Οι 31 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ζητούν από τον υπουργό Ναυτιλίας να πληροφορηθούν για ποιους προκύπτουν ευθύνες από το πόρισμα της ΕΔΕ, σε ποια επίπεδα είναι αυτές και για ποιες ενέργειες ή παραλείψεις. Ρωτούν σε ποιες άλλες ενέργειες έχει προβεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα και πού κατατείνουν οι έλεγχοι και η «περαιτέρω διερεύνηση».
ΠΑΣΟΚ: Ποιες ενέργειες έχει πραγματοποιήσει το υπουργείο για τον έλεγχο της εταιρεία του Blue Horizon
Επίσης ποιες ενέργειες έχει πραγματοποιήσει το αρμόδιο υπουργείο για τον έλεγχο της εταιρίας που διαχειρίζεται το «Blue Horizon»; Εάν έχει ελεγχθεί και πότε το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης του πλοίου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαχείριση αντίστοιχων περιστατικών;
Εάν έχουν ελέγξει οι αρμόδιες Υπηρεσίες την άρτια λειτουργία του Voice Data Recorder (VDR), το οποίο καταγράφει όλες τις συνομιλίες μεταξύ πλοιάρχου και πληρώματος, καθώς και όλες τις εντολές που έδωσε ο πλοιάρχος; Καθώς και πόσα είναι τα αποσπασμένα στελέχη του ΔΣ – ΕΛ.ΑΚΤ. από Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ, πότε έγιναν οι αποσπάσεις, πόσα στελέχη θα επιστρέψουν, σύμφωνα με την εντολή του Υπουργού, στο κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και πότε; Ποιος ο αριθμός των αποσπασμένων από το ΚΛ Πειραιά στελεχών και πότε αυτές εκτελέστηκαν; Ποιος είναι ο προβλεπόμενος αριθμός υπηρετούντων ΛΣ – ΕΛ. ΑΚΤ στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, συνολικά και κατά θέση ευθύνης; Πόσοι εκ των υπηρετούντων ΛΣ – ΕΛ. ΑΚΤ έχουν αποσπασθεί σε υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ και ποιες; Πώς καλύπτονταν τα υφιστάμενα κενά στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά ένεκα των αποσπάσεων στο ΥΝΑΝΠ, ανά συγκεκριμένη θέση ευθύνης, από Μάιο έως και Σεπτέμβριο 2023, ως περίοδο έντονης κίνησης από και προς Πειραιά (αρμοδιότητας του Κεντρικού Λιμεναρχείου);
ΠΑΣΟΚ: Ο θάνατος του Αντώνη θα μπορούσε να αποφευχθεί
Στο κείμενο της ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, μεταξύ άλλων υπογραμμίζουν πως «ο τραγικός, όσο και πρωτοφανής θάνατος του Αντώνη Καρυώτη θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, εάν είχε εφαρμοστεί η κείμενη νομοθεσία και οι λιμενικές αρχές βρίσκονταν στη θέση τους κατά τον απόπλου του πλοίου “Blue Horizon”». Επίσης, ότι το «κυρίως διοικητικό “αλαλούμ” βαρύνει την κυβέρνηση και μία σχεδόν “εθιμοτυπική” για τέτοιες περιπτώσεις ΕΔΕ, δεν μπορεί να αποτελέσει την “κολυμβήθρα του Σιλωάμ”, για τις ξεκάθαρες ευθύνες που την συνοδεύουν».
Σημειώνουν ότι «ο κ. υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης προέβη σε εξαιρετικά “ατυχή” δήλωση, με την οποία εξίσωνε συλλήβδην θύτες και θύμα, την οποία λίγες ώρες αργότερα και μετά τη γενική κατακραυγή απέσυρε, ενώ παράλληλα διαβεβαίωνε πως στο σημείο του συμβάντος υπήρχε “έμπειρος λιμενικός”, ωστόσο κατόπιν διέταξε ΕΔΕ “για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά”, αφού από το οπτικό υλικό δεν βρέθηκε κάτι που να συνηγορεί στα όσα είπε ο ίδιος» προσθέτοντας ότι «ο υπουργός μετά την παράδοση της ΕΔΕ, έδωσε εντολή στον Αρχηγό του Λιμενικού να παραπεμφθούν σε άμεσο πειθαρχικό έλεγχο τέσσερα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, για τους οποίους προκύπτουν ευθύνες σύμφωνα με το πόρισμα. Παράλληλα, απομακρύνονται δύο λιμενικοί, ενώ ο κ. υπουργός έδωσε εντολή για την άμεση επιστροφή αποσπασμένων στελεχών του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. από Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, προς ενίσχυση της επιτήρησης και αστυνόμευσης του μεγαλύτερου Λιμανιού της χώρας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Βόλος: Ανυπολόγιστες οι ζημιές στη Μαγνησία – Εγκλωβισμένοι στο Ανατολικό Πήλιο