Η γρήγορη διακίνηση των εμπορευμάτων από την Ελλάδα μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη, το φθηνό κόστος και οι επενδύσεις της Cosco σε αναβάθμιση και δημιουργία νέου logistic center εντός του ΟΛΠ είναι μερικά μόνο από τα «κλειδιά» που θα ισχυροποιήσουν τον Πειραιά στον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Αυτή τη στιγμή ο Πειραιάς βρίσκεται στην τρίτη θέση στη λεκάνη της Μεσογείου και στην 38η παγκοσμίως, ενώ παράλληλα η Cosco έχει υπό τον έλεγχό της το 80% του φορτίου της ελληνικής σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη. Την ίδια στιγμή βελτιωμένα είναι τα στοιχεία διακίνησης κοντέινερ για το 2016 αγγίζοντας τα 3.749.709 TEU σε σχέση με τα 3.339.293 TEU, ενώ ίδια θετική εικόνα στις προβλέψείς υπάρχει και για το 2017. Η συνολική χωρητικότητα των τριών προβλητών που έχει στην κατοχή της και διαχειρίζεται η Cosco είναι 5,5 εκατ. TEU ενώ με την ολοκλήρωση των έργων και στην τρίτη προβλήτα τον Οκτώβρη του 2017 η συνολική χωρητικότητα θα αγγίζει τα 6,2 εκατ. ΤΕU.
Μεγάλες δυνατότητες
Οπως σημείωσε ο εμπορικός διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά PCT, Τάσος Βαμβακίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε ημερίδα που διοργάνωσε το International Propeller Club, Port of Piraeus, οι μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες που υπάρχουν στο λιμάνι αυξάνονται ακόμα περισσότερο με τη λειτουργία τoυ κέντρου διανομής, PCDC, που είναι στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) και αποτελεί μια σύγχρονη εγκατάσταση παροχής υπηρεσιών, διαθέτοντας χώρους με διαφορετικές συνθήκες που επιτρέπουν τη διαχείριση γενικού, ξηρού φορτίου, προϊόντων συντήρησης και κατάψυξης, εύφλεκτων και χημικών.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οπως υπογράμμισε ο κ. Βαμβακίδης, βρίσκεται εντός της ελεύθερης ζώνης του λιμανιού, που συνεπάγεται πολλά τελωνειακά και φορολογικά οφέλη για όσους χρησιμοποιούν τις υποδομές, καθώς δεν απαιτείται καμία τελωνειακή διατύπωση για την παραλαβή των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων στην εγκατάσταση. Στόχος της Cosco είναι η επέκταση αυτών των φορολογικών και τελωνειακών οφελών και στις παροχές του logistic «προκειμένου να γίνει η Ελλάδα φιλόξενο μέρος για τις επιχειρήσεις και το εμπόριο».
Για την περιοχή του πρώην ΟΔΔΥ σημείωσε ότι σχεδιάζεται η κατασκευή επίσης ενός σύγχρονου logistic center σε έκταση 120 στρεμμάτων. Η σύνδεση με το λιμάνι θα γίνεται υπογείως, με πολύ σύγχρονα συστήματα και μοντέλο λειτουργίας. Τέλος, ανέφερε ότι θα υπάρξει άλλο ένα logistic center στην Ακτή Βασιλειάδη, ιδανικό για τη γρήγορη μεταφορά αγαθών προς τα ελληνικά νησιά, που θα προσφέρει ευελιξία, αμεσότητα και ανταπόκριση στις υπηρεσίες.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου