Ο Όμιλος προσέφερε 19,8 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,2 εκατ. περισσότερες σε σχέση με το 2023, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία με επέκταση του δικτύου και των συχνοτήτων κυρίως στους μήνες εκτός αιχμής. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82,5%.
Για το σύνολο του έτους το EBITDA διαμορφώθηκε στα €405,3 εκατ., αυξημένο κατά 1% ενώ η λειτουργική κερδοφορία ΕΒΙΤ στα €227,1 εκατ. μειωμένη κατά 8%. Τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν στα €164,0 εκατ. ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν στα €129,9 εκατ., 23% χαμηλότερα εκατ. από το 2023.
Το τέταρτο τρίμηνο η AEGEAN μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες με εξαιρετική δυναμική και ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή ενίσχυση της ζήτησης και στους παραδοσιακά αδυνάμους μήνες αλλά και την «επίμονη» επένδυση της AEGEAN κατά την χειμερινή περίοδο.
Ο Κύκλοs Εργασιών σημείωσε αύξηση 10% κατά το τελευταίο τρίμηνο ενώ o Όμιλος κατέγραψε ιστορικά υψηλό σε κερδοφορία προ τόκων και φόρων (EBIT) που ανήλθε σε €27,6 εκατ. Η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία δεν μεταφέρθηκε στο τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους του τριμήνου καθώς η κάμψη της ισοτιμίας ευρώ δολαρίου από 1,12 στις 30/9/2024 σε μόλις 1,04 στις 31/12/2024 έφερε σημαντική ζημιά από την αποτίμηση σε IFRS των υποχρεώσεων των επόμενων ετών από μισθώσεις.
Με την επίδραση του εξαιρετικού τέταρτου τρίμηνου, τα ετήσια αποτελέσματα του 2024 συνιστούν την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδα επιβατικής κίνησης και Κύκλου Εργασιών αλλά και τη δεύτερη ιστορικά υψηλότερη επίδοση σε κερδοφορία παρά τους σημαντικούς περιορισμούς που παρουσιάστηκαν. Ειδικότερα, η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και την ωφέλεια κόστους από την χρήση τους, ενώ δημιούργησε και ανάγκες επιπλέον μισθώσεων αεροσκαφών. Η αποζημίωση που λαμβάνει η εταιρεία από τον κατασκευαστή είναι σημαντική χωρίς όμως να καλύπτει το σύνολο των επιπτώσεων. Επιπλέον, η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν προκάλεσε απώλεια κίνησης εξωτερικού κατά το 3ο και το 4ο τρίμηνο.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €769,1 εκατ.[1] στις 31.12.2024 αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4 εκατ. για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό δημόσιο. Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2 εκατ. με την AEGEAN να έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5 Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR 72-600.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ποσού €0,80 ανά μετοχή.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης , Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η στρατηγική μας για αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες εκτός αιχμής αλλά και η ισχυρή ανταπόκριση από Έλληνες αλλά και επισκέπτες της χώρας μας, στις υπηρεσίες και στο δίκτυο της AEGEAN, συνέβαλλε σε αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Οι προκλήσεις από τους περιορισμούς προς τη Μέση Ανατολή καθώς και η συνεχιζόμενη επίδραση στα κόστη μας λόγω των ελέγχων στους κινητήρες GTF ήταν και παραμένουν σημαντικές. Τα αποτελέσματα του έτους επιβεβαιώνουν την ανταγωνιστικότητά μας και την ισχυρή μας θέση.
Συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πλάνο με στόχο τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών μας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητά μας και τη δημιουργία υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό έγινε πρόσθετη παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών τύπου Α321 neo ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε τη μεγάλη μας προσπάθεια για εξωστρέφεια και υψηλή τοπική προστιθέμενη αξία για την εταιρεία, τα στελέχη μας αλλά και τη χώρα στο Κέντρο Συντήρησης που μόλις άρχισε να εξυπηρετεί, εκτός των δικών μας αναγκών και σημαντικές άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Για το 2025, η AEGEAN θα προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις, 1,8 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024. Στο δίκτυο εξωτερικού η AEGEAN θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις, 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 ενώ στο δίκτυο εσωτερικού θα προσφέρει 8,5 εκατ. θέσεις 6% περισσότερες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά».
Η διοίκηση της AEGEAN θα διενεργήσει τηλεδιάσκεψη (conference call) με θέμα συζήτησης τα «Αποτελέσματα Έτους 2024» την Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025 στις 16:00 ώρα Ελλάδος.
Λεπτομέρειες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Εταιρείας: https://el.about.aegeanair.com/ependytes/anakoinoseis/announcements/
Αποτελέσματα Ομίλου Τέταρτου Τριμήνου και Έτους 2024
(σε € εκατ.) | Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ |
Έσοδα | 361,4 | 397,4 | 10% | 1.693,1 | 1.777,3 | 5% |
EBITDA1 | 33,0 | 75,4 | 129% | 400,4 | 405,3 | 1% |
EBIT | (6,9) | 27,6 | – | 246,8 | 227,1 | -8% |
Κέρδη προ φόρων | (2,2) | (6,5) | 192% | 214,8 | 164,0 | -24% |
Κέρδη μετά από φόρους | (1,6) | (2,1) | 30% | 168,7 | 129,9 | -23% |
Σημείωση:
1.Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ | |
Σύνολο Επιβατών (‘000)1 | 3.504 | 3.740 | 7% | 15.463 | 16.324 | 6% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) 1 | 3.878 | 4.049 | 4% | 16.704 | 17.410 | 4% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) 1 | 4.266 | 4.526 | 6% | 18.630 | 19.790 | 6% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) 1 | 4.717 | 4.893 | 4% | 20.087 | 21.120 | 5% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) 1 | 82,7% | 83,1% | 0,4pp | 83,5% | 82,5% | -0,9pp |
Σημείωση:
1 Για λόγους συγκρισιμότητας στα επιχειρησιακά μεγέθη των περιόδων του 2023 και του 2024 δεν περιλαμβάνονται τα μεγέθη της Animawings λόγω αποεπένδυσης.
Παρουσίαση των βασικών οικονομικών και οργανικών αποτελεσμάτων ως ποσοστό των αντίστοιχων αποτελεσμάτων της περιόδου του 2019.
2019 | 2023 | 2024 | |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs) | 100% | 108% | 114% |
Έσοδα | 100% | 129% | 136% |
EBITDA | 100% | 149% | 150% |
Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού
(σε € εκατ.) | 31.12.2023 | 31.12.2024 |
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων | 706,31 | 769,1 |
Δανειακές υποχρεώσεις | 220,3 | 383,6 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 901,2 | 1.047,6 |
Καθαρός Δανεισμός | 415,3 | 662,2 |
Καθαρός Δανεισμός/ (Καθαρά Ταμειακά Διαθέσιμα) εξαιρουμένων των μισθώσεων | (485,9) | (385,5) |
EBITDA | 400,4 | 405,3 |
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA | 1,0x | 1,6x |
Σημειώσεις:
1 Για λόγους ορθότερης παρουσίασης αναταξινομήθηκε από το κονδύλι Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία στις 31.12.2023 ποσό €3,06 εκατ. στις Λοιπές μακροπρόθεσμες απαιτήσεις του Ομίλου.
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ |
Έσοδα | 361,4 | 397,4 | 10% | 1.693,1 | 1.777,3 | 5% |
EBITDA1 | 33,0 | 75,4 | 129% | 400,4 | 405,3 | 1% |
EBIT | (6,9) | 27,6 | – | 246,8 | 227,1 | -8% |
Κέρδη προ φόρων | (2,2) | (6,5) | 192% | 214,8 | 164,0 | -24% |
Κέρδη μετά από φόρους | (1,6) | (2,1) | 30% | 168,7 | 129,9 | -23% |
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.)5 | 3.504 | 3.740 | 7% | 15.463 | 16.324 | 6% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) 5 | 4.266 | 4.526 | 6% | 18.630 | 19.790 | 6% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) 5 | 4.717 | 4.893 | 4% | 20.087 | 21.120 | 5% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση5 | 131 | 131 | 0% | 131 | 128 | -3% |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις)5 | 82,7% | 83,0% | 0,3pp | 83,4% | 82,7% | -0,6pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK/ Χιλιομετρικές Θέσεις ASK)5 | 82,7% | 83,1% | 0,4pp | 83,5% | 82,5% | -0,9pp |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) 5 | 971 | 953 | -2% | 935 | 925 | -1% |
RASK (σε € λεπτά)2 | 7,6 | 8,1 | 7% | 8,3 | 8,4 | 2% |
Yield (σε € λεπτά)3 | 9,3 | 9,8 | 6% | 10,0 | 10,2 | 2% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 7,8 | 8,4 | 8% | 7,4 | 7,8 | 5% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων | 5,9 | 6,8 | 15% | 5,5 | 6,0 | 8% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα, περιλαμβάνεται η Animawings.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα, περιλαμβάνεται η Animawings.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση, περιλαμβάνεται η Animawings.
5 Για λόγους συγκρισιμότητας στα επιχειρησιακά μεγέθη των περιόδων του 2023 και του 2024 δεν περιλαμβάνονται τα μεγέθη της Animawings λόγω αποεπένδυσης.
Ενοποιημένη Κατάσταση Αποτελεσμάτων Τέταρτου Τριμήνου και Έτους 2024
(σε € εκατ.) | Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ |
Έσοδα από τακτικές πτήσεις | 309,5 | 343,9 | 11% | 1.442,6 | 1.544,4 | 7% |
Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις | 17,8 | 11,0 | -38% | 93,8 | 57,1 | -39% |
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που σχετίζονται με τις πτήσεις | 34,2 | 42,5 | 24% | 156,7 | 175,9 | 12% |
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες | 361,4 | 397,4 | 10% | 1.693,1 | 1.777,3 | 5% |
Λοιπά έσοδα | 7,3 | 8,8 | 20% | 31,1 | 28,1 | -9% |
Παροχές σε εργαζόμενους | (52,8) | (43,8) | -17% | (182,3) | (193,3) | 6% |
Καύσιμα Αεροσκαφών | (90,9) | (82,1) | -10% | (376,9) | (372,1) | -1% |
Συντήρηση αεροσκαφών | (41,0) | (46,4) | 13% | (170,5) | (202,1) | 19% |
Τέλη υπέρπτησης | (18,0) | (19,4) | 8% | (77,2) | (86,0) | 11% |
Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης | (21,5) | (23,5) | 9% | (91,3) | (100,9) | 10% |
Χρεώσεις αεροδρομίων | (18,1) | (17,5) | -3% | (83,3) | (84,0) | 1% |
Έξοδα catering | (11,6) | (14,1) | 21% | (45,7) | (54,0) | 18% |
Έξοδα διανομής | (23,3) | (26,8) | 15% | (96,4) | (109,8) | 14% |
Έξοδα προβολής και διαφήμισης | (5,4) | (8,2) | 53% | (24,9) | (24,8) | 0% |
Διάφορα έξοδα | (52,3) | (46,1) | -12% | (167,2) | (148,5) | -11% |
Μισθώσεις | (0,9) | (3,0) | 254% | (8,1) | (24,8) | 208% |
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) | 33,0 | 75,4 | 129% | 400,4 | 405,3 | 1% |
Περιθώριο ΚΠΤΦΑ (EBITDA Margin) | 9,1% | 19,0% | 0,2 | 0,2 | ||
Αποσβέσεις | (39,9) | (47,8) | 20% | (153,5) | (178,2) | 16% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ) | (6,9) | 27,6 | – | 246,8 | 227,1 | -8% |
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin) | -2% | 7% | – | 15% | 13% | -12% |
Πιστωτικοί τόκοι και Χρηματοοικονομικά έσοδα | 4,6 | 10,7 | 132% | 13,9 | 34,0 | 145% |
Τόκοι υποχρεώσεων και μισθώσεων και Χρηματοοικονομικά έξοδα | (18,3) | (20,7) | 13% | (69,0) | (77,7) | 13% |
Συναλλαγματικές διαφορές και λοιπά | 18,4 | (24,0) | – | 23,5 | (17,8) | – |
Κέρδη/(Zημίες) από συμμετοχές | 0,0 | (0,1) | – | (0,4) | (1,7) | 328% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ) | (2,2) | (6,5) | 192% | 214,8 | 164,0 | -24% |
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin) | -1% | -2% | 13% | 9% | ||
Φόρος εισοδήματος | 0,6 | 4,4 | 602% | (46,2) | (34,0) | -26% |
Κέρδη χρήσης μετά από φόρους | (1,6) | (2,1) | 30% | 168,7 | 129,9 | -23% |
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Θέσης
(σε € εκατ.) | 31.12.2023 | 31.12.2024 |
Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 1.477,63 | 1.812,0 |
Ταμειακά Διαθέσιμα1,3 | 576,2 | 578,1 |
Xρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία2 | 130,03 | 191,0 |
Λοιπά κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 264,0 | 293,3 |
Σύνολο Περιουσιακών Στοιχείων | 2.447,9 | 2.874,4 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων | 418,8 | 499,4 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 901,2 | 1.047,6 |
Δανειακές υποχρεώσεις | 220,3 | 383,6 |
Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις | 119,6 | 176,7 |
Λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις | 787,9 | 767,1 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων | 2.447,9 | 2.874,4 |
Σημειώσεις:
1 Περιλαμβάνει δεσμευμένες καταθέσεις ποσού €0,5 εκατ. στις 31/12/2023 και €2,5 εκατ. στις 31/12/2024.
2 Περιλαμβάνει ενεχυριασμένα Ομόλογα €10,6 εκατ. στις 31/12/2023 και €27,8 εκατ. στις 31/12/2024.
3 Για λόγους ορθότερης παρουσίασης αναταξινομήθηκε από το κονδύλι Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία στις 31.12.2023 ποσό €3,06 εκατ. στις Λοιπές μακροπρόθεσμες απαιτήσεις του Ομίλου.
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Ταμειακών Ροών
(σε € εκατ.) | 31.12.2023 | 31.12.2024 |
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από λειτουργικές δραστηριότητες | 436,2 | 407,5 |
Καθαρές ταμειακές εισροές / (εκροές) από επενδυτικές δραστηριότητες | (157,0) | (118,2) |
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από χρηματοδοτικές δραστηριότητες | (92,1) | (230,2) |
Καθαρή αύξηση / (μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα | 187,1 | 59,1 |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στην αρχή της χρήσης1 | 527,9 | 706,3 |
Επίδραση συναλλαγματικών διαφορών στα ταμειακά διαθέσιμα & ισοδύναμα | (7,9) | 3,8 |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα περιουσιακού στοιχείου διακρατούμενoυ προς πώληση | (0,8)
| |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της χρήσης1 | 706,3 | 769,1 |
Σημείωση:
1 Περιλαμβάνει δεσμευμένες καταθέσεις και χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία.
Επιχειρησιακά μεγέθη Ομίλου1
Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ | |
Χωρητικότητα | ||||||
Χιλιομετρικές Θέσεις (σε εκατ.) | 4.717 | 4.893 | 4% | 20.087 | 21.120 | 5% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) | 4.266 | 4.526 | 6% | 18.630 | 19.790 | 6% |
Ώρες Πτήσεων (Block hours) | 46.912 | 49.469 | 6% | 201.394 | 216.887 | 8% |
Πτήσεις | 26.743 | 28.643 | 7% | 118.016 | 128.006 | 9% |
Μέσος αριθμός θέσεων ανά πτήση | 159 | 158 | -1% | 158 | 155 | -2% |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 971 | 953 | -2% | 935 | 925 | -1% |
Επιβάτες (΄000) | ||||||
Ανά είδος πτήσεων: | ||||||
Επιβάτες Τακτικών πτήσεων | 3.427 | 3.680 | 7% | 14.957 | 15.974 | 7% |
Επιβάτες Ναυλωμένων πτήσεων | 77 | 60 | -22% | 506 | 349 | -31% |
Ανά δίκτυο: | ||||||
Δίκτυο Εσωτερικού | 1.381 | 1.497 | 8% | 6.239 | 6.719 | 8% |
Δίκτυο Εξωτερικού | 2.123 | 2.243 | 6% | 9.223 | 9.605 | 4% |
Σύνολο επιβατών | 3.504 | 3.740 | 7% | 15.463 | 16.324 | 6% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες RPKs (σε εκατ.) | 3.878 | 4.049 | 4% | 16.704 | 17.410 | 4% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 131 | 131 | 0% | 131 | 128 | -3% |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 82,7% | 83,0% | 0,3pp | 83,4% | 82,7% | -0,6pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK/ Χιλιομετρικές Θέσεις ASK) | 82,7% | 83,1% | 0,4pp | 83,5% | 82,5% | -0,9pp |
Σημείωση:
1 Για λόγους συγκρισιμότητας στα επιχειρησιακά μεγέθη των περιόδων του 2023 και του 2024 δεν περιλαμβάνονται τα μεγέθη της Animawings λόγω αποεπένδυσης.
[1] Περιλαμβάνει χρηματοοικονομικές επενδύσεις ύψους €190,9 εκατ. και δεσμευμένες καταθέσεις ύψους €2,5 εκατ.