ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Και όμως: Υπήρξαν διόδια στους Αμπελόκηπους πριν υπάρξουν αυτοκίνητα [εικόνες]

Κωνσταντίνος Μπορδόκας

Μοιάζει απίστευτο, αλλά το χαράτσι των διοδίων υπάρχει πριν ακόμα εμφανιστούν τα αυτοκίνητα, όταν οι μετακινήσεις γίνονται αποκλειστικά με κάρα, άμαξες, ή ζώα…

Αποκόμματα διοδίων το 1935 όταν έπρεπε να πληρώσεις 6 δραχμές για να διασχίσεις την Αγία Παρασκευή και την περιοχή του Γηροκομείου…

Διαβάζουμε σε δημοσίευμα του 1883:«Η οδός Λαυρίου, η από Αμπελοκήπους μάλιστα μέχρι Σταυρού, είναι αδιάβατος. Τα διόδια όμως πληρώνονται πλουσιότατα αλλά οι άμαξες σταυρώνονται, οι πεζοί κατατροπούνται και ο Νομάρχης κάνει το κέφι του, και όταν παραπονούνται λέγει :«τι χαλκιάς είμαι;». Και πράγματιν μόνο η ιδιότης αύτη δύναται να εξηγήσει την καλήν πληρωμήν των φορολογουμένων και την κακήν κατάστασην των οδών». Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι τα τότε τα διόδια δεν βρίσκονται στις –ανύπαρκτες έτσι κι αλλιώς  εθνικές οδούς- αλλά στις εισόδους-εξόδους των πόλεων. Η περιοχή της Αττικής είναι …ναρκοπέδιο διοδίων. Για να κατέβει κάποιος από το Μαρούσι στο κέντρο της πόλης, πρέπει να περάσει από τα διόδια Αμαρουσίου, Χαλανδρίου, Γηροκομείου, ενώ αντίστοιχες στάσεις υπάρχουν σε Αγία Παρασκευή, Ρούφ, Συγγρού, Μεσόγεια, δηλαδή παντού στην Αττική…

Άρθρο για τα διόδια στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Η αιτιολογία που δίνεται στο κόσμο που πληρώνει χωρίς να βλέπει έργα, είναι ότι τα έσοδα πηγαίνουν στους δρόμους

Αποκόμματα διοδίων το 1935 όταν έπρεπε να πληρώσεις 6 δραχμές για να διασχίσεις την Αγία Παρασκευή και την περιοχή του Γηροκομείου…

που ΘΑ φτιαχτούν… Φυσικά τα πράγματα δεν άλλαξαν ούτε στις αρχές του 20ου αιώνα με την ασφαλτόστρωση κάποιων κεντρικών δρόμων, αφού το χαράτσι δίνεται πλέον για τις επεκτάσεις και την συντήρησή τους.

 

 

«Οι φορατζήδες των διοδίων, μάστιγα των αυτοκινητιστών»

«Πληρώνομεν εκατομμύρια δια δρόμους τους οποίους δεν έχομεν, ούτε θα έχωμεν ποτέ !» καταγγέλλουν οι δημοσιογράφοι. Οι νέοι δρόμοι με τις ασφαλτοστρώσεις τους, κατασκευάζονταν όπως σήμερα, με την συνεργασία κράτους- ιδιωτών, με τους τελευταίους να έχουν την εκμετάλλευση τους για κάποια χρόνια. Π.χ στο Μαρούσι του 1930, τα διόδια βρίσκονται στην περιοχή της Φραγκοκλησιάς και ανήκουν στον Σταύρο Καλλέργη (καμμία σχέση με τον πρόδρομο του σοσιαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα).

Ειδήσεις

Μαραντόνα: Κλαίει όλος ο πλανήτης για τον χαμό του εραστή της μπάλας – Συγκλονιστικές εικόνες λίγο πριν το τελευταίο αντίο

Κορωνοϊός: Προς παράταση το lockdown τουλάχιστον έως τις 7 Δεκεμβρίου – Πώς θα γίνει η χαλάρωση των μέτρων

Σενάριο για νέο κωδικό «7» στα sms του 13033 για τα Χριστούγεννα

Χαλκίδα: Βλέπουν το 666 του Σατανά στον χριστουγεννιάτικο στολισμό

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

60% μειωμένη η έξοδος των Αθηναίων τις γιορτές – Οικογένεια, λόγοι υγείας και… ελιές τα «διαβατήρια» για την επαρχία

Δημήτρης Ντόγκας

Διόδια: Σε ισχύ από σήμερα (1/1) οι νέες τιμές στα διόδια – Αναλυτικά τι θα πληρώνουμε σε κάθε σταθμό

Μιχάλης Μάρδας

Διόδια: Αλλάζουν οι τιμές από τα μεσάνυχτα – Αναλυτικά τι θα πληρώνουμε από την Πρωτοχρονιά σε κάθε σταθμό

Μιχάλης Μάρδας

Διόδια με το χιλιόμετρο : Πως λειτουργεί το σύστημα Hybrid – Πως θα επιστρέφονται χρήματα στους οδηγούς

Δημήτρης Ντόγκας

Χιλιομετρική χρέωση για πρώτη φορά στα ελληνικά διόδια – Ξεκινά από την Ολυμπία Οδό

Evanthia Karra

Μειώνονται οι τιμές στα διόδια της Ολυμπίας Οδού – Πώς θα διαμορφωθούν

Evanthia Karra

Ενιαίο e-pass για τα διόδια όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας

Kon

Σε λειτουργία από σήμερα το ενιαίο e-pass σε όλα τα διόδια

Tinad

Με ενιαίο e-pass η διέλευση όλων των διοδίων από την Τετάρτη

Ανδρέας Ντίνης