Το VW Golf 8 διατίθεται ήδη σε πολλές αγορές, ενώ η SEAT προωθεί το… συγγενές μοντέλο του, το Leon, στα τέλη του ερχόμενου Ιανουαρίου στην παραγωγή. Βέβαια, τα πρώτα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά στοιχεία του τα έχουμε δει ήδη στο τρίτο SUV της SEAT, το Tarraco. Βάσει αυτών τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι χαμηλά τοποθετημένα στο αμάξωμα και εκτείνονται αρκετά προς το μέσο του αμαξώματος, κάνοντας τη γρίλια να δείχνει τρισδιάστατη. Από τα πρωτότυπα του Leon, που κυκλοφορούν ήδη ευρέως, αναγνωρίζουμε σαφώς πως το μπροστινό καπό τείνει περισσότερο προς τη γρίλια του ψυγείου, με το μπροστινό μέρος του ισπανικού αυτοκινήτου να δείχνει χαμηλότερο σε σχέση με έως τώρα.
Οι εξωτερικοί καθρέπτες δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά θέση. Αμφότεροι θα προβάλλουν από το περβάζι της πόρτας μοτίβα στο έδαφος. Από την πλευρά της, η γραμμή των πίσω παραθύρων θα πλησιάζει πιο μαλακά την τρίτη κολώνα. Το πίσω παρμπρίζ δε θα «κάνει» το χαρακτηριστικό «κόψιμο» στο κάτω μέρος του. Κάτω από αυτό θα τοποθετηθούν τα λεπτά πίσω φώτα, που θα είναι νέας σχεδίασης. Ανάμεσα στα φώτα η SEAT θα τοποθετήσει το τρίτο φως “stop” στο κέντρο.
Το νέο SEAT Leon θα έχει και plug-in-υβριδική έκδοση
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Κάτω από το καπό του SEAT Leon, που δε θα διατίθεται πια και ως τρίθυρο, οι Ισπανοί θα τοποθετήσουν ένα plug-in-υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο προέρχεται από το VW Golf GTE. Χάρη σε αυτό, το ισπανικό μικρομεσαίο θα είναι σε θέση να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 50 χιλιόμετρα. Επίσης, στο άμεσο μέλλον θα κυκλοφορήσουν και mild hybrid εκδοχές, σε συνδυασμό με ένα βενζινοκινητήρα, αλλά και μία γεννήτρια 48V (RSG), που συνοδεύεται από μπαταρία 48V. Όπως συμβαίνει με την «ομάδα» I.D. της VW, έτσι και το Leon δε θα υπάρξει σε κάποια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, αλλά, βασιζόμενο στην πλατφόρμα MQB, θα έχει μία ανεξάρτητη ηλεκτρική έκδοση με δικό της, ξεχωριστό όνομα. Οι συμβατικής τεχνολογίας κινητήρες θα βασιστούν σε ένα μεγάλο ποσοστό στο νέο μηχανικό σύνολο EA 211 evo βενζινοκινητήρα του 1,0 και των 1,5 λίτρων, σε τρικύλινδρη και τετρακύλινδρη μορφή (με 95 έως 150 ίππους), μαζί με το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων. Η δίλιτρη έκδοση θα φτάνει τους 190 ίππους και το Leon Cupra θα είναι ισχύος 300 ίππων.
Από την πλευρά των diesel κινητήρων, θα λανσαριστεί μια έκδοση με ένα δίλιτρο, turbo, τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο με έως και 200 ίππους και καθαρισμό καυσαερίων μέσω AdBlue. Η SEAT ετοιμάζει και μία έκδοση φυσικού αερίου (CNG) με έναν turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, που θα αποδίδει ισχύ περίπου 130 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm.
Ψηφιακό cockpit στο SEAT Leon
Εμφανώς βελτιωμένα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης του οδηγού με λειτουργία αφής, που προέρχονται από την πλατφόρμα MIB του ομίλου θα αναβαθμίσουν αισθητά το SEAT Leon, 5ης γενιάς. Εκτός αυτού, ο οδηγός θα έχει το βλέμμα του στραμμένο σε ένα μοντέρνο cockpit, που θα έχει standard ψηφιακές ενδείξεις. Πέρα από το 5θυρο hatchback μοντέλο, η SEAT θα λανσάρει και τη station wagon έκδοση ST.