Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παράταση στην έκπτωση του 20% όπως πρώτος είχε γράψει ο Ελεύθερος Τύπος αλλά και ενσωματώνει τις Οδηγίες της Ε.Ε. σχετικά με την ποιότητα καυσίμων βενζίνης και ντίζελ, καθώς και της προώθησης της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Σε ποιες περιπτώσεις
Σύμφωνα με τον νόμο 4495/17, όσοι ιδιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε πολεοδομικές παραβάσεις δεν έχουν τη δυνατότητα μεταβίβασης, ωστόσο τώρα περνά στα ψιλά γράμματα η μεταβίβαση τεσσάρων εκ των επτά περιπτώσεων. Οι 4 περιπτώσεις είναι οι εξής:
1 Κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας ή βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού.
2 H εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παρ. 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης.
3 H εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του κτιριοδομικού κανονισμού.
4 Oι εργασίες και οι κατασκευές της κατηγορίας 3 της περίπτωση γ’ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτ. του άρθρου 30 και της παρ. 2 του άρθρου 29.
Παράταση
Παρατείνονται κατά έξι μήνες όλες οι προθεσμίες υποβολής δήλωσης αυθαιρέτου. Αναλυτικότερα, οι νέες ημερομηνίες υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ορίζονται ως εξής:
* υπαγωγή έως 8/10/2018, με μείωση του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά 20%.
* υπαγωγή από 9/10/2018 με έως 8/4/2019, με μείωση του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά 10%.
* υπαγωγή από 9/4/2018 έως 8/10/2019 με αύξηση του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά 10%.
* υπαγωγή μετά τις 9/10/2019 με αύξηση του ειδικού ενιαίου προστίμου κατά 20%.
Μικροπαραβάσεις
Στα σημαντικά του νομοσχεδίου που τροποποιούν αρκετές εκ των διατάξεων του νόμου 4495/17 είναι και η δυνατότητα που δίνεται στον ιδιοκτήτη αυθαίρετου, με μεσαία κατηγορία αυθαιρεσίας, να πληρώσει παράβολο, πρόστιμο και να συμπληρώσει την «Ταυτότητα Κτιρίου». Σημειώνεται ότι για τις μεσαίες παραβάσεις προβλεπόταν αναστολή κατεδάφισης για 30 έτη.
Για παράδειγμα, αφορά αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια.
Ισόγεια…
Παράλληλα, μειώνεται 50% το πρόστιμο για τη νομιμοποίηση ισογείων βοηθητικών χώρων (αποθήκες, χώροι στάθμευσης κ.λπ.) έως 50 τ.μ., ενώ κατά τη διαδικασία έκδοσης οικοδομικής άδειας η πολεοδομία οφείλει πρώτα και όχι κατόπιν, όπως προβλεπόταν, να ελέγχει μαζί με τα τοπογραφικά διαγράμματα κάλυψης αν έχει γίνει καταβολή ΕΦΚΑ και εισφορών προς το Δημόσιο.
Επιπλέον, το σχέδιο νόμου επιτρέπει τοποθέτηση ανεμογεννητριών, φωτοβολταϊκών πάνελ και κεραιών κινητής τηλεφωνίας, μόνο με την έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας.
Θαλάσσιο χωροταξικό
Ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός περιλαμβάνει τους τομείς της ενέργειας, της ναυτιλίας, της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, του τουρισμού, της εξόρυξης πρώτων υλών, καθώς και τη διατήρηση, προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος. Μέσω του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού μπορούν να οριοθετούνται, μεταξύ άλλων, περιοχές για:
* υδατοκαλλιέργεια.
* αλιεία.
* εγκαταστάσεις και υποδομές για έρευνα, εκμετάλλευση και εξόρυξη πετρελαίου, φυσικού αερίου, καθώς και άλλων ενεργειακών πόρων, ορυκτών και αδρανών υλικών και για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ.
* θαλάσσιες περιοχές και κυκλοφοριακές ροές.
* προστασία της βιοποικιλότητας και της υποθαλάσσιας πολιτισμικής κληρονομιάς.
* επιστημονική έρευνα.
* διαδρομές υποβρυχίων καλωδίων και αγωγών.
* τουρισμό.
Βενζίνη με βιοκαύσιμα από το 2019
Την υποχρεωτική ανάμειξη βιοαιθανόλης στη βενζίνη από το 2019 σε ποσοστό 1% προβλέπει το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό.
Πιο συγκεκριμένα, θεσπίζεται η υποχρέωση ανάμειξης της βενζίνης με βιοκαύσιμα και ειδικότερα με αυτούσια βιοαιθανόλη ή με βιοαιθέρες που παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης, με έναρξη το 2019 και πρόβλεψη για αύξηση της εν λόγω υποχρέωσης. Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής, όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, έχει στόχο την περαιτέρω προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μέσω της αύξησης συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής σχετικά με τον υποχρεωτικό στόχο περί μεριδίου ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με τη διάταξη, η συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης επί του τελικού μείγματος βενζίνης θα είναι 1% το 2019 και 3,3% το 2020, ενώ από εκεί και πέρα το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται με υπουργική απόφαση. Η ανάμειξη θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας. Ηδη, όπως είναι γνωστό, εφαρμόζεται η υποχρεωτική ανάμειξη βιοντίζελ στο πετρέλαιο.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]