Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και η λειτουργία του ενοποιημένου, διαλειτουργικού Αυτοματοποιημένου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ). Στον χώρο της εκδήλωσης τοποθετήθηκε το αυτόματο σύστημα πώλησης κομίστρου και έγινε επίδειξη σε πραγματικό χρόνο της έκδοσης, επικύρωσης και ακύρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου «ThessTicket» και της κάρτας «ThessCard», που θα χρησιμοποιούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τις μετακινήσεις τους από τις 30 Νοεμβρίου και μετά την έναρξη της βασικής γραμμής του μετρό.
Περιλαμβάνει μεγάλη «γκάμα» εναλλακτικών λύσεων για τη μετακίνηση των επιβατών, όπως: εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), εισιτήριο 10+1, εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, ημερήσιο εισιτήριο, τουριστικό τριών ημερών, κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑμεΑ).
Οπως ειπώθηκε στην εκδήλωση από τη διευθύντρια Λειτουργίας της ΟΣΕΘ Α.Ε., Κατερίνα Τσαβάλα, με τη χρήση του νέου εισιτηρίου δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης νέων υπηρεσιών αστικής μετακίνησης με τον συνδυασμό πολλαπλών ΜΜΜ, μέσω χρήσης ψηφιακών πλατφορμών MaaS (Mobility as a Service). Ενώ με τον έλεγχο του νέου εισιτηρίου μειώνεται η εισιτηριοδιαφυγή, επομένως και η απώλεια εσόδων. Παρ’ όλα αυτά, δεν ανακοινώθηκαν τιμές.
Οι βασικές παράμετροι του νέου σχεδιασμού στα δρομολόγια των λεωφορείων περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- Διατήρηση και δημιουργία νέων τροφοδοτικών στο παραλιακό μέτωπο λεωφορειακών συνδέσεων.
- Διατήρηση συμπληρωματικών με το μετρό λεωφορειακών γραμμών κορμού και κατάργηση τμημάτων που συμπίπτουν με τη χάραξη του μετρό.
- Ελάφρυνση κυκλοφορίας βασικών οδικών αξόνων της πόλης.
- Διατήρηση και εποπτεία λεωφορειολωρίδων.
- Απρόσκοπτη μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο μέσω εφαρμογής ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής και χρήσης ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
- Ολοκλήρωση απαιτούμενων μελετών και έργων για την πλήρη αξιοποίηση των σταθμών μετεπιβίβασης και της περιμετρικής ζώνης στους σταθμούς Νέα Ελβετία, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και Μίκρα.
- Εφαρμογή κατάλληλων πολιτικών στάθμευσης.
Οπως τονίστηκε από τον διευθυντή Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού, Σαμ Σαλέμ, με αυτά τα δεδομένα, προωθούνται τροποποιήσεις και ενισχύσεις συγκεκριμένων γραμμών που είτε θα ξεκινούν από τους υφιστάμενους τερματικούς σταθμούς ΚΤΕΛ, τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το ΙΚΕΑ είτε από τον νέο σταθμό μετεπιβίβασης «Νέα Ελβετία».
Ενδεικτικά:
- Δέκα γραμμές κορμού, συμπεριλαμβανομένης της γραμμής του αεροδρομίου, και γραμμές που διέρχονται από το κέντρο της πόλης και από την οδό Τσιμισκή διατηρούνται ως έχουν.
- 34 περιαστικές (στην πλειονότητά τους) γραμμές διατηρούνται στους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς ΚΤΕΛ, ΝΣΣ, ΙΚΕΑ, ενώ ορισμένες μετακινούνται στον σταθμό μετεπιβίβασης Νέα Ελβετία (π.χ. Ν58, Ν36 και Ν66).
- 28 γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος τροποποιούνται ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά στο μετρό (για παράδειγμα, Ν17 και Ν37, που θα προσεγγίζουν το κέντρο μέχρι τον σταθμό του μετρό «Σιντριβάνι»).
- Η εξυγίανση του άξονα της Αριστοτέλους που προωθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης προϋποθέτει τη συνεργασία του ΟΣΕΘ και τους φορείς για τη σταδιακή απομάκρυνση των «τερματικών» που υπάρχουν σήμερα (αποδέσμευση από το λεγόμενο «πέταλο Αριστοτέλους»).
ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: «Εξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης»
«Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται! Αποκτά, μετά από χρόνια, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και, σε λιγότερο από τρεις μήνες, θα διαθέτει ένα νέο, σύγχρονο μέσο, το μετρό, και σε λιγότερο από τρία χρόνια μία σύγχρονη εσωτερική περιφερειακή οδό, το Fly Οver», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση να διαμορφωθεί ένας νέος, λειτουργικός και έξυπνος συγκοινωνιακός χάρτης για τη συμπρωτεύουσα, καλώντας τις διοικήσεις, αλλά και τους εργαζομένους των συγκοινωνιακών φορέων να συνεργαστούν στενά και δημιουργικά, ώστε «την ημέρα που θα ανοίξει τις πύλες του το μετρό να έχουμε προνοήσει για την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σημείωσε: «Η Θεσσαλονίκη θα έχει αυτό το οποίο πραγματικά της αξίζει. Η δική μου η θέση είναι ότι σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό οι καθυστερήσεις του μετρό στη Θεσσαλονίκη οφείλονται στη Θεσσαλονίκη».