Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου ANTONOV AN-12. Το Cargo αεροσκάφος είχε ξεκινήσει από Σερβία με προορισμό την Ιορδανία μεταφέροντας πράγματα όταν ζήτησε να προχωρήσει σε έκτακτη προσγείωση στο αεροδρόμιο της Καβάλας.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ANTONOV AN-12
Το An-12 είναι δημιούργημα του σχεδιαστικού γραφείου Antonov και κατασκευαζόταν ταυτόχρονα σε τρία εργοστάσια:
- Irkutsk, 1957-62, παραδόθηκαν 155 Α/φη
- Voronezh, 1960-65, παραδόθηκαν 253 Α/φη
- Taskent, 1962-72, παραδόθηκαν 830 Α/φη
Η σχεδίαση του An-12 ξεκίνησε την δεκαετία του 50 και το 1955 ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου, το οποίο έκανε την παρθενική του πτήση το 1957 ένω η παραγωγή του τερματίστηκε το 1972. Κατασκευάζεται από την Κίνα χωρίς άδεια, και συνεχίζει να είναι εμπορικά διαθέσιμο.
Χρησιμοποιήθηκε σε συγκρούσεις και πολέμους , όπως Ινδίας-Κίνας, Ινδίας-Πακιστάν, Ισραήλ-Αιγύπτου και στον πόλεμο του Αφγανιστάν, της Γιουγκοσλαβίας και στην σύγκρουση Γεωργίας-Αμπχαζίας. Σε μεγάλη κλίμακα χρησιμοποιήθηκαν στον πόλεμο της Τσετσενίας.
Το An-12 έχει εξαχθεί σε Γιουγκοσλαβία, Πολωνία, Γουϊνέα, Ιορδανία, Αίγυπτο, Μαδαγασκάρη, Συρία, Υεμένη, Αιθιοπία, Ινδία, Ιράκ, Μπαγκλαντές.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ένα υψηλοπτέρυγο, τετρακινητήριο-στροβιλοελικοφόρο , τύπου AI-20 με έλικα μεταβλητού βήματος τύπου AV-68I ρωσικής προέλευσης με διάμετρο 4,5 μέτρα και μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ 4.000 ίππων έκαστος.
Το σύστημα καυσίμου αποτελείται από 12 δεξαμενές στην πτέρυγα με χωρητικότητα 14270 λίτρα.
Το σύστημα προσγείωσης είναι ανασυρόμενο με διπλούς τροχούς στο ριναίο σκέλος και πολλαπλούς στο κύριο σκέλος. Το μεταξόνιο είναι στα 9,60 μέτρα και το μετατρόχιο στα 5.00 μέτρα. Ο ριναίος τροχός δεν φέρει σύστημα πέδησης και οι τροχοί του είναι τύπου Κ2-92/1 (900 x 300 mm). Το κύριο σκέλος είναι εφοδιασμένο με σύστημα πέδησης και οι τροχοί του είναι τύπου ΚΤ-77Μ (1050 x 300 mm).Το ριναίο σκέλος διαθέτει σύστημα steering για τον έλεγχο της κίνησης του αεροσκάφους στο έδαφος με γωνία στροφής ±35°.
Το Αφος έχει εξοπλισμό που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος).
Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός του αποτελείται από ραδιοσταθμό τύπου 1-RSB-70 (μεγάλων αποστάσεων), ραδιοσταθμό τύπου RSB-5 βραχέων κυμάτων και συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας και μεταξύ Αφων τύπου SVB-5. Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από ραδιοπυξίδα ARK-5, ράδιο-ϋψόμετρο RV-2, σύστημα τυφλής προσγείωσης SP-50, πανοραμικό ραντάρ RBP-2, αναμεταδότη προσδιορισμού κ.α.
Εσωτερική διαρρύθμιση-μεταφορά βυτίου καύσιμων, στρατιωτών, οχημάτων, κοντεϊνερ κ.λπ.
Οπλισμός:
Δυο πυροβόλα PV-23U-ΑΜ-23 των 23 mm, με 700 βλήματα (350 για κάθε πυροβόλο), ταχυβολία 1250-1350 βολίδες /λεπτό, σε επανδρωμένους πυργίσκους στην ουρά της ατράκτου, τύπου DB-65U.
Εσωτερικά διαμερίσματα οπλισμού για φορτία βομβών με διαμόρφωση:
2 x FOTAB-100-80 ή 2 x NOSAB-100 ή 2 x DOSAB-100
6 x COSAB-10 ή 6 x OMAB-25-12D ή 6 x Dya-SS-AT
70 αεροπορικές βόμβες των 100 κιλών (OFAB, ZAB) ή 29-32 βόμβες των 250 κιλών (OFAB, ZAB, FZAB, PTAB, RBK) ή 18-22 βόμβες των 500 κιλών (FAB, ZAB, AZAB, RBK) ή 18 αεροπορικές νάρκες UDM-500.
Προαστιακός: Εκτός λειτουργίας η τηλεδιοίκηση - Διακοπή δρομολογίων από Μενίδι μέχρι Αεροδρόμιο
Εκδόσεις:
An-12A | 1961 – εξοπλισμένο με κινητήρες AI-20A (4.000 h.p έκαστος) με δεξαμενές αυξημένης χωρητικότητας στην πτέρυγα (μέχρι 16.660 lt). Αυξήθηκε η μεταφορική ικανότητα μέχρι τα 20.000 κιλά. |
An-12B | 1963 – τροποποιήθηκαν οι δεξαμενές καυσίμου στην πτέρυγα (με συνολική χωρητικότητα μέχρι 19.500 lt). Τοποθετήθηκε βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU) τύπου TG-16 (από την αριστερή πλευρά). Αυξήθηκε η επιφάνεια αντισταθμίσεως του πηδαλίου διεύθυνσης, αφαιρέθηκαν οι δυο φορείς οπλισμού, τοποθετήθηκε μια θέση για τον ιπτάμενο μηχανικό. Αντικαταστάθηκαν τα βαρούλκα BL-52 (8.000 kg) με τα BL-1500. |
An-12P/AP/BP | 1963-1989 – Τοποθετήθηκαν δεξαμενές καυσίμου κάτω από το δάπεδο του αεροσκάφους χωρητικότητας 9.850 lt. |
An-12BK | 1967 – Εξοπλισμένο με κινητήρες AI-20M (μέγιστης ισχύς 4.250 h.p έκαστος), αναβαθμίστηκε εν μέρει ο ραδιοεξοπλισμος. Το άνοιγμα της πόρτας αυξήθηκε μέχρι και 105 mm, τοποθετήθηκαν αεροδυναμικά καλύμματα στην περιοχή της ράμπας. Αντικαταστάθηκε το APU TG-16 με TG-16M, (επέτρεπει την εκκίνηση του κινητήρα σε ύψος 3.000 μέτρα). Τοποθετήθηκαν βαρούλκο GL-1500DP με τηλεχειρισμό, γερανός με ανυψωτική ικανότητα μέχρι 2.300 κιλών και τοποθετήθηκαν αποσπώμενα καθίσματα στην ράμπα. |
An-12BK-PP | Αεροσκάφος παρεμβολών με βάση το An-12B. |
An-12UD/UD-3 | 1960 – έκδοση με πρόσθετές δεξαμενές καυσίμου στην καμπίνα του αεροσκάφους (2 ή 3 x 4.000 lt). |
An-12PL | 1961 – Πολική έκδοση, αντί του συστήματος προσγείωσης εγκαταστάθηκε σκι. Κατασκευάστηκαν δυο αεροσκάφη. |
An-12T | 1961 – μεταφορά βυτίου καύσιμων. |
An-12BM | 1962 – Ειδική έκδοση του An-12B για την έρευνα επικοινωνιών μεγάλων αποστάσεων μέσω δορυφόρου Molnia-1. Τροποποιήθηκε 1 αεροσκάφος. |
An-12BK | 1963 – Έκδοση έρευνας και διάσωσης, έφερε ειδικό σταθμό Istok-Golob, VHF έκτακτης ανάγκης και με σταθμό εύρεσής κατεύθυνσης. |
An-12B-I | 1964 – Ειδική έκδοση του An-12B εξοπλισμένο με σταθμό ραδιοηλεκτρονικής αντίστασης τύπου Fasol. Κατασκευάστηκαν συνολικά 7 αεροσκάφη. |
An-12BP | 1968-1969 – Ερευνητικό αεροσκάφος για τον εντοπισμό μόλυνσης από Ραδιοβιοχημικού πολέμου (ΡΒΧ). |
An-12BKV | 1969 – βομβαρδιστικό και ναρκοθετικό από τον αέρα, είναι εξοπλισμένο με μόνιμο μεταφορέα για την απόρριψη / ρίψη βομβών μέχρι 12.000 κιλά. |
An-12B Kubrik | 1969 – Ερευνητικό αεροσκάφος για τον εντοπισμό υπέρυθρης ακτινοβολίας της επιφάνειας, εδάφους και εναέριων στόχων. |
An-12PS | 1969 – Ναυτική Έκδοση έρευνας και διάσωσης (με βάση το An-12B). |
An-12BSh και An-12BKSh | 1970 – Εκπαιδευτική έκδοση για τους ναυτίλους με βάση τα An-12B και An-12BK, με εσωτερική διαρρύθμιση 10 εργασιακών χώρων για τους εκπαιδευόμενους. |
An-12BL | 1970 – Πειραματικό αεροσκάφος με βάση το An-12B, εξοπλισμένο με ειδικό εξοπλισμό με σκοπό να διασπάσει την αεράμυνα του αντίπαλου. |
An-12BK-IS | 1970 – Με βάση το An-12BK, εξοπλισμένο με σταθμό ραδιοηλεκτρονικής αντίστασης τύπου Fasol και Siren που μεταφέρονται σε τέσσερα ατρακτίδια. Τροποποιήθηκαν συνολικά 45 αεροσκάφη. Το 1974 τροποποιήθηκαν άλλα 105 αεροσκάφη. |
An-12PP | 1970 – Με βάση το An-12BK,-12B αεροσκάφος παρεμβολών εξοπλισμένο με εξελιγμένα συστήματα ECM/EMCC. Κατασκευάστηκαν 27 αεροσκάφη. |
An-12BK-PPS | 1971 – Με βάση το An-12PP. Έφερε επιπλέον σταθμούς σε ατρακτίδια τύπου Siren. Κατασκευάστηκαν 19 αεροσκάφη. |
An-12BK-PPS | 1974 – Με βάση το An-12BK αεροσκάφος παρεμβολών, το οποίο εξοπλίστηκε με πιο σύγχρονο εξοπλισμό από την έκδοση του An-12BK-PPS (1971). |
An-12BK-IS | 1974 – Με βάση το An-12BK, εξοπλισμένο με σταθμό ραδιοηλεκτρονικης αντίστασης τύπου Barer, Siren και με αυτόματο υπέρυθρων-παραπλάνησης. Τροποποιήθηκαν 105 αεροσκάφη |
An-12M | 1972 – Εξοπλισμένο με κινητήρες AI-20DM (5.180 h.p. έκαστος), με έλικα μεταβλητού βήματος τύπου AV-68DM με μια διάμετρο 4,7 μέτρα. Τροποποιήθηκε μόνο ένα αεροσκάφος. |
An-12 έκδοση MGA | 1959-1972 – Πολιτική έκδοση αφαιρέθηκε ο οπλισμός και ο εξοπλισμός ρίψεως φορτίου. Αντικαταστάθηκε το ραντάρ RBP-3 με ROZ-1. Μερικά από τα αεροσκάφη έφεραν επιπλέον 16 συσσωρευτές στο ουραίο πτέρωμα αντί του πυροβολητή. |
An-12BTK | 1972 – Αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού (Αεροσκάφος ανεφοδιασμού καύσιμων). |
An-12B | 1972 – Ιπτάμενο εργαστήριο μετρολογικής ερευνάς. Τροποποιήθηκε ένα αεροσκάφος. |
An-12B | 1972 – Ιπτάμενο εργαστήριο για τον έλεγχο και την ανάλυση πληροφοριών για τις αεροπορικές καταστροφές. Τροποποιήθηκε μόνο ένα αεροσκάφος.. |
An-12BSM | 1973 – Με βάση το MGA, για την μεταφορά κοντεϊνερ, εφοδιάστηκε με δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 5.000 κιλών. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 8 παλέτες τύπου PA-2,5, ή 8 κοντεϊνερ UAK-2,5 ή 4 παλέτες τύπου PA-5,6 ή 4 κοντεϊνερ UAK-5A. |
An-12BKK Kapsula | 1975 – Στρατιωτική έκδοση για μεταφορά προσωπικού (διοίκησης VTA). Τροποποιήθηκε ένα αεροσκάφος. |
An-12BKC Ciklon | 1979 – Ιπτάμενο εργαστήριο με βάση το An-12BK για την έρευνα μετεωρολογικών συνθηκών. Εξοπλίστηκε με εξοπλισμό για την μέτρηση και τις συνθήκες των σύννεφων. Τροποποιήθηκαν 2 αεροσκάφος. |
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Αντόνοβ |
---|---|
ΧΩΡΑ | Ρωσία / Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ | Μεταγωγικό αεροσκάφος στρατιωτικών μεταφορών |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 5 + 1, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Τέσσερις ελικοστροβιλοκινητήρες (Progree/Ivchenko) AI-20K |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 4 x 4.250 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 33,10 |
Ύψος αεροσκάφος, m | 10,53 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 38,00 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 121,7 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 61.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 55.100 |
Βάρος κενό, kg | 28.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, lt | 18.100 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 777 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 670 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 10.200 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 5.700 |
Ακτίνα δράσης, km | 3.200 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | Μεταφορά 90 στρατιωτών η 60 αλεξιπτώτων η 20.000 κιλών φορτίου |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυο πυροβόλα NR-23 των 23 mm |
Τουρισμός για όλους 2022: Άνοιξε η πλατφόρμα – Πώς θα κάνετε αίτηση στο vouchers.gov.gr