Οπως έγινε γνωστό, το αµερικανικό υπουργείο Αµυνας και το Στέιτ Ντιπάρτµεντ έχουν ενηµερώσει το Κογκρέσο για την παραχώρηση δύο µεταχειρισµένων C-130 στην Ελλάδα.
Η παραχώρηση γίνεται στο πλαίσιο του πλεονάζοντος υλικού των αµερικανικών Ενόπλων Δυνάµεων (EDA) µε εκτιµώµενο κόστος τα 12 εκατ. $. Τα αεροσκάφη θα ανήκουν στην έκδοση «-Η», η παραγωγή της οποίας ξεκίνησε το 1974 και ολοκληρώθηκε το 1996. Πρόκειται για µια διαδικασία που έχει εφαρµοστεί σε πολλές αεροπορικές δυνάµεις. Τον Ιανουάριο του 2021, η Αεροπορία των Φιλιππίνων παρέλαβε δύο C-130H, έναντι 4,2 εκατ. $, τα οποία πρώτα επιθεωρήθηκαν και συντηρήθηκαν στις ΗΠΑ.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Το πρόγραµµα αυτό είχε ανώτατη τιµή τα 24,98 εκατ. $. Στις 7 Μαΐου του 2021, η Χιλή παρέλαβε δύο C-130H µέσω EDA, µε άγνωστο κόστος, ενώ το ίδιο έγινε και µε το Μαρόκο (2019) και την Πολωνία, για 5 C-130H αυτήν τη φορά. Η παραχώρηση γίνεται στο πλαίσιο προσπαθειών για την ενίσχυση της 356ΜΤΜ µε µεταχειρισµένα αεροσκάφη από τις ΗΠΑ, καθώς δεν υπάρχουν κονδύλια για την αγορά νέων.
Τα διαθέσιµα επιχειρησιακά αεροσκάφη της 356ΜΤΜ είναι ελάχιστα, ενδεχοµένως ένα ή δύο. Οπως είναι αυτονόητο, η λύση των µεταχειρισµένων C-130 έχει µόνο προσωρινό χαρακτήρα, καθώς και αυτά τα αεροσκάφη είναι µεταχειρισµένα µε χιλιάδες ώρες στο ενεργητικό τους.
Για παράδειγµα, στις 18 Αυγούστου του 2023 η 165η Πτέρυγα Μεταφορών των ΗΠΑ απέσυρε το τελευταίο της C-130H (s/n 31562), έπειτα από 41 χρόνια υπηρεσίας, οπότε είναι εύλογο να υποθέσει κάποιος πόσες ώρες έχουν «µαζέψει» τα αεροσκάφη που θα παραχωρηθούν στην Ελλάδα.
Φυσικά, όπως αναφέρθηκε, η αγορά ενός νέου τύπου αεροσκάφους, όπως το C-390 της EMBRAER, που θα έβαζε και οριστικά τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση των αεροµεταφορών της Π.Α., δεν µπορεί να γίνει, λόγω της οικονοµικής δυσπραγίας.
Ειδήσεις σήμερα
Γκάφα ολκής του CNN: Παρουσίασε λάθος χάρτη του Ισραήλ – Θύελλα αντιδράσεων στο Twitter