Οι πρατηριούχοι, από την πλευρά τους, αναφέρουν πως όποια πτώση αποτυπώνεται στα διυλιστήρια θα περνάει στην αντλία, ότι δεν αντέχουν άλλη ύφεση και πως πρέπει να μειωθεί η πολύ υψηλή φορολογία στην τιμή των καυσίμων.
Σε γενικές γραμμές, το όφελος που θα έχει ο καταναλωτής εξαρτάται από το κατά πόσο η τριάδα: διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας και πρατήρια θα μετακυλίσει τη συνολική μείωση της διεθνούς τιμής της βενζίνης και των πετρελαίων κίνησης και θέρμανσης που διαμορφώνεται στην αγορά platts της Μεσογείου.
Σε ραδιοφωνικές του δηλώσεις ο κ. Γεωργιάδης υποστήριξε πως: «Η μείωση των τιμών του πετρελαίου πρέπει να περάσει στον καταναλωτή. Υπάρχει ήδη μία μείωση περίπου 5% στη βενζίνη, 7% στο diesel και 10% στο πετρέλαιο θέρμανσης. Δεν είναι η αυτή που βλέπουμε στις διεθνείς αγορές. Θέλει κάποιες μέρες για να περάσει αυτή η μείωση και στους Eλληνες καταναλωτές. Θα περάσει, διότι αν δεν περάσει θα βάλουμε αυστηρά πρόστιμα». Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επισήμανε πως: «Οι τιμές των καυσίμων αρχίζουν και πέφτουν ραγδαία. Ηδη έχουμε πρατήρια με 1,379, 1,382 και 1,389! Οι έλεγχοι συνεχίζονται».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, σημείωσε πως: «Οπως περιμέναμε, η αγορά αρχίζει και προσαρμόζει τις τιμές στα καύσιμα. Εχουμε ήδη σε πρατήρια της Αττικής τιμές κάτω από το 1,4 ευρώ το λίτρο, αγγίζοντας τον μέσο όρο πώλησης του Μαρτίου του 2016». Σύμφωνα με τον ίδιο είναι «σημαντικό να κατακτήσουμε την εμπιστοσύνη μεταξύ του κράτους-επαγγελματιών- καταναλωτών».
Στο μεταξύ, κατά τα λεγόμενα του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών (ΟΒΕ), Μιχάλη Κιούση, η ελεύθερη πτώση στην τιμή του αργού πετρελαίου έχει περάσει στις αντλίες, κάτι που αποτυπώνεται και στο Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Ωστόσο, εκτίμησε πως «η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι 1,52-1,53 ευρώ πανελλαδικά με τις αποκλίσεις που υπάρχουν και θα υπάρχουν», όπως δήλωσε σε ραδιοφωνικό σταθμό.
«Αν συνεχιστεί η πτώση μπορεί την επόμενη Τρίτη η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να είναι 1,48-1,49 ευρώ. O,τι πτώση αποτυπώνεται στα διυλιστήρια θα περνάει στην αντλία» υπογράμμισε, προσθέτοντας πως ο κλάδος δεν αντέχει άλλη ύφεση. Σημειώνεται πως ήδη οι πωλήσεις καυσίμων σε εβδομαδιαία βάση καταγράφουν μείωση της τάξεως του 20%.
Από εκεί και πέρα, ο κ. Κιούσης ανέφερε πως «ο καταναλωτής θα πληρώνει 1 ευρώ τη βενζίνη ακόμα και αν όλοι μηδενίσουν το κέρδος τους. Οι μειώσεις δεν περνάνε στο 1 ευρώ, περνάνε στο υπόλοιπο μισό ευρώ».
Πάγιο αίτημα των πρατηριούχων είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Υπενθυμίζεται πως στην περίπτωση της βενζίνης, η μερίδα του λέοντος, σχεδόν 1 ευρώ στην τελική τιμή της, αφορά σε φόρους και τέλη, λιγότερο συμβάλλει στη διαμόρφωσή της η τιμή του διυλιστηρίου και το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιριών εμπορίας.
Από την έντυπη έκδοση