Με τις αλλαγές επέρχεται η εναρμόνιση του Κανονισμού της Βουλής με τις πρόσφατες αλλαγές στο Σύνταγμα, την υιοθέτηση των πρακτικών του “επιτελικού κράτους ” , την ενσωμάτωση των αρχών της καλής νομοθέτησης αλλά και αποφάσεις για καλύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση λειτουργίας της εθνικής μας αντιπροσωπείας.
Επί της αρχής τάχθηκαν υπερ όλα τα κόμματα πλην ΚΚΕ που δήλωσε παρών
Οι αλλαγές που επήλθαν στοπν Κανονισμό της Βουλής αφορούν :
– την δυνατότητα εκλογή των Ανεξαρτήτων Αρχών με πλειοψηφία 3/5, από τη Διάσκεψη των Προέδρων, αντί της εκλογής με ομοφωνία ή με πλειοψηφία 4/5 ώστε να μην μένουν «ακέφαλες» λόγω κομματικών αντιπαραθέσεων για επιλογές προσώπων
– Η δυνατότητα να συστήνονται δύο εξεταστικές επιτροπές σε κάθε κοινοβουλευτική περίοδο και με πρωτοβουλία της μείζονος ή ελάσσονος αντιπολίτευσης.
-Εξισώνεται στην παραγραφή αδικήματος, ο υπουργός με τον πολίτη.
-Εναρμόνιση με τις βασικές αρχές καλής νομοθέτησης, όπως προβλέφθηκαν στο Ν. 4622/2019, όπου κάθε σχέδιο νόμου θα πρέπει να συνοδεύεται με αιτιολογική έκθεση που προσδιορίζει με σαφήνεια το ρυθμιζόμενο πρόβλημα, θέτοντας επιπροσθέτως σαφείς και οριοθετημένους χρονικά στόχους. Έτσι κάθε νομοσχέδιο θα πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση συνεπειών που θα προεκτιμά τις επιπτώσεις της νομοθετικής πρωτοβουλίας, από έκθεση διαβούλευσης, από έκθεση που θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα συνταγματικότητας και εναρμόνισης με το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο, από πίνακα καταργούμενων διατάξεων, και από έκθεση εφαρμογής.
– Αντίστοιχες προβλέψεις εισάγονται, για τη διαδικασία επείγοντος και κατεπείγοντος ενός σχεδίου νόμου και για προτάσεις σχεδίων νόμων. Επίσης θα πρέπει να γίνεται προεκτίμηση, όχι μόνο του οικονομικού κόστους αλλά και των οικονομικών συνεπειών μιας νομοθετικής μεταβολής.