«Έχουμε διανύσει πολύ δύσκολο δρόμο, είμαστε στα τελευταία μέτρα αυτού του δύσκολου δρόμου, αυτής της ανηφόρας. Δεν πρόκειται να κουραστούμε ούτε να κάνουμε πίσω στα τελευταία μέτρα της διαδρομής. Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τους κόπους και τις θυσίες του ελληνικού λαού, να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει παιχνίδια εις βάρος της ελληνικής οικονομίας», υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός.
Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι το κλείσιμο της δύσκολης αυτής συγκυρίας θα σηματοδοτηθεί κι από το επικείμενο κλείσιμο της αξιολόγησης. «Το κλείσιμο της αξιολόγησης, που είτε κάποιοι το θέλουν είτε όχι, είναι πάρα πολύ κοντά. Τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν εδώ και μέσα στον Απρίλιο τελειώνουν και οι ατέρμονες συζητήσεις και καθυστερήσεις για τα αναγκαία μέτρα απομείωσης του ελληνικού χρέους», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα επιτέλους κατακτά μια συνολική συμφωνία που της ανοίγει τον δρόμο για την έξοδο από τα προγράμματα της οικονομικής επιτροπείας και παρά τις “Κασσάνδρες” ανακτά τη δύναμη να σταθεί στα πόδια της, με τις δικές της δυνάμεις».
Ο πρωθυπουργός είπε ότι αυτό είναι το μήνυμα που συμβολικά δίνεται σήμερα, ότι «ναι, μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε. Είμαστε αποφασισμένοι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση και κανείς δεν θα καταφέρει στο τέλος να μας εμποδίσει».
«Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό»
Με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών, είπε κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης της σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2, μαζί με την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.
Το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύντομο δρόμο που ανταποκρίνεται στις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Η παράδοση αυτού του δικού τμήματος ολοκληρώνει πλήρως τον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια, επισήμανε ο πρωθυπουργός.
Σταϊκούρας: Ο απολογισμός του 2024 και οι προτεραιότητες για το 2025 σε υποδομές και μεταφορές
Τόνισε επίσης ότι στη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο προβλέπεται η ελεύθερη πρόσβαση από τον σύγχρονο αυτό αυτοκινητόδρομο των ατόμων με ειδικές ανάγκες χωρίς καταβολής διοδίων καθ όλο το μήκος του, και υπογράμμισε:
«Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε. Δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση».
Σημείωσε επιπλέον ότι η κυβέρνηση απέκρουσε και τον κίνδυνο την απειλή της τελμάτωσης των μεγάλων έργων που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν συνολικά 8,5 δισ ευρώ, και να παρέμεναν ανολοκλήρωτα τα έργα.
«Καταφέραμε να φτάσουμε σε μια συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις κατά 764 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα με τη στενή συνεργασία και βοήθεια της κ. Κρέτσου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης ώστε να ξεκινήσουν ξανά τα έργα με λιγότερες απαιτήσεις», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).
Σημείωσε ότι αυτό ήταν αποτέλεσμα σκληρών διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες. Τόνισε ότι έτσι επιτεύχθηκε η δέσμευση για ολοκλήρωση των έργων έως την άνοιξη του 2017.
«Αποδείξαμε και αποδεικνύουμε ότι ακόμα και σε δύσκολες περιόδους η σοβαρή δουλειά, η επίγνωση της ευθύνης απέναντι στη χώρα και τους πολίτες, στο δημόσιο συμφέρον μπορεί τελικά να φέρει θετικό και παραγωγικό αποτέλεσμα», δήλωσε ακόμη ο Αλέξης Τσίπρας και συμπλήρωσε ότι δυστυχώς αυτό δεν ήταν πάντα αυτονόητο για τη χώρα μας, τα χρόνια πριν την κρίση οι τεράστιες υπερβάσεις, η αδιαφάνεια, η ανυπαρξία γραμμών προστασίας του Δημοσίου δεν ήταν η εξαίρεση στον κανόνα. Και αυτό συνέβαινε, όπως πρόσθεσε, γιατί υπήρχε μια περίεργη αντίληψη για την αξιοποίηση των χρημάτων που εισέρρεαν από την ΕΕ.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι η ολοκλήρωση αυτού του έργου αποτελεί τον πιο ισχυρό συμβολισμό ότι η χώρα μπορεί να σταθεί στα πόδια της και ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει.
Σπίρτζης: Κανείς δεν πίστευε πως η κυβέρνηση θα ολοκλήρωνε τα μεγάλα έργα
Για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, μίλησε η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου. Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη. Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίου.
«Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Είπε επίσης ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό διάστημα εμπλοκές, ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα. Σημείωσε δε ότι το αποτέλεσμα είναι συλλογική κυβερνητική δουλειά.