Η ιστορία του ATV της Sherp ξεκινά, όπως μερικές άλλες τέτοιων αντίστοιχων οχημάτων. Ο Ρώσος μηχανικός, Alexei Garagashyan, είχε αρχικά εξελίξει το Sherp μόνο για προσωπική χρήση, ως όχημα… «παρ’ τα όλα», που χάρη και στα τεράστια εκτός δρόμου ελαστικά με τη χαμηλή πίεση μπορεί να περάσει και να φτάσει σε κάθε πιθανή και απίθανη επιφάνεια του πλανήτη μας. Λάσπη, νερό, άμμος ή χιόνι; Το Sharp θα κινηθεί οπουδήποτε!
Με αυτό το αρχικό μοντέλο ο Garagashyan έκανε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μεγάλο όνομα στη διεθνή σκηνή, ιδιαίτερα στις Η.Π.Α., όπου αυτή η ιδέα πήγε πάρα πολύ καλά, καθώς υποστηρίχθηκε και από τις εμφανίσεις της σε Εκθέσεις. Έτσι, το Sherp προωθήθηκε στην παραγωγή και διατίθεται εντωμεταξύ σε 55 χώρες!
Επειδή οι μεταφορικές δυνατότητες του ATV της Sherp μόνο απαρατήρητες δεν περνούν, ο κατασκευαστής του κατέληξε σε μία νέα ιδέα. Εμπνευσμένος κι από το σουηδικής κατασκευής ερπυστριοφόρο Hägglund, που έχει ανάλογο concept κίνησης, εξέλιξε ένα μεγάλο, τριαξονικό trailer στα μέτρα του Sherp: Μία αδιάβροχη «μπανιέρα» σηκώνει τη στήριξη των αξόνων, μέσω ενός δευτερεύοντα μηχανισμού του ρυμουλκού ο μεσαίος από τους τρεις άξονες υποστηρίζεται άμεσα με δύναμη και οι δύο ακραίοι μέσω καδένας. Τέλος, ένας υδραυλικός μηχανισμός αναλαμβάνει τα της διεύθυνσης των δύο οχημάτων.
Το Sherp the Ark έχει 10 κινητήριους τροχούς
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω φράση, το “Sherp the Ark”, αυτό είναι το όνομα του νέου… «κατακτητή των πάντων», είναι ένα 10×10! 10 κινητήριοι τροχοί σε πέντε άξονες, τα πάντα στις θηριώδεις διαστάσεις του ρυμουλκού οχήματος. Τα ευμεγέθη off-road ελαστικά, που εξελίχθηκαν στη Ρωσία ειδικά για οχήματα, που κινούνται στη λάσπη, εκτελούν πολλές αποστολές. Το υπερβολικά μεγάλο πέλμα τους σε συνδυασμό με την εξαιρετικά χαμηλή πίεση αέρα μειώνει τελικά την πίεση του οχήματος στο έδαφος. Έτσι, το Sherp the Ark δε βουλιάζει ούτε στο χιόνι, ούτε στην άμμο, ούτε σε βάλτο και μπορεί να ελίσσεται πάνω σε κάθε τύπο εδάφους.
Οι δέκα τροχοί εξυπηρετούν το Sherp the Ark στο νερό και ως μέσα άνωσης, είναι δηλαδή κάτι σαν σωσίβια. Ταυτόχρονα, όμως, παίζουν και το ρόλο της προπέλας, δίνοντας στο αμφίβιο όχημα μέγιστη ταχύτητα 6 χλμ./ώρα. Φυσικά, όλα αυτά ισχύουν στα ήρεμα νερά, γιατί στη θάλασσα με κύμα ή σε νερά, που κυλούν γρήγορα, το Sherp the Ark θα είχε πρόβλημα να κινηθεί κόντρα στο ρεύμα. Πάντως, για να στρίψει, πρέπει ο χειριστής του να μετακινήσει ανάλογα τους δύο μοχλούς του: Με τον ένα θα «φρενάρει» τη μία πλευρά και με τον άλλο θα δώσει κίνηση, ώστε να γίνει η στροφή.
Το Sherp κινείται και στην τελευταία έκδοσή του με τη βοήθεια του trailer 6×6, που εφοδιάζεται με ένα βιομηχανικό κινητήρα του Ιάπωνα κατασκευαστή Kubote. Το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο είναι χωρητικότητας 1,5 λίτρων και έχει ισχύ 44 ίππων. Θα πείτε πως «είναι λίγοι», ωστόσο τα δυνατά σημεία του κινητήρα είναι άλλα: Κατ’ αρχάς είναι στιβαρός, εξαιρετικά αξιόπιστος και πολύ οικονομικός. Η Sherp υπόσχεται με ένα γέμισμα λειτουργία έως και για 82 ώρες! Η ταχύτητα εδάφους (πάντα εκτός δρόμου) είναι επίσης περιορισμένη. Το Sherp the Ark φτάνει το πολύ στα 30 χλμ./ώρα, 10 χλμ./ώρα λιγότερα σε σχέση με το ρυμουλκό μόνο του.
Το αμφίβιο είναι σε θέση να μεταφέρει φορτίο έως και 3,4 τόνων. Αν, λοιπόν, η… κιβωτός (=ark) της Sherp σας άνοιξε την όρεξη για δουλειές ή και περιπέτειες, κρατήστε μικρό… καλάθι, καθώς οι Ρώσοι ανακοινώνουν δημοσίως την τιμή μόνο για το όχημα-κινητήρα. Αυτή είναι περίπου 70.000 ευρώ! Επομένως, δε θα πρέπει να περιμένει κανείς το σύνολο να είναι κάποιο… κελεπούρι.