Πολλοί σελέμπριτις, πολιτικοί και επηρεάζοντες (influencers) είδαν τους αριθμούς των «ακολούθων» τους στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης να μειώνονται, στο πλαίσιο της εκκαθάρισης. Το δημοφιλές μέσο έχει κατηγορηθεί ουκ ολίγες φορές για το σωρό ψεύτικων προφίλ που λειτουργούν και όπως εξηγούν οι ιθύνοντες είναι ένας τρόπος να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των χρηστών.
Κάποιοι χρήστες έχουν αγοράσει ψεύτικους ακόλουθους ή αυτοματοποιημένους λογαριασμούς ώστε να εμφανίζεται πως διαθέτουν έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενισχύοντας τον πολιτικό ακτιβισμό, τις επιχειρηματικές προσπάθειες ή τις καριέρες τους στο χώρο της ψυχαγωγίας.
Η εκπρόσωπος της τwitter, Aλι Παβέλα, δήλωσε πως οι εργασίες για τον περιορισμό των λογαριασμών θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες και αναμένεται πως όταν ολοκληρωθεί η πλατφόρμα εκτιμάται πως θα μετράει περίπου 6% λιγότερα προφίλ σε σχέση με τα 336 εκατομμύρια ενεργά προφίλ που καταμετρήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2018. Πάντως, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ακόμη και το ίδιο το twitter έχει πληγεί από την «επιχείρηση-σκούπα» αφού μέσα σε μία ημέρα, την προηγούμενη εβδομάδα, έχασε το 12% των συνολικών ακολούθων του – περίπου 7,7 εκατομμύρια.
Κορυφαίος δικηγόρος για λογαριασμό του twitter είχε προαναγγείλει το ξεκαθάρισμα, εξηγώντας πως οι λογαριασμοί που στοχεύει η εταιρία δεν είναι bots (διαδικτυακά ρομπότ). Τα προφίλ που διαγράφηκαν έχουν δημιουργηθεί από ανθρώπους, ωστόσο οι ειδικοί δεν κατάφεραν να εξακριβώσουν αν ο χρήστης που δημιούργησε το λογαριασμό έχει ακόμη τον έλεγχο ή την πρόσβαση σε αυτόν.
3.000 λογαριασμοί στο «μικροσκόπιο».
Τον περασμένο Ιανουάριο, έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας «The New York Times» έδειξε πως η μικρή εταιρία στη Φλόριντα «Devumi» πουλούσε ψεύτικους λογαριασμούς σε εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες σε όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών πολιτικούς, μοντέλα, ηθοποιούς και συγγραφείς. Οι αποκαλύψεις αποτέλεσαν το έναυσμα για έρευνες σε τουλάχιστον δύο πολιτείες και κλήσεις για παρέμβαση του Κογκρέσου από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου.
Ετσι, η εφημερίδα κατέγραψε την «κινητικότητα» σε περισσότερους από 3.000 λογαριασμούς, καταγράφοντας την πτώση των «ακολούθων» τους. Σημειώνει, πάντως, πως το γεγονός ότι κάποιο προφίλ παρουσιάζει μείωση δεν σημαίνει πως απαραιτήτως έχει αγοράσει ψεύτικους ακολούθους. Αλλωστε, είναι σύνηθες οι ύποπτοι λογαριασμοί να ακολουθούν προφίλ γνωστών προσωπικοτήτων ώστε να μοιάζουν περισσότερο «αυθεντικοί».
Δέσποινα Βανδή: Ποσά που σοκάρουν – Πόσα πήρε για τις εμφανίσεις της στο Rex;
Ενα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα είναι αυτό του λογαριασμού του ηθοποιού Αστον Κούτσερ, ο οποίος είναι αρκετά δραστήριος στην πλατφόρμα. Είδε οι ακόλουθοί του στο twitter να μειώνονται περισσότερο από ένα εκατομμύριο. Την Τετάρτη το απόγευμα είχε 19,1 εκατ. ακόλουθους και την Πέμπτη 18 εκατ., μείωση σχεδόν 6%. Η Οπρα Γουίνφρεϊ, μέσα σε μία ημέρα, έχασε 1,4 εκατ. ακόλουθους και η Αμερικανίδα παρουσιάστρια και κωμικός Ελεν Ντετζένερις περίπου δύο εκατομμύρια.
Ο Αρι Φλάισχερ, εκπρόσωπος Τύπου επί προεδρίας του Τζορτζ Μπους του νεότερου, πρόσεξε το «ξεφούσκωμα» του λογαριασμού του και δεν μπόρεσε παρά να το σχολιάσει. «Αν είσαι ψεύτικος λογαριασμός και με ακολουθείς, σήκωσε το χέρι σου», έγραψε.
Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, που χρησιμοποιεί το twitter ως μέσο για να απευθυνθεί απευθείας στους πιστούς ψηφοφόρους του και να απαντήσει στους επικριτές τους, έχασε σε μία ημέρα 340.000 ακολούθους, ενώ ο προκάτοχός του στο αξίωμα, Μπαράκ Ομπάμα, «επλήγη» περισσότερο, αφού απώλεσε τρία εκατομμύρια σε λίγες ώρες. Ακόμη και ο επικεφαλής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, Πάπας Φραγκίσκος, δεν γλίτωσε από τη… δίνη της εκκαθάρισης, αφού έχασε 100.000 ακολούθους.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]