Ελεύθερος Τύπος
ΤΑΞΙΔΙ

Στα 300 εκατ. ευρώ η ζημιά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Την ίδια ώρα, ισχυρό πλήγμα δέχεται η ελληνική κρουαζιέρα, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, καταγράφει απώλειες 300 εκατ. ευρώ περίπου, με τις μεγάλες εταιρίες του θαλάσσιου τουρισμού να έχουν ακυρώσει τις προσεγγίσεις τους στα ελληνικά λιμάνια μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.

«Ολες οι εταιρίες, όπως είναι φυσικό, έχουν ακυρώσει τα δρομολόγιά τους μέχρι τις 24 Απριλίου ή την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου. Βέβαια, εκτιμούμε ότι η επανέναρξη των δρομολογίων θα πάει ακόμα πιο πίσω λόγω της υφιστάμενης κατάστασης», τονίζουν παράγοντες της αγοράς.

Την ίδια στιγμή, μείωση κατά 40% σε σχέση με το 2019 τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων όσο και σε επίπεδο αριθμού επιβατών προβλέπουν για το 2020 φορείς του κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα είναι «το καλύτερο σενάριο». «Ολα εξαρτώνται από το πότε θα ξεκινήσουν και πάλι τα κρουαζιερόπλοια. Δεν υπάρχουν ακυρώσεις για το διάστημα από τον Ιούνιο και μετά, ωστόσο πλέον υπάρχει μηδενική ζήτηση, δεν υπάρχουν κρατήσεις και ενδέχεται μελλοντικά να υπάρξουν και ακυρώσεις», προσθέτουν.

«Για να ανακάμψει η παγκόσμια κρουαζιέρα θα χρειαστεί να περάσουν 3-4 χρόνια. Οι απώλειες είναι μεγάλες. Η δε ζημιά που έχει υποστεί ο κλάδος μέχρι σήμερα εκτιμάται στα 70 δισ. δολάρια παγκοσμίως, με τις μετοχές των κολοσσών της κρουαζιέρας να έχουν πέσει στο 80%-85% της αξίας τους», συμπληρώνουν.

Υπουργείο Τουρισμού

Πάντως, κίνηση ουσίας, που ενδεχομένως να αποτελέσει παρακαταθήκη για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, αποτελεί το deal που έκλεισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, συνάπτοντας μια σημαντική συμφωνία στον τομέα της κρουαζιέρας με την CLIA (Cruise Lines International Association) και τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρο Κόντε.

Η συμφωνία, η οποία επήλθε μετά από διαβουλεύσεις και συντονισμένες ενέργειες με τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, προβλέπει την εξυπηρέτηση 17 κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στα ελληνικά λιμάνια, γεγονός που θα τονώσει σημαντικά τα έσοδα των κρατικών ταμείων και θα βάλει τις βάσεις για την επόμενη μέρα του θαλάσσιου τουρισμού όταν σταματήσει η υγειονομική κρίση.

Η συμφωνία αυτή πρακτικά σημαίνει ότι τα κρουαζιερόπλοια -τα οποία δεν μεταφέρουν επιβάτες- έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τον ανεφοδιασμό τους (καύσιμα, τρόφιμα) στη χώρα μας, ακολουθώντας αυστηρά τους υγειονομικούς κανόνες που έχει θέσει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και χωρίς να επιτρέπεται η αποβίβαση μελών του πληρώματος στα λιμάνια.

Προτεινόμενα για εσάς

ΕΟΔΥ: Πού θα γίνονται δωρεάν rapid test σήμερα Παρασκευή 17/9

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τσιόδρας: Η δυσοίωνη πρόβλεψη για τον κορονοϊό – «Θα χρειαστούμε 3-4 χρόνια για να ανακάμψουμε μετά την πανδημία»

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Γυμναστήρια: Αυτοί είναι οι νέοι κανόνες που θα ισχύουν από τη Δευτέρα (20/9)

Λάμπρος Κατσαρός

ΕΟΔΥ: Πού θα γίνονται δωρεάν rapid test την Παρασκευή 17/9

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός: Πάνω από το 63% του πληθυσμού είναι εμβολιασμένο – Τα στοιχεία ανά ηλικία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός: 770 νέα στελέχη της μετάλλαξης Δέλτα – Δείτε που εντοπίστηκαν

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός: 505 κρούσματα σε Αττική, 300 στη Θεσσαλονίκη – Ο χάρτης της διασποράς

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Χάρτης ECDC: Στο «πορτοκαλί» όλη η Ελλάδα – Αναλυτικά τα στοιχεία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κορονοϊός 16/09: 2.322 νέα κρούσματα – 42 θάνατοι – 359 διασωληνωμένοι

Ελεύθερος Τύπος Newsroom