Κάθε χρόνο εκατοντάδες οικογένειες θρηνούν νεκρούς από τροχαία, ενώ χιλιάδες είναι οι τραυματίες ενός τραγικού απολογισμού, που κάποτε πρέπει να μειωθεί. Είναι επείγον να υπάρξει μία νέα εκστρατεία κατά της ανεύθυνης και επικίνδυνης οδήγησης, που θα βασίζεται στην εκπαίδευση οδηγών και πεζών, αλλά ταυτόχρονα θα έχει ως βασικό άξονα την αυστηρή αστυνόμευση και τιμωρία όσων οδηγούν με ασυνείδητο τρόπο προκαλώντας δυστυχήματα.
Η τοποθέτηση καμερών στους δρόμους και η αυτόματη αποστολή κλήσεων σε όσους παραβιάζουν βασικές διατάξεις του ΚΟΚ, ο έλεγχος των οδηγών έξω από νυχτερινά κέντρα με αλκοτέστ και η αυστηρή τιμωρία των παραβατών με ποινές όπως η άρση της άδειας οδήγησης μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία μιας πολιτικής μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων.
Το βασικό σήμα που πρέπει να δοθεί από την Πολιτεία είναι πως η επικίνδυνη οδήγηση δεν θα μένει πια ατιμώρητη, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις που προκαλούν θανατηφόρα δυστυχήματα με τον νέο Ποινικό Κώδικα επιφέρουν ποινές φυλάκισης χωρίς αναστολή.
Η συμπεριφορά οδηγών και πεζών «χτίζεται» μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και πρέπει να ενταθεί στα σχολεία, ενώ η κρίσιμη υπηρεσία της Τροχαίας πρέπει να ενισχυθεί από δυνάμεις που σήμερα βρίσκονται σε γραφεία και παλεύουν αδίκως με το «χαρτομάνι» των αστυνομικών τμημάτων.
Είναι ενθαρρυντικό ότι το τελευταίο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχει αυξήσει την παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους, όμως πολλά μένουν να γίνουν για να περιορισθεί το φαινόμενο της επικίνδυνης οδήγησης.
Το 2024 μπορεί να κηρυχθεί έτος για την οδική ασφάλεια και με την προσπάθεια όλων να περιορισθεί ο αριθμός των θλιβερών ειδήσεων για θύματα από τροχαία δυστυχήματα.