Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κ. Μητσοτάκης, που βλέπει με ικανοποίηση τα αποτελέσματα των κυλιόμενων δημοσκοπήσεων, επιμένει στη διεξαγωγή των εκλογών προς το τέλος της τετραετίας (άνοιξη του 2023), πιστεύοντας ότι τα αποτελέσματα της πολιτικής του θα γίνονται όλο και πιο απτά και μετρήσιμα με την πάροδο του χρόνου. Η φράση που λέει συχνά στους συνεργάτες και τους υπουργούς του, όταν τίθεται θέμα πρόωρων εκλογών, είναι «έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε έως τις εκλογές». Η διεξαγωγή των εκλογών το 2023 όμως καθιστά πιο πιθανό έναν τελευταίο ανασχηματισμό.
Ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, έχει καταλήξει στην ανάγκη του ανασχηματισμού και μάλιστα με διπλό στόχο: Αφενός να βελτιωθούν τομείς της κυβερνητικής πολιτικής οι οποίοι δεν έχουν την απόδοση που ήθελε και αφετέρου να δημιουργήσει ένα πιο «μάχιμο» και εκλογικό κυβερνητικό σχήμα στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Οι πληροφορίες θέλουν έναν ανασχηματισμό που θα προκαλέσει αίσθηση με αλλαγές σε 3-5 σημαντικά υπουργεία και την αξιοποίηση μελών της Κ.Ο. Ενώ η απόφαση για έναν ουσιαστικό και όχι διορθωτικό ανασχηματισμό φέρεται να είναι ειλημμένη, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα το πότε θα γίνει.
Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ - Το παρασκήνιο του υποβιβασμού του ΣΥΡΙΖΑ και η νέα Βουλή
Κατά τη μία εκδοχή ο ανασχηματισμός θα γίνει στην αρχή του καλοκαιριού και κατά τη δεύτερη στο τέλος του. Το σενάριο του Ιουνίου έχει το πλεονέκτημα μιας ισχυρής κίνησης που θα έρθει ως επιστέγασμα των δυο επιτυχημένων πρωτοβουλιών του (μέτρα-ΗΠΑ) και θα συμβολίσει και την προσωπική ενίσχυσή του. Εχει όμως το μειονέκτημα του… καλοκαιριού και τους φόβους των πυρκαγιών. Το σενάριο του τέλους Αυγούστου-αρχής Σεπτεμβρίου μοιάζει πιο ασφαλές, χωρίς να θεωρείται και βέβαιο.
Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις θα ληφθούν προς το τέλος Μαΐου, καθώς αύριο ο πρωθυπουργός πηγαίνει στη Βοστόνη, ακολουθεί το ταξίδι του στο Νταβός, όπου υπάρχει βάσιμη προσδοκία για νέες σημαντικές επενδυτικές δραστηριότητες στη χώρα και 30-31 Μαΐου είναι η κρίσιμη Σύνοδος Κορυφής, στην οποία θα δοθεί νέα μάχη για την «ευρωπαϊκή απάντηση» στην ακρίβεια και στις τιμές των καυσίμων.