Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

Έρευνα: Οι μαθητές πιέζονται στο σχολείο και δεν στηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς

Έρευνα: Οι μαθητές πιέζονται στο σχολείο και δεν στηρίζονται από τους εκπαιδευτικούς

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Οι έφηβοι όσο μεγαλώνουν παύουν να είναι ικανοποιημένοι από το σχολείο τους, αισθάνονται πίεση, με τα ποσοστά να είναι ελαφρώς μεγαλύτερα στο γυμνάσιο απ’ ό,τι στο λύκειο, ενώ δηλώνουν πως δεν έχουν την υποστήριξη που θέλουν όχι μόνο από τους συμμαθητές τους, αλλά και από τους εκπαιδευτικούς τους.

Τα παραπάνω καταγράφονται σε έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Νευροεπιστημών και Ιατρικής Ακριβείας «Κώστας Στεφάνου», προκαλώντας ερωτήματα για το ότι μόλις δύο στους πέντε εφήβους αισθάνονται υποστήριξη από τους καθηγητές τους. Μάλιστα, το ακόμα πιο ανησυχητικό είναι πως όσο μεγαλώνουν και παράλληλα αυξάνονται η πίεση και η ένταση στο σχολείο, τόσο μειώνεται το ποσοστό που αισθάνεται να στηρίζεται από τους εκπαιδευτικούς.

Ειδικότερα, στην ηλικία των 15, μόλις το 24,9% νιώθει υποστήριξη, ενώ στα 13 το ποσοστό αυξάνεται στο 34,4% και στα 11 στο 60,9%.
Σε μικρότερο ποσοστό απαντούν ότι νιώθουν αποδεκτοί από τους συμμαθητές του οι έφηβοι χαμηλότερου οικονομικού επιπέδου συγκριτικά με τους συνομηλίκους τους μεσαίου και ανώτερου οικονομικού επιπέδου. Επιπλέον, με την αύξηση του οικονομικού επιπέδου των εφήβων-μαθητών φαίνεται να αυξάνεται και η υποστήριξη που απαντούν ότι λαμβάνουν από τους δασκάλους/καθηγητές τους.

Αυξημένη είναι και η πίεση στο σχολείο όσο υψηλότερη είναι η βαθμίδα εκπαίδευσης. Μεγαλύτερη πίεση από το σχολείο αναφέρουν οι μαθητές γυμνασίου (38,5%) και λυκείου (36,2%) σε σύγκριση με εκείνους του δημοτικού (19,9%). 27,4% απαντούν ότι κάνουν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα φροντιστήριο ή/και ιδιαίτερα για τα μαθήματα του σχολείου, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται σημαντικά με την ηλικία των εφήβων: 12,6% των 11χρονων, 22,2% των 13χρονων και σχεδόν οι μισοί 15χρονοι (46,2%).

Ποσοστό 44,4% απαντούν ότι κάνουν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα φροντιστήριο ή/και ιδιαίτερα για την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Σε αντίθεση με τα φροντιστήρια/ιδιαίτερα για τα μαθήματα του σχολείου, υψηλότερο ποσοστό 13χρονων (59,2%) και 11χρονων (41,6%) από τους 15χρονους (32,3%) αναφέρουν πως κάνουν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα φροντιστήριο ή/και ιδιαίτερα για εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Πάντως, το σχολικό περιβάλλον φαίνεται ότι είναι ευχάριστο για την πλειονότητα των μαθητών. Τρεις στους πέντε εφήβους (ποσοστό 60,0%) απαντούν πως τους αρέσει το σχολείο, ωστόσο η ικανοποίηση από το σχολείο μειώνεται σημαντικά με την ηλικία των εφήβων: Ενώ οι 11χρονοι έφηβοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτό σε ποσοστό 78,4%, το ποσοστό στους 13χρονους μειώνεται σε 53,9% και στους 15χρονους σε 49,0% (ένας στους δύο).

Ενας στους εννέα δηλώνει ότι δεν του αρέσει καθόλου, με τα αγόρια να υπερτερούν σε ποσοστό 13,2% συγκριτικά με τα κορίτσια, με ποσοστό 9,2%. Πάντως, στην ηλικία των 15 το ποσοστό αυξάνεται στο 15,2%.

Από την έντυπη έκδοση

Προτεινόμενα για εσάς

Κεραμέως για κορωνοϊό στην Ιταλία: Οι Έλληνες μαθητές δεν θα μπουν σε καραντίνα

Ανδρέας Ντίνης

Αναστολή των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών εκδρομών προς την Ιταλία

Ανδρέας Ντίνης

Βίντεο-σοκ με ανελέητο ξύλο σε σχολική αίθουσα μεταξύ μαθητών με κράνη και ζώνες

Ανδρέας Ντίνης

Μαθητές στην Φωκίδα θα δώσουν Πανελλήνιες σε μάθημα που δεν διδάχτηκαν ποτέ!

Evanthia Karra

Νέο κρούσμα σχολικής βίας: 19χρονος στην Πάτρα έσπασε το σαγόνι συμμαθητή του

Ανδρέας Ντίνης

Το 15% των μαθητών πάσχει από ειδική μαθησιακή δυσκολία στον γραπτό λόγο

Ανδρέας Ντίνης

Πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα – Όλες οι σχολικές αργίες

Ανδρέας Ντίνης

Κρατικό πιστοποιητικό Πληροφορικής για μαθητές Γ’ γυμνασίου

Μιχάλης Μάρδας

PISA 2018: Απογοητευτική η επίδοση των μαθητών στην Ελλάδα – «Μεταξεταστέοι» και στα τρία γνωστικά αντικείμενα

Μιχάλης Μάρδας