Τα έσοδα, κατά πάσα πιθανότητα, θα κινηθούν ακόμη χαμηλότερα, δεδομένου ότι οι κρατήσεις θα κινηθούν την τελευταία στιγμή, η δε έναρξη της σεζόν ουσιαστικά τοποθετείται για τον προσεχή Ιούλιο, χρονική στιγμή που, σύμφωνα με τη γλώσσα των ειδικών, αναμένεται να υπάρξει πτώση της έντασης της πανδημίας του Covid-19.
Είναι κοινός τόπος ότι οι κρατήσεις θα ακολουθήσουν την πορεία πραγματοποίησης του εμβολίου. Την ίδια ώρα που παρατηρείται αυξημένη διάθεση -στις κλασικές αγορές πηγές άντλησης τουριστών για τη χώρα μας- για τη διενέργεια ταξιδιού, διαφαίνεται ήδη μια τάση πραγματοποίησης ταξιδιού στο εσωτερικό των συγκεκριμένων αγορών για λόγους ασφαλείας.
Τα αναφερόμενα αμφίσημα μηνύματα για την πορεία της χρονιάς αμβλύνονται εν μέρει από την επιτυχία της χώρας μας στη διαχείριση της πανδημίας, κυρίως, όμως, στην ασφάλεια που παρουσιάζουν στον τομέα εφαρμογής των Πρωτοκόλλων Υγείας τα ελληνικά ξενοδοχεία.
«Βιώνουμε ένα μεταβατικό κενό και για να διατηρηθεί ακέραιος ο ξενοδοχειακός ιστός της χώρας, που είναι η σπονδυλική στήλη του ελληνικού τουρισμού, χρειάζεται γενναία κρατική στήριξη. Αυτό είναι ξεκάθαρο.
Και, μάλιστα, με σαφή μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό, ώστε και οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να σχεδιάσουν ανάλογα τη στρατηγική τους», σημειώνει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ο οποίος προσθέτει: «Το θετικό γεγονός είναι πως τα αντανακλαστικά λειτούργησαν ήδη τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μέτρα στήριξης υπήρξαν, βελτιώνονται διαρκώς και έχουμε τη βεβαιότητα πως θα εμπλουτιστούν όσο χρειαστεί, προκειμένου να απαντήσουν στην πρόκληση και στις αγωνίες της ελληνικής ξενοδοχίας.
Ταυτόχρονα είναι κατεπείγουσα η ανάγκη του δεκαετούς σχεδίου που έχει δρομολογήσει το αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού. Τον ηγετικό ρόλο δεν φτάνει να τον κατακτήσεις, πρέπει και να τον διατηρήσεις. Χρειάζονται προσαρμογές, απαιτείται καινοτομία. Μόνο έτσι μπορούμε να εγγυηθούμε το μέλλον για επιχειρήσεις και εργαζομένους, μόνο έτσι μπορεί να συνεχίσει ο τουρισμός να έχει σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, την υπερπολύτιμη υπεραξία που έχει για την εθνική οικονομία αλλά και για την κοινωνία.
Το 10ετές σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό, στη χάραξη του οποίου το ΞΕΕ συμμετέχει με τη θεσμική ευθύνη που το χαρακτηρίζει, πρέπει να “συγχρονιστεί” με τις προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που θα διαμορφώσουν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία από το 2021 και στα χρόνια που θα ακολουθήσουν».
Ανάκαμψη
Οπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, η πρόκληση για το 2021 είναι να αποτελέσει την αρχή μιας περιόδου σταδιακής ανάκαμψης. «Με βάση ένα σχετικά ρεαλιστικό σενάριο και πάντα με τα τωρινά δεδομένα, τα οποία μεταβάλλονται από μέρα σε μέρα, το 2021 μπορεί η χώρα να φθάσει στο 50% των τουριστικών εσόδων του 2019.
Αυτό προκύπτει και από τις μέχρι στιγμής προβλέψεις μεγάλων tour operators, αεροπορικών εταιριών και ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Η εξέλιξη όμως της κρίσης μάς διδάσκει να είμαστε ιδιαίτερα φειδωλοί στις προβλέψεις μας και, κυρίως, να προετοιμαζόμαστε πάντα για το δυσμενέστερο σενάριο.
«Καλάθι Χριστουγέννων»: Μειωμένες κατά 3% φέτος οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2023
Με αυτήν τη στρατηγική παραδοχή, είναι κρίσιμο να επιτευχθεί η χρονική επέκταση των μέτρων, για όλο το πρώτο εξάμηνο του 2021, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την αγορά εργασίας. Επιπλέον, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της χώρας έναντι των ανταγωνιστών μας, θα είναι η μείωση του ΦΠΑ και στα καταλύματα και στην παροχή υπηρεσίας του τουριστικού πακέτου, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Το εν λόγω μέτρο μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο ανάκτησης μέρους της κίνησης από τις ξένες αγορές. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί και στην υλοποίηση των προτάσεων για χρηματοδοτήσεις μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ συνεχίζοντας υπογραμμίζει: «Τα κονδύλια, που πρόκειται να διοχετευθούν στην ελληνική οικονομία από το Ταμείο, αναμένεται να στηρίξουν σημαντικά την προσπάθεια της χώρας να εξέλθει από την πρωτοφανή κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά θετικό αποτέλεσμα στην αναπτυξιακή διαδικασία.
To 2020 πετύχαμε να ενισχύσουμε με έναν πρωτόγνωρο τρόπο το brand “Ελλάδα” και να δημιουργήσουμε ένα πολύ σημαντικό απόθεμα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης που μπορούμε να κεφαλαιοποιήσουμε στις επόμενες σεζόν». Καταλήγοντας ο κ. Ρέτσος αναφέρει:
«Ωστόσο, η πανδημία είναι ακόμη εδώ. Εχουμε μπροστά μας έναν πολύ δύσκολο χειμώνα για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, αφού έχουν μείνει ουσιαστικά χωρίς αντικείμενο, όπως και για τις μονάδες των ορεινών προορισμών που χάνουν την περίοδο υψηλής ζήτησης των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Επίσης, παραμένουν μεγάλες οι αβεβαιότητες για τον χρόνο που θα απαιτήσει ο εμβολιασμός μέχρι να έχει αποτελέσματα».
Ανασχηματισμός: Αυτή είναι η νέα σύνθεση της κυβέρνησης – Τα νέα πρόσωπα
Ποιος είναι ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης
Κορωνοϊός: Εμβολιάστηκε η Φώφη Γεννηματά στον «Ευαγγελισμό» [εικόνες]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr