Η κα Μακρή ανέφερε τα παραπάνω, απαντώντας στην ολομέλεια της Βουλής σε επισημάνσεις της Μερόπης Τζούφη (ΣΥΡΙΖΑ) και της Αφροδίτης Κτενά (ΚΚΕ) σχετικώς με τις προβλέψεις για την επαναφορά των μαθητών στα σχολεία στην περιοχή της Μαγνησίας.
Η κα Μακρή περιέγραψε την κατάσταση στις πληγείσες περιοχές και αναφέρθηκε στις ενέργειες που γίνονται ώστε να επανέλθουν με πλήρη ασφάλεια οι μαθητές στις σχολικές αίθουσες. Εξήγησε ότι στον Βόλο εκτός από το πρόβλημα του νερού, έχει πάρα πολλή σκόνη, ενώ σε άλλες περιοχές υπάρχουν και πτώματα ζώων που μπορεί υγειονομικά να δημιουργήσουν προβλήματα και διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση ως προς την ασφάλεια για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στα σχολεία.
Η αρμόδια υφυπουργός ενημέρωσε ότι σχεδόν καθημερινά πραγματοποιούνται τηλεδιασκέψεις με την Περιφερειακή Διευθύντρια και τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να έχει το υπουργείο την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση και τις δικές τους προτάσεις, ενώ αύριο θα γίνει μια τηλεδιάσκεψη, όπου οι δήμαρχοι -ως μόνοι υπεύθυνοι γι αυτό- θα τοποθετούν σχετικώς με την στατική και όχι μόνον επάρκεια των κτιρίων ενώ αναμένονται οι οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και οι διαβεβαιώσεις για την υγειονομική ασφάλεια των παιδιών.
Ενημέρωσε επίσης ότι ξεκίνησε πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ με ομάδα της καθηγήτριας Χρυσής Χατζηχρήστου, των διευθυντών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και των στελεχών του ΚΕΔΑΣΥ και αύριο θα βρίσκονται επιτόπου εκπαιδευτές, για τους γονείς, τους κηδεμόνες και τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχει και ατομική υποστήριξη των παιδιών που έχουν ανάγκη και ομαδική υποστήριξη, καθώς και σχετικό υλικό.
Μακρή: «Δεν έχει πέσει στο τραπέζι η τηλεκπαίδευση»
Αναφορικώς με το ενδεχόμενο τηλεκπαίδευσης, που τέθηκε από βουλευτές η κυρία Μακρή απάντησε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόταση από κανέναν και εξέφρασε την απορία γιατί συντηρείται αυτό ως ζήτημα. Ενημέρωσε ότι η πρόταση που λαμβάνει προβάδισμα ανάμεσα σε άλλες είναι για συστέγαση των παιδιών σε σχολικές μονάδες που μπορούν να εξυπηρετήσουν παιδιά, με συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των γονέων ώστε να είναι κοντά στα σπίτια στα οποίο φιλοξενούνται, πρόταση η οποία έχει ισχυρό προβάδισμα. «Οι οικίσκοι, αν χρησιμοποιηθούν, θα είναι στον απολύτως απαραίτητο αριθμό. Έχουμε 88.000 μαθητές, 1.036 σχολικές μονάδες, 10.000 εκπαιδευτικούς. Και των εκπαιδευτικών η μεταφορά μάς ενδιαφέρει και η δική τους υγειονομική κι όχι μόνον ασφάλεια. Η τηλεκπαίδευση όμως δεν έπεσε μέχρι τώρα στο τραπέζι» είπε συγκεκριμένα η αρμόδια υφυπουργός.
Κατά την σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας, υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) το νομοσχέδιο «Κύρωση της Συμφωνίας Έδρας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP)».
Κακοκαιρία Daniel: Τάξεις στα λασπόνερα – Αγνωστο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία στη Θεσσαλία [σοκαριστικές εικόνες]
Σχολεία με λάσπη για τα οποία δεν υπάρχει νερό να καθαριστούν, μονάδες που έχουν πλημμυρίσει στο υπόγειο ή στο ισόγειο και εξοπλισμοί υπολογιστών και βιβλιοθήκες που έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Αν και αποτελούν εξαιρέσεις, καθώς οι περισσότερες σχολικές μονάδες δύνανται να ανοίξουν την ερχόμενη εβδομάδα, οι εικόνες που μεταφέρουν εκπαιδευτικοί από τις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας για κάποια σχολεία επιβεβαιώνουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία είχε ξεκαθαρίσει ότι κάποια σχολεία δεν θα ανοίξουν την επόμενη Δευτέρα, ίσως και για μήνες. Την Παρασκευή αναμένεται νέα σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας για να αποφασιστεί ποια σχολεία δεν θα ανοίξουν ούτε τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου λόγω αδυναμίας υποδομών.
Εκπαιδευτικοί μιλώντας στον «Ε.Τ.» υπογραμμίζουν ότι τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, σημειώνουν πάντως ότι τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και πολλοί μαθητές δεν θα καταφέρουν να παρακολουθήσουν τις πρώτες ημέρες μαθήματα.
«Στο Νότιο και το Ανατολικό Πήλιο υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, πώς θα φτάσουν στα σχολεία μαθητές και αναπληρωτές; Κάποια πολυδύναμα σχολεία, τα οποία δέχονται μαθητές από χωριά του Πηλίου, είναι πιθανόν να μην έχουν παιδιά, γιατί δεν υπάρχουν δρόμοι για να μεταφερθούν», αναφέρει ο κ. Απόστολος Μούσιος, δάσκαλος στη Μαγνησία. Ακόμα και σε σχολεία του Βόλου τα προβλήματα είναι τεράστια, αφού η πόλη δεν έχει υδροδότηση και κάποιες μονάδες δεν μπορούν να καθαριστούν από τις λάσπες.
Στην περιοχή της Καρδίτσας και στα γύρω χωριά τα περισσότερα σχολεία είναι σε θέση να λειτουργήσουν. «Σε πολλές περιπτώσεις δεν έφταιγαν οι πλημμύρες αλλά οι υποδομές, με τη βροχή να μπαίνει από τα ταβάνια στα κτίρια καταστρέφοντας υπολογιστές και βιβλιοθήκες. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου τίθεται ζήτημα υγείας.
Το Γυμνάσιο στον Παλαμά είναι δίπλα σε μονάδα με ζώα, τα οποία έχουν όλα πνιγεί. Επέπλεαν ακόμα όταν πήγαμε να δούμε το σημείο», αναφέρει η πρόεδρος ΕΛΜΕ της Καρδίτσας, Μαρία Γιαννούλη. Η μεταφορά και στην Καρδίτσα αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, καθώς πολλά σχολεία είναι πολυδύναμα με μαθητές από τριγύρω περιοχές, οι οποίες όμως είναι αποκλεισμένες. «Τα σχολεία μπορούν να λειτουργήσουν στην πλειονότητά τους, οι μαθητές όμως δεν θα μπορέσουν να έρθουν», αναφέρει η κ. Γιαννούλη, η οποία εκτιμάει ότι σε κάποιες περιπτώσεις το ¼ των μαθητών δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει μαθήματα την επόμενη εβδομάδα.
Στη Λάρισα, στον οικισμό Γιάννουλη, το 3ο Δημοτικό έχει βουλιάξει μέσα στο νερό. Η μονάδα εξυπηρετεί περίπου 150 μαθητές και τα σχέδια μεταφοράς τους σε άλλα σχολεία προσκρούουν στη δύσκολη μετακίνηση λόγω καταστροφών στο οδικό δίκτυο. Στα παραπάνω προστίθεται το γεγονός ότι πολλές οικογένειες έχουν μεταφερθεί σε σπίτια συγγενών και φίλων μακριά από την περιοχή τους, καθώς τα δικά τους δεν είναι κατοικήσιμα.
Ψυχολογική στήριξη σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς
Με 14 ψυχολόγους από το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής, 180 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που απασχολούνται στα σχολεία της Θεσσαλίας και επικαιροποιημένα πρωτόκολλα, τα οποία δημιουργήθηκαν μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει ήδη το σχέδιο άμεσης παρέμβασης για την ψυχολογική υποστήριξη της σχολικής κοινότητας της Θεσσαλίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες από την κακοκαιρία «Daniel». «Δεχόμαστε συνεχώς αιτήματα από γονείς για ψυχολογική υποστήριξη, υπάρχουν παιδιά που έχουν μείνει χωρίς σπίτι ή θέλουν βοήθεια για να διαχειριστούν τις τραυματικές εμπειρίες των προηγούμενων ημερών», ανέφερε η κ. Μαρία Γιαννούλη, εκπαιδευτικός και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, στον «Ελεύθερο Τύπο».
Σύμφωνα με πληροφορίες, την Παρασκευή κλιμάκιο 14 ψυχολόγων θα μεταβεί στη Θεσσαλία και ξεκινώντας από τον Βόλο θα φτάσει στη Λάρισα την Κυριακή, περνώντας στο ενδιάμεσο από Τρίκαλα και Καρδίτσα. Η ομάδα των έμπειρων ψυχολόγων θα χωριστεί σε δύο υποομάδες που θα αναλάβουν ξεχωριστά να παρέχουν υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Πηγές του υπουργείου σημειώνουν ότι το κάλεσμα θα γίνει για όσους έχουν τη δυνατότητα να έρθουν, λόγω των προβλημάτων με τα οδικά δίκτυα, ενώ σε επόμενο στάδιο στήριξη θα δοθεί μέσω των σχολείων σε όποιον κριθεί απαραίτητο.
Ηδη από την περασμένη Δευτέρα, η πολιτική ηγεσία «τρέχει» μέσω τηλεκπαίδευσης πρόγραμμα επιμόρφωσης όλων των στελεχών της εκπαίδευσης και μέχρι σήμερα θα έχουν επιμορφωθεί και οι διευθυντές των ΕΣΑΜΕΑ και όλοι οι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και στελέχη των ΚΕΔΑΣΥ.
Η περιοχή της Θεσσαλίας μετράει σχολικό πληθυσμό 88.000 παιδιών και 10.000 εκπαιδευτικών. Σε επόμενο στάδιο, οι ειδικοί θα προσφέρουν ομαδική ή ατομική υποστήριξη σε μαθητές και γονείς, με πηγές του υπουργείου Παιδείας να αναφέρουν ότι το πρόγραμμα θα «τρέχει» στις πληγείσες περιοχές για όσο υπάρχει ανάγκη.
Σημειώνεται ότι εκπαιδευτικοί αλλά και το ειδικό προσωπικό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα έχουν από την επόμενη εβδομάδα διαθέσιμο ψηφιακό υλικό για τη διαχείριση κρίσεων, το οποίο έχει επιμεληθεί η ομάδα της καθηγήτριας του ΕΚΠΑ Χρυσής Χατζηχρήστου, η οποία είναι εποπτεύουσα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου.
Ειδήσεις σήμερα
Δίκη Πισπιρίγκου: «Βόμβα» – «Δεν υφίσταται η δηλητηρίαση από κεταμίνη στην Τζωρτζίνα» [βίντεο]