Ελεύθερος Τύπος
ΤΑΞΙΔΙ

Στα 300 εκατ. ευρώ η ζημιά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Την ίδια ώρα, ισχυρό πλήγμα δέχεται η ελληνική κρουαζιέρα, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, καταγράφει απώλειες 300 εκατ. ευρώ περίπου, με τις μεγάλες εταιρίες του θαλάσσιου τουρισμού να έχουν ακυρώσει τις προσεγγίσεις τους στα ελληνικά λιμάνια μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.

«Ολες οι εταιρίες, όπως είναι φυσικό, έχουν ακυρώσει τα δρομολόγιά τους μέχρι τις 24 Απριλίου ή την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου. Βέβαια, εκτιμούμε ότι η επανέναρξη των δρομολογίων θα πάει ακόμα πιο πίσω λόγω της υφιστάμενης κατάστασης», τονίζουν παράγοντες της αγοράς.

Την ίδια στιγμή, μείωση κατά 40% σε σχέση με το 2019 τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και σε επίπεδο αριθμού επιβατών προβλέπουν για το 2020 φορείς του κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα είναι «το καλύτερο σενάριο». «Ολα εξαρτώνται από το πότε θα ξεκινήσουν και πάλι τα κρουαζιερόπλοια. Δεν υπάρχουν ακυρώσεις για το διάστημα από τον Ιούνιο και μετά, ωστόσο πλέον υπάρχει μηδενική ζήτηση, δεν υπάρχουν κρατήσεις και ενδέχεται μελλοντικά να υπάρξουν και ακυρώσεις», προσθέτουν.

«Για να ανακάμψει η παγκόσμια κρουαζιέρα θα χρειαστεί να περάσουν 3-4 χρόνια. Οι απώλειες είναι μεγάλες. Η δε ζημιά που έχει υποστεί ο κλάδος μέχρι σήμερα εκτιμάται στα 70 δισ. δολάρια παγκοσμίως, με τις μετοχές των κολοσσών της κρουαζιέρας να έχουν πέσει στο 80%-85% της αξίας τους», συμπληρώνουν.

Υπουργείο Τουρισμού

Πάντως, κίνηση ουσίας, που ενδεχομένως να αποτελέσει παρακαταθήκη για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, αποτελεί το deal που έκλεισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, συνάπτοντας μια σημαντική συμφωνία στον τομέα της κρουαζιέρας με την CLIA (Cruise Lines International Association) και τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρο Κόντε.

Η συμφωνία, η οποία επήλθε μετά από διαβουλεύσεις και συντονισμένες ενέργειες με τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, προβλέπει την εξυπηρέτηση 17 κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στα ελληνικά λιμάνια, γεγονός που θα τονώσει σημαντικά τα έσοδα των κρατικών ταμείων και θα βάλει τις βάσεις για την επόμενη μέρα του θαλάσσιου τουρισμού όταν σταματήσει η υγειονομική κρίση.

Η συμφωνία αυτή πρακτικά σημαίνει ότι τα κρουαζιερόπλοια -τα οποία δεν μεταφέρουν επιβάτες- έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τον ανεφοδιασμό τους (καύσιμα, τρόφιμα) στη χώρα μας, ακολουθώντας αυστηρά τους υγειονομικούς κανόνες που έχει θέσει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και χωρίς να επιτρέπεται η αποβίβαση μελών του πληρώματος στα λιμάνια.

Προτεινόμενα για εσάς

«Βόμβα» από τον Guardian: Αμφιλεγόμενη εταιρεία στατιστικής παρέσυρε ΠΟΥ και κράτη σε λάθη για τον κορωνοϊό

Ανδρέας Ντίνης

Ο Τσιόδρας μίλησε για την επιτυχία του lockdown αλλά και την αλληλεγγύη που ανέδειξε η πανδημία

Μιχάλης Μάρδας

Ιστορική φωτογραφία: Θεατές φορούν μάσκες σε ποδοσφαιρικό αγώνα λόγω της πανδημίας του 1918

Μιχάλης Μάρδας

Προς επερχόμενη Αποκάλυψη; – Την «Μεγάλη» πανδημία δεν την ζήσαμε ακόμα

Ανδρέας Ντίνης

Μέρκελ και Μακρόν προτείνουν 500 δισ. ευρώ για ανάκαμψη από την πανδημία

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός: Περισσότεροι από 280.000 οι νεκροί σε όλον τον κόσμο

Kon

Κορωνοϊός: Ξεπέρασαν τις 230.000 οι νεκροί σε όλο τον κόσμο

Kon

Κορωνοϊός: Αισιοδοξία για το νέο φάρμακο «tocilizumab» – Τι έδειξαν οι δοκιμές

Evanthia Karra

Χρήση μάσκας: Μυστικά και παγίδες – Τι να προσέχουμε και γιατί θέλουμε και «αναπληρωματική»

Ανδρέας Ντίνης