Σύμφωνα με τη μελέτη, που παρουσιάστηκε χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη Tύπου, οι προτεραιότητες και η στρατηγική ανάπτυξης, μέσω καθορισμένων δράσεων, που θα πρέπει να ακολουθήσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα το νησί και οι βασικοί του stakeholders (τουριστικές επιχειρήσεις, κοινότητες-δήμοι, κάτοικοι, κυβέρνηση) κινούνται γύρω από 4 βασικούς άξονες: τη βελτίωση και την ανάπτυξη των υποδομών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία, καθώς και την ψηφιακή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό.
Ο πρώτος άξονας αφορά στην επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών, των υποδομών Yγείας, την ενίσχυση των υποδομών Eκπαίδευσης, τη συντήρηση και αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων, την πολεοδομική χωροθέτηση και εικαστική ανάπλαση, καθώς και την αναβάθμισητουριστικών υποδομών.
Ο δεύτερος άξονας για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας κι επιχειρηματικότητας αφορά στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, την προώθηση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, αλλά και του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, και φυσικά την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Σχετικά με τον τρίτο άξονα, στοχεύει στην προστασία της βιοποικιλότητας και του φυσικού ανάγλυφου, στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης μέσω της ανάπτυξης πράσινων τεχνολογιών, στην αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και ανακύκλωσης, στην υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων και στην προστασία και ανάδειξη των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο τέταρτος και τελευταίος άξονας για την ψηφιακή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό εστιάζει στην επιμόρφωση και κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες και ψηφιακά μέσα, αλλά και στη βελτίωση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών.
«Κλειδί» η τεχνολογία
Σύμφωνα με την Deloitte, τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών (π.χ. augmented reality, IoT, Blockchain, 5G) που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του νησιού και δημιουργούν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως στόχευση και προσέγγιση συγκεκριμένων τμημάτων πελατείας/αγορών (π.χ. Millenials/Gen Z, silver economy) και δυνατότητα εργασίας εξ αποστάσεως από ψηφιακούς νομάδες που συνδυάζουν την εργασία με το ταξίδι (workation), συμβάλλοντας στην τοπική τουριστική ανάπτυξη και οικονομία.
Ο CEO της Deloitte Ελλάδος, Δημήτρης Κουτσόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Η ιδέα για τη μελέτη και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης “Αστυπάλαια 4.0” εκπονήθηκε αφιλοκερδώς και προέκυψε μέσα από την προσπάθειά μας να συμβάλουμε στη χώρα με τις δυνάμεις μας, ώστε να δημιουργήσουμε το πλαίσιο και τις προοπτικές για ένα ακριτικό νησί όπως η Αστυπάλαια να επιτύχει ένα βιώσιμο μέλλον, να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο και να αυξήσει τον πληθυσμό του».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «με το έργο “Astypalea Smart & Sustainable Island” ονειρευτήκαμε, σαν κυβέρνηση, την επιλογή ενός χώρου μέσα από τον οποίο θα προωθήσουμε πρωτοποριακές ιδέες για να δείξουμε σήμερα στην κοινωνία των πολιτών μια φωτογραφία από το μέλλον.
Μια εικόνα που περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας, αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά, διαμοιραζόμενη μετακίνηση και “αλά καρτ” συγκοινωνία, αλλά και αργότερα αυτόνομη οδήγηση. Ηδη το έργο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη υλοποίησης».
Άσχημα νέα για τα Jumbo – Πώς το δεύτερο lockdown στοίχισε στην εταιρία
COSMOTE: Δωρεάν Wi-Fi σε 25 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία
Aegean: Voucher στους επιβάτες για εισιτήρια πτήσεων έως και το Μάρτιο
H BIANEΞ στηρίζει τις δράσεις του ΕΚΠΑ για τον εορτασμό των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr