Πλέον το λόγο έχει η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία θα μελετήσει τις νέες επενδυτικές προτάσεις του Οργανισμού, αν προβλέπονται οι περιβαλλοντικοί όροι και τις επιπτώσεις που θα έχουν στις τοπικές κοινωνίες για να δώσει και επίσημα το «πράσινο φως» την ερχόμενη εβδομάδα. Συνολικά -μετά και το χθεσινό αναθεωρημένο σχέδιο- οι άμεσες επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά θα φτάσουν τα 800 εκατ. ευρώ. Για εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και κέντρo εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops). Το νέο επιβατηγό κέντρο θα είναι πολύ μικρότερο από το αρχικό σχέδιο για την κατασκευή του, που άγγιζε τα 44.000 τ.μ., είχε υποβληθεί το χειμώνα και είχε προκαλέσει την αντίδραση του Δήμου Πειραιά και άλλων φορέων, όπως του ΕΒΕΠ. Υπολογίζεται ότι θα είναι 22.000 τ.μ., θα έχει μερικά καταστήματα όπως λειτουργούν στους τερματικούς σταθμούς των αεροδρομίων και δεν θα λειτουργήσει όμως ως εμπορικό κέντρο τύπου Mall. Το μεγάλο «αγκάθι» της κατασκευής ναυπηγείων από την Cosco φαίνεται πως απομακρύνθηκε οριστικά, γι’ αυτό υπήρξε και η μερική καθυστέρηση της κατάθεσης του σχεδίου. Σύμφωνα με το αναθεωρημένο σχέδιο, γίνεται λόγος για ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», ωστόσο δεν υπάρχει αναφορά για κατασκευή υποδομών επισκευών mega yachts, κάτι για το οποίο ωστόσο εκκρεμεί και απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το ύψος της νέας επένδυσης που αφορά τον τέταρτο προβλήτα, ο οποίος θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1, υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η δυναμικότητά του θα είναι στα 2,8 εκατ. teus, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.
«Στοίχημα»
Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης: «Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς θα υλοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην τη δυναμική του. Οπως είχα επισημάνει μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήσαμε στα μέσα Ιουλίου, η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα. Και αυτό γιατί στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον ελληνικό λαό».
Θετικός είναι και ο απόηχος των νέων επενδύσεων και από τους φορείς του Πειραιά. Στην αρχή της εβδομάδας ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, είχε αναφέρει πως «θεωρώ το περιεχόμενο του αναθεωρημένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. δεν είναι προϊόν συμβιβασμού, αλλά περισσότερο αποτέλεσμα προσαρμογών, που ικανοποιεί πλήρως τόσο την ελληνική κυβέρνηση όσο και τους Κινέζους επενδυτές της Cosco. Επιπρόσθετα, θα έλεγα ότι τόσο το ΕΒΕΠ όσο και άλλοι επιχειρηματικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής δικαιώνονται για τις θέσεις και παρεμβάσεις τους, αλλά και τις κοινά αποδεκτές προτάσεις που κατέθεσαν και συμπεριλαμβάνονται στο νέο master plan που επανακατατίθεται».
Από την έντυπη έκδοση