Είναι σαφές ότι οι οπαδοί των sedan μοντέλων εξακολουθούν να υπάρχουν. Επειδή, στην αντίθετη περίπτωση, θα ήταν αδύνατο να εξηγήσουμε το γεγονός ότι ένας κατασκευαστής όπως η Mercedes-Benz εξακολουθεί να συναρμολογεί και να λανσάρει αρκετά νέα μοντέλα τριών όγκων για όλα τα γούστα, σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, όπου εδώ και αρκετό διάστημα, τα crossover έχουν κατακτήσει το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων. Βέβαια, στην περίπτωση της γερμανικής εταιρείας, το sedan αμάξωμα αποτελεί πάνω από όλα μία παράδοση και ένα πολιτιστικό στοιχείο. Σκεφτείτε τις S-Class και E-Class, δύο μοντέλα που ανήκουν στην κληρονομιά του εμπορικού σήματος της φίρμας από την Στουτφάρδη και επομένως είναι ανέγγιχτα. Στην περίπτωση των πιο προσιτών εκδόσεων, ωστόσο, ίσως είναι ευκαιρία να σας υπενθυμίσουμε επίσης ένα μοντέλο που αποτέλεσε μία εμπορική επιτυχία, πριν από αρκετές δεκαετίες, την Mercedes 190E, που στόχευε σε ένα πιο νεανικό κοινό. Κάτι αντίστοιχο έκανε, με μικρότερη επιτυχία η πρώτη γενιάς CLA, η οποία έφερε στη Στουτγάρδη νέους πελάτες, διαφόρων κοινωνικών τάξεων, κάτι που σκοπεύει να κάνει τόσο η δεύτερη γενιά του «κουπεδίζον» τετράθυρου μοντέλου, όσο και η νέα A-Class, η οποία για πρώτη φορά παρουσιάζει μία έκδοση με ουρά και κωδικό όνομα Sedan.
Η χρονική στιγμή να έχουμε μαζί τα δύο μοντέλα είναι αν μη τι άλλο μοναδική, έχοντας την ευκαιρία να μελετήσουμε τις πολλές ομοιότητες (μηχανικά μέρη, εσωτερικούς χώρους), αλλά και τις διαφορές, όπως την σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και το πιο προφανές, που αφορά τις τιμές των δύο. Με ίδιο κινητήρα και επίπεδο εξοπλισμού η CLA κοστίζει από 600 έως 1.500 ευρώ περισσότερο, αλλά στην περίπτωσή μας το χάσμα διευρύνεται στα σχεδόν 15.000 ευρώ, διότι πολύ απλά τα δύο αυτοκίνητα που βλέπεται στις φωτογραφίες εφοδιάζονται με διαφορετικούς κινητήρες. Η μεν CLA τοποθετείται στην κατηγορία των premium sedan, έχοντας να επιδείξει, σε σχέση με την A-Class μεγαλύτερο σε μήκος αμάξωμα, πιο έντονο το στοιχείο του στυλ, με λεπτομέρειες που θυμίζουν τις μεγαλύτερες και σαφώς ακριβότερες CLS και AMG GT Coupe 4.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Το ιδιαίτερο στυλ περιλαμβάνει κάποιες μικρές πρακτικές διαφορές στο χώρο των επιβατών, πάντα συγκριτικά με τη sedan A-Class, χωρίς ωστόσο να αλλάζει η αισθητική. Αμφότερα τα μοντέλα είναι αρκετά δυναμικά, με το κάθε ένα να διακρίνεται στους τομείς της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς, λόγω των διαφορετικών τεχνικών λύσεων που υιοθετήθηκαν από τους τεχνικούς του κατασκευαστή. H A-Class με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων διαθέτει διαφορετική αρχιτεκτονική στην πίσω ανάρτηση, έχοντας ημιάκαμπτο άξονα, ενώ η CLA με τον υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και την τετρακίνηση 4Matic, έχει πολλαπλούς συνδέσμους. Επίσης, η A 180 d διέθετε τους προαιρετικούς 19άρηδες τροχούς, με την CLA να έχει τροχούς 18 ιντσών, κάτι που την κάνει πιο άνετη.
Εν τέλει, όμως, η ουσία αλλάζει ελάχιστα. Τουλάχιστον, σε τομείς που δεν έχουν να κάνουν με τον κινητήρα, όπου το κάθε ένα έχει ένα εντελώς διαφορετικής σχεδίασης και απόδοσης θερμικό σύνολο. Η sedan A 180 d διαθέτει έναν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής (Cx:0,27), σχεδόν παρόμοιο και η CLA, όπως και μία εκπληκτική μέση κατανάλωση, η οποία έφτασε μέχρι και τα 19,6 χλμ./λίτρο, ενώ σε πόλη και αυτοκινητόδρομο εόδαμε 19,0 και 18,2 αντίστοιχα χλμ./λίτρο. Επίσης, παρά τους μόλις 116 ίππους του εξελιγμένου μαζί με τη Renault κινητήρα, οι επιδόσεις είναι αρκετά ενδιαφέρουσες, όπως και οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Σίγουρα, ο δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος της CLA των 224 ίππων είναι εντελώς διαφορετικός. Με την αρωγή της σπορ ανάρτησης, τα χλμ./ώρα που μάζευε ήταν εντυπωσιακά και τα περιθώρια πρόσφυσης σε πολλές περιπτώσεις ανεξάντλητα. Όσο και αν προσπαθήσαμε, δεν νοιώσαμε τους τροχούς να σπινάρουν, ενώ ακόμα και πέρα από το όριο οι αντιδράσεις ήταν πολύ φιλικές. Άξια αναφοράς και η μέση κατανάλωση, που σε μέσο όρο σημείωσε 13,5 χλμ./λίτρο.