Την τελευταία πινελιά στον καμβά της ευρύτερης περιοχής, που συνθέτει το υπερπολυτελές Four Seasons, βάζει αυτές τις ημέρες η Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης. Πρόκειται για επένδυση 48 εκατ. ευρώ της οποίας το επίσημο πρελούδιο τοποθετείται στις 15 Ιουνίου του τρέχοντος έτους. Γνώστες της επένδυσης αναφέρουν ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου στη μαρίνα δύνανται να ελλιμενίζονται σκάφη.
Επισημαίνεται ότι η Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης θα διαθέτει 59 θέσεις ελλιμενισμού, με δυνατότητα φιλοξενίας 3 MEGA YACHTS. To κάδρο της μαρίνας συμπληρώνουν ειδική ζώνη shopping area, ένα καφέ και ένα πολυτελές εστιατόριο το οποίο θα φέρει πασίγνωστο διεθνές brand που ταυτίζεται άρρηκτα με την πολυτέλεια και το ποιοτικό φαγητό. Η μαρίνα θα διαθέτει και 350 θέσεις πάρκινγκ. Ταυτόχρονα τελεσφορεί και η κατασκευή της υπόγειας διάβασης που θα συνδέει το ξενοδοχείο με τη μαρίνα. Ακόμη στη μαρίνα θα υπάρχουν μεταξύ άλλων διοικητικό κέντρο και πύργος ελέγχου δύο ορόφων στο βορειοδυτικό τμήμα, ανοιχτές πλατείες όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να πραγματοποιούν υπαίθριες δραστηριότητες όλο τον χρόνο, ενώ θα εμπεριέχονται και ειδικές προσβάσεις σε χώρους με πανοραμική θέα του κόλπου και της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Οπως υπογραμμίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η διευθύνουσα σύμβουλος και αντιπρόεδρος του Αστέρα Βουλιαγμένης, καθώς και πρόεδρος της Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης, Πένυ Ζαγλαρίδου, το εν λόγω έργο ενδυναμώνει τη θέση της Ελλάδας ανάμεσα σε γειτονικές χώρες με μεγάλο αριθμό από μαρίνες υψηλών προδιαγραφών, π.χ. Γαλλία, Μονακό, Ιταλία, Κροατία και Τουρκία. Οπως τονίζει, πρόκειται για έναν από τους πλέον σύγχρονους πυρήνες για τον θαλάσσιο τουρισμό και αποτελεί έργο-τομή, με σύγχρονο χαρακτήρα, που θα συμβάλει στην ανάπλαση της παράκτιας ζώνης, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξη του project έγινε με ευθύνη, οι δε εγκαταστάσεις θα δίνουν πρόσβαση σε όλους. Αλλωστε -όπως υποστηρίζει- παρέχεται ουσιαστική προστασία χερσαίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος, με εστίαση από πλευράς των επενδυτών στη διασφάλιση της βιοποικιλότητας.
Οπως αναφέρει, σχετικά με το «Σχέδιο Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης» και σύμφωνα με τις υποδείξεις της Λιμενικής Αρχής, προβλέπονται συντεταγμένη παρακολούθηση της ποιότητας των υδάτων σε πραγματικό χρόνο, εκτεταμένες επιφάνειες φυτεμένων δωμάτων και περιβάλλοντος χώρου για ενίσχυση της ζώνης πρασίνου, ανεμπόδιστη κίνηση ΑμεΑ σε όλους τους χώρους της μαρίνας, πιστοποιήσεις λειτουργίας σε ό,τι αφορά την οργάνωση, το περιβάλλον και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών σύμφωνα με τα αυστηρότερα παγκόσμια πρότυπα.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις σημειώνει ότι:
- Δεν έχει γίνει παρέμβαση στο φυσικό τοπίο. Αντίθετα εναρμονίζεται με αυτό.
- Το σύνολο του έργου θα κινηθεί στα φυσικά όρια της μαρίνας.
- Η συνολική δόμηση δεν υπερβαίνει τα 4.800 τ.μ. και αντιστοιχεί περίπου στο ήμισυ της επιτρεπόμενης από τη σχετική νομοθεσία και θα είναι σε απόλυτη αρμονία και συμμόρφωση με το φυσικό τοπίο. Επίσης, θα έχει πολλές υπαίθριες διαμορφώσεις. Συνολικά θα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό χρήσεων σε μικρό εμβαδό κάλυψης.
- Δεν θα γίνει διαφοροποίηση στην κίνηση των σκαφών σε σχέση με σήμερα, οπότε δεν θα επηρεαστούν οι ακτές. Αλλωστε η νέα διάταξη της μαρίνας έχει προκύψει μετά από λεπτομερή ακτομηχανική και κυματική μελέτη για τον κόλπο της Βουλιαγμένης από ομάδα ειδικών επιστημόνων.
Με σεβασμό στο περιβάλλον
Σύμφωνα με γνώστες της επένδυσης, κεντρικό στοιχείο του σχεδιασμού είναι η βιωσιμότητα και η μείωση του αποτυπώματος στο θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον της περιοχής. Επίσης Ελληνες περιβαλλοντολόγοι, το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), δημόσιοι φορείς και τοπική κοινωνία ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε να γίνει μια ολοκληρωμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που έγινε η βάση για την ανάπλαση. Χαρακτηριστικά στη μαρίνα προβλέπεται:
- Αρτια οργανωμένος σταθμός παραλαβής λυμάτων των σκαφών και αντίστοιχη απόδοση αυτών σε πιστοποιημένους φορείς τελικής διαχείρισης.
- Κατασκευή σύγχρονου και πρωτοποριακού συστήματος αναρρόφησης κενού για την παραλαβή των λυμάτων σε κάθε θέση ελλιμενισμού, υποχρεωτική για όλα τα σκάφη.
- Οργάνωση διαχείρισης απορριμμάτων με απόλυτη προτεραιότητα στην ανακύκλωση σε συνεργασία με τον Δήμο ΒΒΒ και με πιστοποιημένους φορείς διαχείρισης.
- Εγκατάσταση νέου ηλεκτρικού δικτύου για μείωση απώλειας ηλεκτρικού ρεύματος και παρακολούθηση κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο για την αποφυγή σπατάλης.
- Σύγχρονες μέθοδοι ενεργειακής εξοικονόμησης (θερμομόνωση, γεωθερμία κτλ.) σε όλα τα κτίρια.
- Ισχυρές παροχές ρεύματος που επιτρέπουν τον ελλιμενισμό χωρίς τη χρήση των γεννητριών των σκαφών κατά την παραμονή για τη μείωση της ηχορύπανσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
- Σύγχρονο σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης για τα σκάφη, τα κτίρια και τον χερσαίο χώρο.
- Σύγχρονος αντιρρυπαντικός εξοπλισμός, σε ετοιμότητα για άμεση αντιμετώπιση ατυχημάτων και την προστασία του ευρύτερου θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr