Γράφει ο *Δημήτρης Κονταράκης (Digital Strategist)
Οι πωλητές πλέον έχουν διαθέσιμους τους ιστοτόπους των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους για να μπορέσουν να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών, να συνδεθούν μαζί τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Πώς θα διαμορφώσετε όμως το δικό σας eshop για να μπορέσετε να αξιοποιήσετε αυτή τη νέα τάση;
Οι τάσεις στο Digital Marketing δείχνουν ότι έως το 2.040 το 95% των αγορών θα ολοκληρώνονται μέσω διαδικτύου. Τα eshop, φυσικά, θα πρέπει να παρέχουν την κατάλληλη εμπειρία στους χρήστες που τα επισκέπτονται, μέσω της εξυπηρέτησης πελατών, της ολοκλήρωσης της αποστολής ώστε να μη χάνουν πελάτες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 60% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι δεν θα αγοράσει κάποιο προϊόν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα εάν δεν μπορεί να βρει αυτό που αναζητά, ενώ το 64% θεωρεί την ποιότητα εμπειρίας χρήστη που παρέχει ένα brand, πιο σημαντική από την τιμή ενός προϊόντος.
Δεδομένης αυτής της αύξησης ζήτησης των καταναλωτών για το ηλεκτρονικό εμπόριο, παράλληλα με την αύξηση ζήτησης από brands για δημιουργία eshop, σε αυτό το άρθρο παραθέτουμε ορισμένες συμβουλές σχετικά με τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού και χρηστικού site ηλεκτρονικού εμπορίου. Το να δημιουργηθεί και να λειτουργεί με επιτυχία ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σας αγχώνει και να δυσκολεύει την καθημερινότητά σας, αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω tips.
Η ομορφιά κρύβεται στην απλότητα
Δε χρειάζονται πολλά και έντονα στοιχεία στο eshop σας. Κρατήστε το απλό και clean, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα και γρήγορα να εντοπίζουν τα Call to actions σας και να αντιδρούν σε αυτά. Δημιουργήστε έναν απλό σχεδιασμό, λοιπόν, που δεν θα τους αποσπά την προσοχή και θα διατηρεί την εστίαση στην πώληση των προϊόντων σας.
Επίσης, προσπαθήστε να έχετε απλές επιλογές στο μενού σας και οργανωμένα τα προϊόντα σας. Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα στις κατηγορίες σας, να μπορούν να βρουν άμεσα αυτό που αναζητούν και κατά συνέπεια να ολοκληρώνουν τις αγορές τους. Με την απλοποίηση του eshop σε 3-4 κύριες σελίδες, μπορείτε να δείτε εντυπωσιακή αύξηση στα ποσοστά μετατροπών (conversion rate) άρα και αύξηση πωλήσεων από τους χρήστες του eshop.
Εύκολη και απλή ολοκλήρωση αγοράς
Οι δεινόσαυροι εμφανίστηκαν εκατομμύρια χρόνια νωρίτερα στο βόρειο ημισφαίριο σε σχέση με ό,τι πιστεύαμε
Πραγματοποιήστε ελέγχους και δοκιμές στη διαδικασία ολοκλήρωσης των αγορών του eshop σας και βεβαιωθείτε ότι από την αρχή μέχρι το τέλος παραμένει απλή και εύκολη, τόσο στην πλοήγηση, όσο και στην κατανόηση από τους δυνητικούς πελάτες σας. Αποφύγετε τα περιττά βήματα και επικεντρωθείτε στη λήψη των βασικών πληροφοριών από τους πελάτες, όπως είναι η διεύθυνση αποστολής και η χρέωση. Επιπλέον, η παροχή διαφορετικών μεθόδων πληρωμής επιτρέπει στους πελάτες σας να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με μεγαλύτερη ευκολία.
Εστιάστε στο SEO
Τις περισσότερες φορές, οι καταναλωτές όταν ξεκινούν τη διαδικασία αγοράς, στρέφονται σε κάποια μηχανή αναζήτησης (Google). Φροντίστε, λοιπόν, το SEO του ηλεκτρονικού καταστήματός σας για να είστε βέβαιοι ότι θα εμφανίζεστε στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων και κατά συνέπεια να σας επισκέπτονται οι χρήστες που αναζητούν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Με το SEO μπορείτε να φτάσετε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google, συμπεριλαμβάνοντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις περιγραφές των σελίδων και των προϊόντων σας. Μια μέθοδος που μπορείτε να ακολουθήσετε, θα ήταν να αξιοποιήσετε εργαλεία που θα σας προτείνουν λιγότερο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, οι οποίες όμως λαμβάνουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων μηνιαίως.
Επιπλέον, μπορείτε να δημιουργείτε αναρτήσεις σε μέσα και σελίδες, με ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο για τους καταναλωτές, με στόχο να τους παρακινήσετε να επισκεφθούν το ηλεκτρονικό κατάστημά σας και να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
Οι παραπάνω συμβουλές αποτελούν μερικά μόνο από τα βήματα που θα σας προσφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τον επόμενο μήνα, στο 2ο μέρος του άρθρου μας θα αναλύσουμε μερικές ακόμα τακτικές για τον επιτυχή σχεδιασμό ενός σύγχρονου και λειτουργικού eshop.
*O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist και ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Internet Marketing, η οποία είναι Google Partner και του νέου site για Digital Consulting DigitalStrategist.gr
Δραστηριοποιείται στο χώρο του Internet Marketing τα τελευταία 15 χρόνια με επιτυχημένα case studies τόσο στο Ebay όσο και στον απαιτητικό τομέα των πωλήσεων των eshop αλλά και Online κρατήσεων ξενοδοχείων. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση της αγοράς-ανταγωνιστών και έχει εκπονήσει Digital Marketing Plan για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς της Ελληνικής Οικονομίας. Έχει διατελέσει εισηγητής σε αρκετά σεμινάρια Internet Marketing, σε ομιλίες (Ε.Β.Ε.Α, XENIA) αλλά και σε Οικονομικές τηλεοπτικές εκπομπές SBC Channel και Marketing in Practice. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες (Bachelor degree in Politics) και Master Degree in Marketing στο Huddersfield University UK. Επίσης, είναι πιστοποιημένος συνεργάτης (Certified) στα Google Ads (Search-Display- Mobile-Video- Shoppind Ads).
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr