Συνήθως αυτή τη μέρα, οι εργένηδες απολαμβάνουν τον εαυτό τους και περιποιούνται τον εαυτό τους με δώρα, εκλεκτά γεύματα ή μια βραδινή έξοδο.
Κι αν εδώ στην Ελλάδα «γιορτάζεται» πρώτη φορά η Single’s day, στην Κίνα έχει παράδοση μερικών ετών. Αρχικά ονομαζόταν Bachelors’ Day ή double 11 και είναι μια ανεπίσημη γιορτή και περίοδος αγορών για όσους δεν έχουν ταίρι. Οι πωλήσεις της «Ημέρας των Εργένηδων» στην Κίνα βρίσκονταν σήμερα στο αποκορύφωμά τους με πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ να δαπανώνται.
Σε αντίθεση με τα πρώτα χρόνια – όταν η εκδήλωση διαρκούσε μόνο 24 ώρες και προκαλούσε ενθουσιασμό – η ‘Ημέρα των Εργένηδων διαρκεί πλέον για πολλές εβδομάδες, φθάνοντας στο αποκορύφωμά της τις δύο τελευταίες ημέρες.
Εδώ και πάνω από μία δεκαετία, η 11η Νοεμβρίου δίνει στους Κινέζους την ευκαιρία για μια φρενίτιδα διαδικτυακών αγορών λόγω των πολύ ελκυστικών εκπτώσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες πωλήσεων.
Ο εμπνευστής πίσω από αυτή τη νέα καταναλωτική γιορτή ήταν το 2009 ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba (και οι ιστοσελίδες του Taobao και Tmall), το παράδειγμα των οποίων έχουν έκτοτε ακολουθήσει το σύνολο των ανταγωνιστών τους όπως η JD.com και Pinduoduo.
Ωτσόσο, φέτος, η οικονομική επιβράδυνση στη χώρα, που επιτείνεται από την συνεχή εφαρμογή των περιορισμών για την Covid, επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση.
Δεν υπάρχει «ο ίδιος ενθουσιασμός» όπως τα προηγούμενα χρόνια, δήλωσε η Λιου Γινγκσουέ, μια 34χρονη κάτοικος του Πεκίνου. «Και οι εκπτώσεις δεν είναι τόσο σημαντικές όσο πριν», δήλωσε η νεαρή γυναίκα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Ουκρανία: «Τεράστιες εκρήξεις» στη Σούμι μετά από ρωσικά πλήγματα – Δύο νεκροί
Αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού «πιστεύω ότι οφείλεται στην Covid», δήλωσε η Λιου Σιανγκρού, επίσης κάτοικος του Πεκίνου.
Μολαταύτα, οι πωλήσεις κατά την Ημέρα των Εργένηδων θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1.000 δισεκ. γιουάν (137 δισεκ. ευρώ), εκτίμησε ο αναλυτής Σιαοφένγκ Γουάνγκ, από την εταιρία ερευνών Forrester. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε για πρώτη φορά ενώ το ποσό θα ήταν υψηλότερο από το ετήσιο ΑΕΠ μιας σειράς χωρών.
Από χθες, Πέμπτη, στις 08.00 μ.μ έως σήμερα στις 02.00 μ.μ., οι πωλήσεις των διαδικτυακών καταστημάτων Alibaba και JD.com έφθασαν τα 262 δισεκ. γιουάν (35,9 δισεκ. ευρώ), σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας Syntun. Μια πιο αδύναμη τάση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως τονίζουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα στο Διαδίκτυο «υπάρχουν συνεχώς εκπτώσεις», το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η ημέρα αυτή να θεωρείται κάτι συνηθισμένο, δήλωσε ο Βινσέντ Μαριόν, συνιδρυτής της εταιρίας επικοινωνίας Slingshot στη Σανγκάη. Πλέον, «οι Κινέζοι καταναλώνουν λιγότερο, αλλά στρέφονται σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας», δήλωσε ο ίδιος.
Πριν από την πανδημία, οι πωλήσεις αυτές συνοδεύονταν συνήθως από μια μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης από την Alibaba: μια γιγάντια οθόνη κατέγραφε σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη των συναλλαγών. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα μέσα ενημέρωσης δεν δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για να σχολιάσουν το ύψος των παραγγελιών, που εύκολα ξεπερνούσαν τα δεκάδες δισεκ. ευρώ.
Ειδήσεις σήμερα
Θρίλερ με πτήσεις της Emirates: Εντοπίστηκε ο ύποπτος που αναζητούσε η CIA
Συντάξεις: Ποιοι θα πάρουν τα 250άρια [παραδείγματα & πίνακες]
Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Το Crown και τα αληθινά γεγονότα που ξεπέρασαν τη μυθοπλασία