Η αξιωματική αντιπολίτευση αναφέρθηκε και στις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, το οποίο, μόνο για τους μήνες που αναβάλλεται η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος, έχει στοιχίσει περίπου 40 – 60 εκατ. ευρώ στα ταμεία του ΟΑΣΑ. Οπως τόνισαν, οι εθελοντές ελεγκτές που είχαν «δημιουργηθεί» επί Ν.Δ. και αποτελούνταν από υπαλλήλους της ΟΣΥ οι οποίοι δούλευαν μετά το ωράριό τους και λάμβαναν bonus είχαν μειώσει δραστικά τη λαθρεπιβίβαση.
Αναλυτικότερα, ο κ. Χατζηδάκης κατά τη συνέντευξη σημείωσε ότι στο διάστημα 2012 – 2014 έγινε μια σημαντική προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που οδήγησε τον ΟΑΣΑ σε λειτουργική κερδοφορία. «Με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και σε αυτό τον τομέα κάναμε βήματα πίσω και οι αστικές συγκοινωνίες επέστρεψαν στο δρόμο των ελλειμμάτων και της υποβάθμισης του συγκοινωνιακού τους έργου».
Παρουσιάζοντας τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. είπε ότι τη διετία 2015 – 2016 τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών μειώθηκαν κατά 21%, δηλαδή έχασαν το ένα πέμπτο των ετήσιων εσόδων του Οργανισμού. «Η επιδότηση προς τις συγκοινωνίες -την οποία πληρώνουν οι φορολογούμενοι με τους φόρους τους- αυξήθηκε κατά 18% προσεγγίζοντας τα 120 εκατ. ευρώ. Τα δρομολόγια, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν περιορίστηκαν δραστικά. Ενώ συμβαίνουν όμως όλα αυτά, την ίδια στιγμή τα έξοδα προς τρίτους αυξήθηκαν από 33% έως 91%. Το συγκοινωνιακό έργο μειώνεται, οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται, αλλά εκτοξεύονται τα κονδύλια για μελέτες και για υπηρεσίες που παρέχουν τρίτοι προς τον ΟΑΣΑ».
Όλγα Κεφαλογιάννη: Δεν έχω την πολυτέλεια για τα παιδιά μου να χάσω τον έλεγχο ούτε στιγμή
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, υπήρξε τεράστια αύξηση και στις μη παραγωγικές δαπάνες. Πιο συγκεκριμένα, στις παροχές προς τρίτους αύξηση 61%, αμοιβές και έξοδα τρίτων αύξηση 91%, διάφορά έξοδα αύξηση 33%. Δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης 30%. «Ειδικά για το κόστος ασφάλειας και φύλαξης, αν συγκρίνουμε με το 2014 (με βάση τους δημοσιευμένους και εγκεκριμένους ισολογισμούς), από 2 εκατ. ευρώ στον ισολογισμό του 2014 αυτό αυξήθηκε σε 4,4 εκατ. ευρώ το 2015 και 5,7 εκατ. ευρώ το 2016. Δηλαδή η αύξηση από το 2014 έφτασε το 172%», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Καραμανλής, με τη σειρά του, στάθηκε περισσότερο στο θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι κατάφερε να «μετατρέψει ένα μέσο που θα έπρεπε να απλοποιεί τη ζωή μας σε μια μεγάλη ταλαιπωρία». Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως η Ν.Δ. άφησε ένα στόλο πάνω από 2.100 λεωφορείων ενώ σήμερα κυκλοφορούν περίπου 850. Πράγμα που σημαίνει, όπως εξήγησε, λιγότερα δρομολόγια, μεγαλύτερη ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό και πολύ μεγαλύτερη φθορά για τα οχήματα.
Οπως είπε ο τομεάρχης της Ν.Δ., αυτή τη στιγμή υπάρχουν 13 ελεγκτές για ένα δίκτυο 272 γραμμών με πάνω από 12.000 δρομολόγια ημερησίως ενώ επανέλαβε τη χρησιμότητα των εθελοντών ελεγκτών.
Αριθμοί
- 242,5 εκατ. ευρώ ήταν το μέσο ετήσιο έσοδο των αστικών συγκοινωνιών από τις πωλήσεις εισιτηρίων, κατά την τριετία 2012 – 2014.
- 192 εκατ. ευρώ ήταν τη διετία 2015 – 2016 τα έσοδα τα οποία έπεσαν στο μέσο ετήσιο έσοδο. Δηλαδή, 201 εκατ. το 2015 και 182 εκατ. το 2016.
- 9,5 εκατ. ευρώ από τις δωρεάν μετακινήσεις, ακόμη και των τουριστών, έχασε ο ΟΑΣΑ τον Ιούλιο του 2015.
Μαρίνα Ξυπνητού
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]