Ειδικότερα, ο υπουργός τόνισε πως δεν σχεδιάζεται καμία ιδιωτικοποίηση, αλλά ανάθεση της συντήρησης των δικτύων υδροδότησης της πρωτεύουσας, ώστε να γίνουν τα αναγκαία έργα.
Υπενθύμισε ότι το 60% της ΕΥΔΑΠ ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά είναι μία εισηγμένη εταιρεία, καθώς και ότι το ελληνικό κράτος, σήμερα, πληρώνει στην ΕΥΔΑΠ 26,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση των δικτύων υδροδότησης. Σημείωσε ότι τώρα θα υπάρξει ανταγωνισμός, ώστε με τον έλεγχο του Δημοσίου να γίνονται οι εργασίες συντήρησης που είναι αναγκαίες για την ασφάλεια του δικτύου υδροδότησης και την ποιότητα του νερού. Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι υπέρ των ΣΔΙΤ γενικότερα και υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού στις υπηρεσίες συστήματος, με στόχο τη μείωση του ετήσιου κόστους της λειτουργίας και της συντήρησης. Και τόνισε ότι εάν μειωθεί το κόστος του συστήματος λειτουργίας και συντήρησης, η τιμή του νερού δε θα αυξηθεί, αλλά το αντίθετο. Ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα εισάγει και στον τομέα αυτό, όπως και σε άλλους τομείς, το εργαλείο των ΣΔΙΤ, το οποίο, όπως τόνισε, η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ με επάρκεια, λόγω ιδεοληψιών.
Απαραίτητη και πάντα υποχρεωτική η χρήση μάσκας στα ΜΜΜ «Η χρήση της μάσκας είναι απαραίτητη και υποχρεωτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, γιατί εκ των πραγμάτων δεν είναι πάντα δυνατή η τήρηση αποστάσεων» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ωστόσο, πως κατανοεί και την κόπωση των πολιτών.
«Σε δημόσιους χώρους, όπου απαιτείται η μάσκα, δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις» είπε χαρακτηριστικά και ζήτησε «να καταλάβουμε ότι πρώτα πρέπει να προσέχουμε τον εαυτό μας και μετά το διπλανό μας. Δεν μπορούμε να έχουμε έναν αστυνομικό σε κάθε λεωφορείο».
Μεταβατική λύση με προμήθεια λεωφορείων με leasing και στην Αθήνα
Για selfies στη Βαρβάκειο ο Κασσελάκης
Στην επόμενη μέρα των αστικών συγκοινωνιών αναφέρθηκε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα έχει το πιο γερασμένο στόλο οχημάτων γενικότερα στην Ευρώπη, καθώς ο στόλος των ΙΧ έχει μέσο όρο ηλικίας πάνω από 15 έτη.
Υπενθύμισε πως η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε από την προηγούμενη διοίκηση ΣΥΡΙΖΑ μόλις 850 λεωφορεία στην Αθήνα και έχει βγάλει σήμερα στους δρόμους 1.150. Σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη θα προστεθούν λεωφορεία στο στόλο με leasing και ότι εξετάζεται η λύση του leasing και για την Αθήνα, ενώ το φθινόπωρο θα ξεκινήσει ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων, και συγκεκριμένα οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον με χαμηλούς ρύπους, μεταξύ των οποίων και ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ανέφερε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα κυκλοφορήσουν πειραματικά στους δρόμους της Αθήνας δύο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ένα ευρωπαϊκό και ένα κινέζικο, ώστε να διαπιστωθεί ποιο όχημα λειτουργεί καλύτερα στις ελληνικές κλιματολογικές συνθήκες.
Ο κ. Καραμανλής είπε όμως, ότι καθώς ο διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων είναι διεθνής, δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2021, θα αφορά όμως τα λεωφορεία της επόμενης γενιάς. Υπενθύμισε ότι επί πέντε χρόνια δεν ανανεώθηκε ο στόλος και αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου στην Αθήνα ξεπερνάει τα 15 και στη Θεσσαλονίκη τα 17 έτη, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση το μόνο που έκανε ήταν να αυξήσει τα όρια ηλικίας.
«Επειδή όμως δύο χρόνια είναι πολλά και όπως καταλαβαίνετε τα προβλήματα είναι μεγάλα και επειδή μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, σκεφτόμαστε να βρούμε λύσεις, έστω και με το leasing. Έχουμε ψηφίσει την τροπολογία. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό, ούτε την πυρίτιδα. Θέλουμε να βρούμε μία λύση μεταβατική, μέχρι να δούμε τα λεωφορεία τα καινούργια να έρχονται», πρόσθεσε.
Επίσης, τόνισε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η μείωση των ρύπων και ανέφερε ότι για αυτό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, να δοθούν κίνητρα για αγορά «καθαρών» μεταχειρισμένων ΙΧ, αλλά και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών. Επισήμανε όμως ότι θα χρειαστεί και ένας ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς, αναφέροντας ότι ενώ οι περισσότεροι οδηγοί ταξί έχουν αγκαλιάσει την πρόθεση της κυβέρνησης να δώσει κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, τα συνδικαλιστικά τους όργανα αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ