Την Τρίτη, τμήμα μιας οδικής διασταύρωσης στη νομαρχία Σαϊτάμα, περίπου 18 μίλια βόρεια της ιαπωνικής πρωτεύουσας, άνοιξε και κατάπιε ένα φορτηγό τριών τόνων και τον οδηγό του, έναν 74χρονο άνδρα, προκαλώντας μια αποστολή διάσωσης που βρίσκεται πλέον στην τέταρτη ημέρα της.
Ο λάκκος έχει επεκταθεί σε πλάτος 40 μέτρων – τετραπλάσιο του πλάτους του όταν πρωτοεμφανίστηκε, δήλωσε τοπικός αξιωματούχος στο CNN την Παρασκευή.
«Το εσωτερικό μεγαλώνει κάθε μέρα», δήλωσε ο υπάλληλος της Διεύθυνσης Αποχετευτικών Έργων της νομαρχίας Σαϊτάμα.
Η τρύπα έχει επεκταθεί στα 40 μέτρα πλάτος – τέσσερις φορές το πλάτος που είχε όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά, δήλωσε τοπικός αξιωματούχος στο CNN την Παρασκευή.
“Το εσωτερικό ξεβράζει και μεγαλώνει κάθε μέρα,” δήλωσε ο αξιωματούχος από τη Διεύθυνση Αποχέτευσης του Νομού Σαϊτάμα.
Οι διασώστες χρησιμοποίησαν γερανούς για να σηκώσουν μέρος του φορτηγού από την τρύπα και έστειλαν drones στο υπέδαφος, αλλά δεν έχουν καταφέρει να επικοινωνήσουν με τον οδηγό από την Τρίτη.
Οι αρχές πιστεύουν ότι φθαρμένοι αγωγοί αποχέτευσης μπορεί να προκάλεσαν την κατάρρευση του εδάφους. Η διαρροή λυμάτων μπορεί να έχει περαιτέρω διαβρώσει το γύρω έδαφος, διευρύνοντας το χάσμα, είπαν.
Διακόσια νοικοκυριά ζητήθηκε να εκκενώσουν την περιοχή από την Τρίτη, δήλωσαν οι τοπικές αρχές.
Επιπλέον, οι τοπικές αρχές ζήτησαν από 1,2 εκατομμύρια κατοίκους να αποφύγουν το μπάνιο και το πλύσιμο ρούχων για να μειώσουν την ποσότητα των λυμάτων, κάτι που θα μπορούσε να δυσχεράνει περαιτέρω τις προσπάθειες διάσωσης στην εύθραυστη περιοχή.
Το υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού δήλωσε στο CNN την Παρασκευή ότι διέταξε επείγουσες επιθεωρήσεις παρόμοιων σωλήνων αποχέτευσης σε όλη τη Σαϊτάμα και σε άλλους έξι νομούς, όπου ζουν περίπου 39 εκατομμύρια άνθρωποι.
Τέτοιες τρύπες είναι πιο συνηθισμένες σε περιοχές που καλύπτονται από πετρώματα όπως ο γύψος, ο ασβεστόλιθος και άλλα ανθρακικά πετρώματα, τα οποία μπορούν να διαλυθούν με φυσικό τρόπο από τα υπόγεια ύδατα, σύμφωνα με το Γεωλογικό Ινστιτούτο των Ηνωμένων Πολιτειών (USGS).
Μεγάλο μέρος της πολιτείας της Φλόριντα καλύπτεται από ασβεστόλιθο, γεγονός που την καθιστά εξαιρετικά επιρρεπή στα φαινόμενα, σημειώνει το USGS.
Ο Takashi Oguchi, γεωγράφος από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, δήλωσε ότι τέτοιες τρύπες είναι σπάνιες στην Ιαπωνία, όπου οι περισσότεροι δρόμοι είναι χτισμένοι πάνω σε μη στερεοποιημένα ποτάμια και θαλάσσια ιζήματα.
Προειδοποίησε όμως ότι όταν σπάσει ένας μεγάλος υπόγειος αγωγός ύδρευσης, το νερό που διαρρέει μπορεί να παρασύρει αυτά τα ιζήματα, δημιουργώντας μια καταβόθρα.
Μεγάλο μέρος των δημόσιων υποδομών της Ιαπωνίας χτίστηκε μεταξύ των δεκαετιών 1960 και 1970 κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής άνθησης στον απόηχο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την οποία μεγάλο μέρος του Τόκιο καταστράφηκε από αμερικανικούς βομβαρδισμούς.
Το εν λόγω αποχετευτικό σύστημα στο νομό Σαϊτάμα είναι ηλικίας περίπου 42 ετών.
«Θα έχουμε περισσότερα τέτοια συμβάντα στο μέλλον, επειδή η αποσύνθεση των υπόγειων σωλήνων συνεχίζεται σιγά-σιγά και πολλοί σωλήνες βρίσκονται κάτω από δρόμους», δήλωσε ο Oguchi.
Ο Reiko Kuwano, καθηγητής πολιτικής μηχανικής από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, δήλωσε ότι η επιθεώρηση των σωλήνων που είναι θαμμένοι βαθιά στο υπέδαφος είναι πάντα μια πρόκληση.
Ειδήσεις σήμερα
Η Μόσχα καταδικάζει την εντολή του Τραμπ για την κατασκευή νέας αντιπυραυλικής ασπίδας
Τέμπη – Συμπληρωματική έκθεση Κοκοτσάκη: 27 ήταν οι άνθρωποι που πέθαναν λόγω φωτιάς
Μάριαν Φέιθφουλ: Συγκινεί ο πρώην σύντροφός της, Μικ Τζάγκερ – Πώς την αποχαιρέτησαν οι Metallica