούμενα σχέδια του Τζόελ Κρόφορντ
Οι Κρουντς έχουν επιβιώσει από αρκετούς κινδύνους και καταστροφές. Καθώς όμως ξεκινούν την αναζήτηση μιας ασφαλέστερης περιοχής που θα αποτελέσει το νέο σπιτικό τους, ανακαλύπτουν ένα ειδυλλιακό, περιφραγμένο παράδεισο. Ομως μια άλλη οικογένεια κατοικεί ήδη εκεί: Οι Προχώβιοι.
Chungking express (1994), Εκπτωτοι άγγελοι (1995), Ευτυχισμένοι μαζί (1997). Του Γουονγκ Καρ Γουάι
Με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων από την πρεμιέρα της ταινίας-σταθμό στη φιλμογραφία του Γουονγκ Καρ Γουάι, «Ερωτική επιθυμία», η ψηφιακή πλατφόρμα Cinobo επανακυκλοφορεί σε 4Κ αποκατεστημένες κόπιες, πέντε ταινίες του σπουδαίου δημιουργού. Απόψε κάνουν πρεμιέρα οι τρεις παραπάνω, ενώ αργότερα το καλοκαίρι θα δούμε την «Ερωτική επιθυμία» και το «2046».
Oι τρεις ταινίες προηγούνται τόσο χρονολογικά όσο και αισθητικά της «Ερωτικής επιθυμίας» και ως ένα βαθμό θα μπορούσαμε να πούμε ότι στη δεκαετία του ’90 ο Γουονγκ Καρ Γουάι προετοιμαζόταν και παράλληλα προετοίμαζε το κοινό για το magnum opus του που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ των Καννών το 2000. Ελάχιστα βέβαια οι τρεις ταινίες που επανεμφανίζονται σήμερα στα θερινά προδιαθέτουν στιλιστικά για την «Ερωτική επιθυμία» και σαφώς σήμερα, όπως και τότε, στέκονται αυτόνομα, χωρίς να έχουν κέντρο αναφοράς εκείνη την ταινία. Ομως και πάλι, βλέποντας το «Chungking express» ή τους «Εκπτωτους άγγελους», εύκολα αναγνωρίζεις τη σκηνοθετική υπογραφή, το μοναδικό ύφος ενός δημιουργού που σκάβει βαθιά στην καθημερινότητα των σχέσεων και τη μεταπλάθει σε κάτι «ονειρικό», κάτι που εδρεύει «έξω από αυτόν τον πλανήτη» και παράλληλα τόσο οικείο και ρεαλιστικό.
Η ωραία της ημέρας (1967) ****. Του Λουίς Μπουνιουέλ με τους Κατρίν Ντενέβ, Μισέλ Πικολί
Η Σεβερίν, η όμορφη, αλλά ψυχρή ερωτικά, σύζυγος ενός γιατρού, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας». Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Οσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της. Από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του Ισπανού δημιουργού που επιστρέφει συχνά στις αίθουσες και όχι άδικα.
Ζούσε τη ζωή της (1962) ****. Του Ζαν Λικ Γκοντάρ με τους Ανα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ
Απογοητευμένη από τη ζωή της και τη δεινή οικονομική της κατάσταση, η Νανά αποφασίζει να παρατήσει τη δουλειά της σε ένα δισκοπωλείο και γίνεται πόρνη ευελπιστώντας κάποτε να γνωρίσει εκείνον που θα την κάνει σταρ του σινεμά. Από τις πιο επιδραστικές ταινίες του Γκοντάρ εκείνης της περιόδου, το «Ζούσε τη ζωή της» δίνει το ελεύθερο στον δημιουργό της να ποδοπατήσει εκ νέου τους κινηματογραφικούς κανόνες εκείνης της εποχής και να προτείνει και πάλι ένα νέο ξεκίνημα στην κινηματογράφηση. Αποτελεί παράλληλα και ένα γοητευτικό πορτρέτο της Ανα Καρίνα που κυριαρχεί στα πλάνα του.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Εμβολιασμοί: Κύματα «Γαλάζιας Ελευθερίας» στα νησιά – Σταθερή η αποκλιμάκωση στους δείκτες
- Νέες αντικειμενικές, με μειώσεις ΕΝΦΙΑ – Τι πρέπει να ξέρουν οι ιδιοκτήτες
- Εξάρχεια: Γυαλιά καρφιά η πολυκατοικία όπου βρίσκεται το γραφείο του Τσακαλώτου – Διέρρηξαν 15 γραφεία
- Η Αστυπάλαια «φωτογραφία» από το πράσινο μέλλον
- ΟΑΕΔ: 20 μέρες για ανανέωση δελτίων ανεργίας – Τι πρέπει να ξέρετε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter