Στη συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο Σπύρος Διβάνης επιδαψιλεύει το επενδυτικό πλάνο της φερώνυμης αλυσίδας στην οποία ασκεί χρέη διευθύνοντος συμβούλου, της Divani Collection Hotels, ακτινογραφώντας τη στρατηγική στόχευση για περαιτέρω μεγέθυνση των δραστηριοτήτων της αλυσίδας.
Ξεκαθαρίζει δε ότι οι φήμες για πώληση της αλυσίδας του είναι ανυπόστατες και επισημαίνει πως ο όμιλος του οποίου ηγείται έχει καταφέρει να αναπτύξει ένα know how λειτουργίας που δεν έχει να κερδίσει τίποτα από ένα διεθνές brand.
Κύριε Διβάνη, πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί η φετινή χρονιά ύστερα από ένα νέο έτος-ρεκόρ για τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού;
Παρά το γεγονός ότι ζούμε σε ένα ευμετάβλητο διεθνές περιβάλλον που επηρεάζει την οικονομία και τα γεωπολιτικά, πιστεύω ότι εάν δεν υπάρξουν εκπλήξεις η χρονιά θα εξελιχθεί ικανοποιητικά και με ανοδικούς ρυθμούς. Βέβαια, θα ήθελα να επισημάνω ότι παραμένω οπαδός της ευημερίας των ποιοτικών στοιχείων και όχι των ποσοτικών αριθμών, που, δυστυχώς, αποτελούν και τη μοναδική ενασχόληση όχι μόνο της κοινής γνώμης αλλά και των υπευθύνων χάραξης πολιτικής τα τελευταία χρόνια. Αυτό δεν μας αφήνει να σχεδιάσουμε πολιτικές που θα βοηθήσουν τον τουρισμό στη χώρα να γίνει μια ώριμη δραστηριότητα και, άρα, προστατευμένη από σημαντικές διακυμάνσεις.
Ποιο είναι πλέον το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού για το 2024; Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το μέλλον;
Νάξος: Στα καλύτερα «μυστικά» μέρη της Ευρώπης για τους Αμερικανούς
Η Ελλάδα ως χώρα πρέπει να διατηρήσει το πλεονέκτημα που έχει στο να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο προϊόν σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον με προστιθέμενη αξία την ιστορία του πολιτισμού μας, που είναι από τους αρχαιότερους. Χρειάζεται αναλυτικός σχεδιασμός και όχι οριζόντιος για όλη τη χώρα, λόγω της ιδιαιτερότητας της φέρουσας ικανότητας που διαθέτει ο κάθε προορισμός στην Ελλάδα να εξυπηρετήσει σωστά τον αυξημένο αριθμό των επισκεπτών χωρίς όμως ταυτόχρονα να χαθεί η ταυτότητα του οικοσυστήματος. Ολοι αντιλαμβάνονται ότι ο διπλασιασμός των κατοίκων από τον τουρισμό σε διάστημα 4-5 μηνών σε κάποιες μικρές τον υπόλοιπο χρόνο τοπικές κοινωνίες μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει ελλείψει υποδομών.
Η φερώνυμη αλυσίδα ξενοδοχείων Divani Collection Hotels είναι από τις λίγες ελληνικές αλυσίδες που δεν φέρουν κάποιο διεθνές brand. Πού εδράζεται αυτή η επιλογή σας;
Υστερα από 65 χρόνια λειτουργίας και ειδικά σε ξενοδοχεία πόλεως με ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις που προσφέρουν όλη την γκάμα υπηρεσιών στην υψηλή κατηγορία μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι έχουμε αναπτύξει know how λειτουργίας που δεν έχει να κερδίσει τίποτα από ένα διεθνές brand. Αλλωστε, είμαστε από τις λίγες ελληνικές εταιρίες που αντιμετωπίζουμε και είμαστε ανταγωνιστικοί με ξενοδοχεία διεθνών αλυσίδων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Για να γίνει πιο κατανοητό τι εννοώ όταν ένα διεθνές συνέδριο ή εταιρικό meeting προγραμματίζει πού θα διεξαχθεί στο αρχικό στάδιο μπορεί να υπάρχει ένα short list άλλων ευρωπαϊκών πόλεων. Συνεπώς, όταν τελικά επιλέγονται η Αθήνα και μία από τις μονάδες μας σημαίνει ότι έχουμε υπερισχύσει του διεθνούς ανταγωνισμού. Η συνεργασία με διεθνή brands μπορεί να μας βοηθήσει μόνο στο δίκτυο marketing και προώθησης κρατήσεων που λόγω μεγέθους είναι σημαντικό.
Ποια είναι τα μελλοντικά επιχειρηματικά σας σχέδια σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Divani Collection Hotels; Πού έχετε βάλει τον πήχη;
Οπως γνωρίζετε, εκπροσωπώ τη 2η γενιά στην εταιρία μας και ήδη από το 2016 έχουν ξεκινήσει ενεργά την ενασχόλησή τους και μέλη της 3ης γενιάς στον όμιλο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει συνέχεια στη διοίκηση και για το μέλλον και, συνεπώς, όρεξη και διάθεση για οτιδήποτε θα έχει θετική συνέργεια στον όμιλο και τους μετόχους του. Η φιλοσοφία και το DNA της εταιρίας εξακολουθούν και παραμένουν προσηλωμένα στο όραμα του ιδρυτή της, Αριστοτέλη Διβάνη, που είναι η δημιουργία επιχείρησης που θα είναι σεβαστή και αναγνωρίσιμη στους πελάτες της, στο προσωπικό και τους προμηθευτές της και θα παράγει προστιθέμενη αξία στη χώρα βοηθώντας στο ποσοστό που της αναλογεί την κοινωνία και το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί.
«Ανυπόστατες οι φήμες για πώληση της αλυσίδας μας»
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο όμιλός σας κατέθεσε πρόταση για την απόκτηση του ξενοδοχείου «Titania». Στο νήμα, ωστόσο, το ξενοδοχείο πωλήθηκε στον Ομιλο Χατζηλαζάρου. Την ίδια στιγμή, φήμες θέλουν την αλυσίδα Divani Collection Hotels να πωλείται. Ποια είναι η αλήθεια και πού στοχεύετε πλέον;
Η εταιρία μας πάντα διερευνά το περιβάλλον για περαιτέρω μεγέθυνση της δραστηριότητάς της, γι’ αυτό και ενεργά εξετάζει επενδυτικές ευκαιρίες, καθώς επίσης ταυτόχρονα επενδύει στα υφιστάμενα ξενοδοχεία της για αναβάθμιση υπηρεσιών. Φέτος μόνο κάνουμε ανακαινίσεις άνω των 4 εκατ. ευρώ. Νομίζω ότι αυτό από μόνο του ξεκαθαρίζει τη στόχευσή μας και τις επιλογές μας, που είναι η λειτουργία υψηλού επιπέδου ξενοδοχείων και η ανάλογη επιτυχία οικονομικών αποτελεσμάτων για τους μετόχους μας. Το γεγονός ότι πάντα υπάρχουν ενδιαφέρον και αναζήτηση από ξένους επενδυτές για την απόκτηση αντίστοιχα καλών και ολοκληρωμένων εταιριών σε διάφορους κλάδους της οικονομίας δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην και την ανάλογη διάθεση από μεριάς πωλητών. Συνεπώς, τις φήμες που μου αναφέρετε μπορώ μόνο να τις σχολιάσω ως ανυπόστατες.