Όσοι δουν το νέο Defender πρώτα σε φωτογραφίες, εκπλήσσεται με την πρώτη… ζωντανή συνάντηση. Το νέο Land Rover Defender, λοιπόν, είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο. Εντάξει, μεγάλου ύψους ήταν και η προηγούμενη γενιά του, αλλά το πλάτους της νεότερης εντυπωσιάζει. Ενώ το παλιό Defender φτάνει σε πλάτος τα 1,79 μ., το νέο ξεπερνά τα 2 μ., έστω κι αν γίνεται λόγος για το αυτοκίνητο με τους εξωτερικούς καθρέπτες του ανοικτούς. Σε ό,τι αφορά το ύψος, η νέα γενιά φτάνει τα 1,97 μ. Αυτό το ύψος, βέβαια, αυξάνεται αν προστεθεί μία μπαγκαζιέρα οροφής. Γι’ αυτόν το λόγο διατίθεται προαιρετικά και μία πτυσσόμενη (προς τα κάτω) σκάλα.
Στο πίσω μέρος την παράσταση «κλέβει» ο εφεδρικός τροχός, ο οποίος κρίνεται απαραίτητος, αφού οι εκτός δρόμου παγίδες είναι πολλές. Κι αν ο χρήστης έχει παραγγείλει το νέο Defender του με τη λευκή ζάντα των 18 ιντσών, τότε αυτή θα λάμπει δια της… παρουσίας της στο πίσω μέρος του βρετανικού αυτοκινήτου.
Παραμένει ένα αυθεντικό εκτός δρόμου όχημα;
Προκειμένου να αποδείξουμε, ότι αυτό ισχύει για ολόκληρο το αυτοκίνητο, πήραμε θέση στο κάθισμα του συνοδηγού και κάναμε τη σχετική off-road δοκιμή σε μία πίστα στο Gaydon, πολύ κοντά στο Birmingham. Το τιμόνι ανέλαβε ο Mike Cross, επικεφαλής μηχανικός της ολοκλήρωσης του οχήματος. Και ο Βρετανός δεν έχασε καθόλου χρόνο. Οι αριθμοί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων όλο και μεγάλωναν: 50, 55, 60. Όταν ξεπεράστηκε η ένδειξη των 70 μιλίων/ώρα (περίπου 113 χλμ./ώρα), το βλέμμα μας «καρφώθηκε» πιο μπροστά από το συνηθισμένο. Κάπου εκεί μπροστά πρέπει να είναι αυτοί… Οι αστυνομικοί, που σε αυτές τις ταχύτητες επιδίδονται σε άλματα, προκειμένου οι γρήγοροι οδηγοί να επιβραδύνουν και να σταματήσουν. Παρόλ’ αυτά, το Defender συνέχισε να επιταχύνει και, μάλιστα, άμεσα. Ο Mike προχώρησε στο λοφάκι τόσο στωικά, όσο είναι το εκτός δρόμου μοντέλο. Αντιδράσεις; Καμία! Ούτε από τον οδηγό, ούτε από το αυτοκίνητο, το οποίο συνέχισε να υφίσταται αυτό το μαρτύριο χωρίς κανένα παράπονο. Μόνο εμείς στο κάθισμα του συνοδηγού επιδείξαμε συναισθήματα. Αρχικά ήμασταν σκεπτικοί, αλλά στη συνέχεια εντυπωσιαστήκαμε. Ναι, αυτές οι ασκήσεις είχαν την πλάκα τους.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Ο Mike Cross και το νέο Land Rover στο Gaydon proving ground «παίζουν» στην… έδρα τους. Το καταλαβαίνει κανείς στα διάφορα off-road περάσματα. Είτε στα χαλίκια, είτε στις μεγαλύτερες πέτρες, στη λάσπη ή στη διέλευση υδάτινου κωλύματος: Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν έβαλε στο νέο Defender άλυτους γρίφους. Το Land Rover έλυσε με ευκολία όλες τις ασκήσεις του χωρίς, μάλιστα, να καταφύγει στη βοήθεια και στις ικανότητες του συστήματος “Terrain Response”, που είναι εξαιρετικά ικανό. Πάντως, το σύστημα ενεργοποιήθηκε στο δεύτερο πέρασμά μας και στο πρόγραμμα “grass-gravel-snow” (χορτάρι, χαλίκι, χιόνι), στο οποίο τίθεται εκτός λειτουργίας το σύστημα ελέγχου σταθερότητας, η βόλτα μας ήταν πιο εντυπωσιακή και πιο απολαυστική. Απλώς, ο Mike έπρεπε να στρίβει το τιμόνι περισσότερο, προκειμένου να αποφεύγει και την υπερστροφή, κάτι που ο μηχανικός κατάφερνε με ευκολία. Δε θέλαμε καν να σκεφτούμε πως θα αντιδρούσε το προηγούμενο Defender σε αυτές τις περιπτώσεις. Θα ερχόταν το πίσω… μπροστά, θα χρειαζόταν «ανάποδο τιμόνι» και ο κίνδυνος, ακόμα και ανατροπής, θα ήταν δεδομένος.
Και δυναμικό και άνετο στην άσφαλτο
Το ίδιο θα συνέβαινε και στο ασφάλτινο τμήμα της πίστας των δοκιμών. Με 160 χλμ./ώρα σε αυτήν τη στροφή; Με το παλιό Defender κάτι τέτοιο δε θα ήταν εφικτό, όχι μόνο εξαιτίας της οδικής συμπεριφοράς του, αλλά και επειδή δεν μπορούσε να κινηθεί τόσο γρήγορα. Το νέο Defender, όμως, δεν έχει κανένα πρόβλημα, χωρίς, μάλιστα, να φέρει τα all weather Pirelli Scorpion του σε δύσκολη θέση ή στο όριό τους. Η κύλιση του βρετανικού μοντέλου είναι ήσυχη, δεν ακούγονται καθόλου θόρυβοι, ενώ και ο κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Πάντως, το ότι τα όρια μεταξύ ενός Defender και ενός άνετου και πολυτελούς Range Rover βρίσκονται πλέον πολύ κοντά φαίνεται σε δρόμους με σοβαρές κακοτεχνίες. Η αερανάρτηση ισοπεδώνει όλες τις λακκούβες, ενώ το αμάξωμα παραμένει ακλόνητο.
Πλούσιοι οι χώροι στο εσωτερικό
Οι περισσότεροι πελάτες θα εκτιμήσουν την άνεση της οδικής συμπεριφοράς του νέου Defender, αλλά και την άνεση από πλευράς χώρων, ειδικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι αποστάσεις των επιβαινόντων από τις πόρτες είναι πια μεγαλύτερες, δεν υπάρχει πια η αίσθηση ότι είσαι… φυλακισμένος μέσα σε ένα στενό χώρο, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι τόσο φαρδιά, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει ακόμα κι ένα επιπλέον κάθισμα! Στην κορυφή του ταμπλό, πάνω από την κεντρική κονσόλα, κυριαρχεί η οθόνη των 10 ιντσών του συστήματος παροχής πληροφοριών και ψυχαγωγίας, η οποία ταιριάζει άριστα με την εικόνα του υπόλοιπου εσωτερικού.
Καλά εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών
Το Defender 110 μπορεί να εξοπλιστεί και με μια τρίτη σειρά θέσεων. Φυσικά, όπως στην πλειονότητα των περιπτώσεων, έτσι κι εδώ ο χώρος για τους επιβάτες δεν είναι ιδιαίτερα άνετος, αν και για το κεφάλι όλα είναι εντάξει. Η πίσω πόρτα, όμως, δεν έχει μεγάλο όγκο, με αποτέλεσμα να προκύπτει πολύς ελεύθερος χώρος, στον οποίον μπορούν να τοποθετηθούν με άνεση άφθονες αποσκευές, ειδικότερα όταν η τρίτη σειρά καθισμάτων δεν έχει αναδιπλωθεί.