Στοιχεία
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα η Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκε κατά 117% στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ ειδικά το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 60% συγκριτικά με το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020. Μάλιστα, στο α’ εξάμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών τους άγγιξε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 σε ετήσιο επίπεδο είχε διαμορφωθεί στα 163,8 εκατ. ευρώ.
Παρότι η μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού» στο τρίτο τρίμηνο υποχώρησε σε σχέση με τον μέσο όρο του δωδεκαμήνου (78,5 ευρώ), παραμένει ακόμα σε υψηλά επίπεδα, στα 76,3 ευρώ. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα περισσότερα προϊόντα που αγοράζουν πλέον οι καταναλωτές από τα e-supermarkets είναι νωπά, γεγονός που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη τους στη νέα μέθοδο αγορών.
Ως προς τη σύνθεση του e-καλαθιού, από τα 76,3 ευρώ, τα 25,8 ευρώ αφορούν σε νωπά τρόφιμα, τα 14,6 ευρώ συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ 9 ευρώ δαπανώνται για είδη καθαρισμού σπιτιού και χαρτικά, 8,6 ευρώ για ποτά και αναψυκτικά και 18,3 ευρώ για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Σχετικά με τις κατηγορίες προϊόντων, τα οποία παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στο τρίτο τρίμηνο του 2021, είναι τα είδη για κατοικίδια (108%), τα προϊόντα αρτοποιίας (70%), τα καλλυντικά και είδη περιποίησης (69%), αλλά και τα ποτά και τα αναψυκτικά (65%).
Επενδύσεις και συνεργασίες με πλατφόρμες delivery φαγητού
Η πανδημία έφερε ανακατατάξεις στην αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, με τις μεγάλες αλυσίδες να αναπτύσσονται τόσο αυτόνομα όσο και συνάπτοντας συνεργασίες με πλατφόρμες delivery φαγητού.
» Σκλαβενίτης
«Ορόσημο» για τον κλάδο αποτέλεσε, αναμφίβολα, η είσοδος της αλυσίδας Σκλαβενίτης στην ψηφιακή εποχή τον Ιανουάριο του 2020 εξυπηρετώντας αρχικά την περιοχή της Αθήνας και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στη Λάρισα. Πριν από λίγες ημέρες, το sklavenitis.gr ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε τη λειτουργία του και στην Πάτρα. Με περισσότερους από 13.000 κωδικούς ειδών ευρείας κατανάλωσης, το ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ eMarket καλύπτει πλήρως την αχαϊκή πρωτεύουσα και τις γύρω περιοχές, ενώ οι τιμές των προϊόντων του είναι ίδιες με αυτές στα φυσικά καταστήματα. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρίας δέχεται παραγγελίες όλες τις ημέρες και ώρες της εβδομάδας και η πληρωμή γίνεται με όλους τους τρόπους που ισχύουν και στα φυσικά καταστήματα της εταιρίας. Παράλληλα, η αλυσίδα επικεντρώνει τις προσπάθειές της στην επέκταση του διαδικτυακού της καταστήματος και σε άλλες πόλεις, με τον επόμενο σταθμό της να είναι πιθανότατα η Θεσσαλονίκη.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Βέβαια, εκτός από το eMarket, η Σκλαβενίτης διατηρεί τη συνεργασία της με την εταιρία efood σε ό,τι αφορά την παραγγελιοληψία και όχι τη διανομή των προϊόντων, παρέχοντας στους καταναλωτές της τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια ποικιλία 5.500 κωδικών τα προϊόντα που επιθυμούν, με ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 30 ευρώ.
» METRO
Σχετικά με τον όμιλο METRO, που διαχειρίζεται την αλυσίδα My Market, ο αριθμός των παραγγελιών στο διαδικτυακό κατάστημα shop.mymarket.gr από την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο έχει τετραπλασιαστεί.
Για να αντεπεξέλθει η αλυσίδα στην αυξημένη ζήτηση στο shop.mymarket.gr, προχώρησε σε προσλήψεις, αλλά και σε συνεργασίες με μεταφορείς, ενώ λάνσαρε και την υπηρεσία «My click & Pick», όπου ο πελάτης εκτελεί ηλεκτρονικά την παραγγελία του, πληρώνει με κάρτα από το e-shop και παραλαμβάνει τα ψώνια του από φυσικό κατάστημα, την ώρα και την ημέρα που επιθυμεί. Μάλιστα, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προμηθευτούν τα προϊόντα τους με παραδόσεις κούριερ στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά αφορούν μόνο σε ξηρό φορτίο.
» Βασιλόπουλος
Η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, με το ηλεκτρονικό της κατάστημα ab.gr/eshop, ξεκίνησε πρόσφατα τη συνεργασία του με την εφαρμογή delivery.gr παρέχοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν μέσα σε μόλις δύο ώρες τα ψώνια τους στον χώρο τους.
» Μασούτης, Κρητικός
Αντίστοιχα, οι αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, λίγο πριν από το δεύτερο lockdown, εγκαινίασαν τη συνεργασία τους με την υπηρεσία delivery Box της Cosmote δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν τα προϊόντα των συγκεκριμένων αλυσίδων σε περισσότερες από 50 πόλεις της Ελλάδας.
» PopMarket
Τέλος, ένα ακόμα διαδικτυακό κατάστημα βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στον «αέρα». Πρόκειται για την PopMarket, η οποία υπόσχεται παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Κορονοϊός – Λαμία: Σε έξαλλη κατάσταση αρνήτρια ασθενής έτρεχε γυμνή με σταυρό και Ευαγγέλιο στο χέρι
- Κορονοϊός: Ασφυξία στις ΜΕΘ, αύξηση εισαγωγών και θανάτων και στο βάθος επιστράτευση
- Συνάντηση Μητσοτάκη-Τζόνσον για τα κλεμμένα Μάρμαρα του Παρθενώνα – 39 χρόνια μίας δίκαιης διεκδίκησης
- Συντάξεις: Αναδρομικά 500-12.000 ευρώ για 1 εκατομμύριο συνταξιούχους [πίνακες]
- Νέα μέτρα: Ερχονται μαύρα Χριστούγεννα για τους ανεμβολίαστους
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr