Με νέο εξωτερικό σχεδιασμό, το νέο CR-V είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά και ψηλότερο από τον προκάτοχό του, χαρίζοντάς του περισσότερο χώρο στην καμπίνα αλλά και μία πιο δυναμική παρουσία στο δρόμο. Οι γρίλιες στη νέα μάσκα κλείνουν αυτόματα και εμποδίζουν τη ροή του αέρα, με αεροδυναμικό θετικό αντίκτυπο και προς όφελος της κατανάλωσης, όταν ο κινητήρας δεν χρειάζεται ψύξη.
Η δομή του αμαξώματος έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε σε περίπτωση ατυχήματος, σημαντικό μέρος της ενέργειας που εκλύεται από τη σύγκρουση να διαχέεται μέσω των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Το παραπάνω, μαζί με τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, βοήθησαν το CR-V να βραβευτεί με 5 αστέρια στις δοκιμές NCAP.
Προτεραιότητα στην άνεση
Το εσωτερικό του CR-V είναι ευρύχωρο και εργονομικά άρτιο, αλλά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην επένδυση της καμπίνας προκαλούν …ανάμεικτα συναισθήματα, γιατί ναι μεν το φινίρισμα είναι πολύ καλό, όμως κάποια από τα υλικά (για παράδειγμα η απομίμηση ξύλου στην κονσόλα και τα σημεία όπου έχει χρησιμοποιηθεί «σκληρό» πλαστικό) είναι απλώς ικανοποιητικά. Το κάθισμα είναι ιδιαίτερα άνετο, ρυθμίζεται με απόλυτη ακρίβεια και η ψηλή, εποπτική θέση οδήγησης είναι η αναμενόμενη ενός SUV. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων και λειτουργιών, παρέχοντας όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστεί ο οδηγός.
Η θέση και η αισθητική της οθόνης του συστήματος infotainment συνδυάζεται αρμονικά με τα υπόλοιπα στοιχεία της καμπίνας, αλλά με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται η τεχνολογία, θα περιμέναμε καλύτερους χρόνους απόκρισης και αυξημένη χρηστικότητα, κάτι που συμβάινει χρησιμοποιώντας το Apple CarPlay ή το Android Auto, όταν και «αναλαμβάνει δράση» το smartphone του χρήστη, . Για την υποστήριξη των συσκευών υπάρχουν θύρες φόρτισης USB, δύο στο εμπρός και ισάριθμες στο πίσω μέρος της καμπίνας. Παραδόξως, υπάρχει και μία θύρα HDMI στην κεντρική κονσόλα.
Το εσωτερικό είναι μεγάλο και υπάρχει αρκετός χώρος για 3 άτομα στο πίσω μέρος. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα σχεδόν 500 λίτρων, κάνοντας το CR-V έναν άξιο «μεταφορέα», παρά την απουσία της 7-θέσιας έκδοσης στην συγκεκριμένη υβριδική έκδοση, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, μπορέσαμε με ευκολία (χάρις στο χαμηλό κατώφλι) και άνεση να τοποθετήσουμε στον χώρο αποσκευών ένα ποδήλατο, χωρίς να χρειαστεί να αφαιρέσουμε τις ρόδες του.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Υβριδικό Σύστημα νέας γενιάς
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 2 λίτρων σε συνδυασμό με τους 2 ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 212 ίππους (με την Honda να τον χαρακτηρίζει ως τον καλύτερο κινητήρα που έχει κατασκευάσει τα τελευταία 10 χρόνια), ενώ το σύστημα τετρακίνησης μεταφέρει μέχρι και το 60% της δύναμης στους πίσω τροχούς, για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η υβριδική έκδοση αντικατέστησε την πετρελαιοκίνητη.
Το παραπάνω σύνολο συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT εννιά σχέσεων, που δεν διακρίνεται για την αθόρυβη λειτουργία του και αποδίδει με τον τυπικό τρόπο των κιβωτίων συνεχούς μεταβαλλόμενης κίνησης . Πολλές φορές, σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «τροφοδοτείται από βενζίνη». Συχνά, στο Hybrid Mode, ο κινητήρας διατηρεί σταθερές στροφές ενώ ταυτόχρονα το αυτοκίνητο επιταχύνει (με την παροχή δύναμης από τους ηλεκτροκινητήρες) ή ξαφνικά ανεβάζει στροφές ενώ διατηρείται μία σταθερή ταχύτητα. Μετά τον απαιτούμενο –περιορισμένο- χρόνο εξοικείωσης, ο οδηγός αντιλαμβάνεται πλήρως τον τρόπο λειτουργίας.
Το σύστημα πέδησης είναι άμεσο χωρίς να είναι απότομο, ενώ το ελαφρύ τιμόνι κάνει την οδήγηση στην πόλη ξεκούραστη. Οι λεπτές κολώνες σε συνδυασμό με τα μεγάλα παρμπρίζ προσφέρουν άριστη ορατότητα στον οδηγό, κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο στο παρκάρισμα.
Είναι σαφές ότι η άνεση των επιβατών ήταν προτεραιότητα κατά τη σχεδίαση του νέου CR-V. Πρόκειται για ένα από τα πλέον ποιοτικά -όσον αφορά στην κύλιση- μοντέλα της κατηγορίας και το σύστημα ανάρτησης είναι μαλακό, απορροφώντας τις κακοτεχνίες του δρόμου. Είναι αθόρυβο, ενώ η ηχομόνωση σε συνδυασμό με την κύλιση που προαναφέραμε, θυμίζει την αίσθηση άνεσης μίας λιμουζίνας. Υπερβολή, αλλά, ισχύει. Ένα μικρόφωνο το οποίο τοποθετείται εντός της καμπίνας, ηχογραφεί τους ήχους του περιβάλλοντος και το ηχοσύστημα αναπαράγει τους αντίθετους «noise-cancelling» ήχους, για την ελαχιστοποίηση βουητών και ήχων από τα ελαστικά. Το επίπεδο θoρύβου μειώνεται περαιτέρω με στην επιλογή EV Mode, με την οποία κινείται αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες, αν και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του δεν είναι σπουδαία.
Η κατανάλωση των 8,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα του υβριδικού CR-V είναι χαμηλή, τηρουμένων των αναλογιών του συνολικού βάρους (που φτάνει τα 1.700 κιλά λόγω της μπαταρίας, του συστήματος τετρακίνησης και των ηλεκτροκινητήρων).
Το CR-V είναι ένα όχημα το οποίο διαθέτει όλες τις ανέσεις και τις λειτουργίες που απαιτούνται για να χαρακτηριστεί ως πολυτελές. Δυστυχώς, μαζί με αυτό το «ταμπελάκι» έρχεται μαζί και η τιμή εκκίνησης των 47.650€, η οποία δικαιολογείται από άποψη εξοπλισμού και αποδόσεων, όμως είναι «σκληρή», καθώς ειδικά σε αυτό το εύρος τιμών, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και οι επιλογές πολλές.