Υπογράμμισε ότι το Fly Over χωρίς την παράλληλη ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμες να συμβάλουν στη διευκόλυνση των πολιτών κατά τη διάρκεια της κατασκευής του Fly Over και ζήτησε από τους Θεσσαλονικείς να σταματήσουν, επιτέλους, τη «δαιμονοποίηση» κάθε έργου.
Το Fly Over εξαγγέλθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ το 2019. Πόσο γρήγορα έτρεξαν οι διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής του;
Η σύλληψη της ιδέας για το έργο χρονολογείται το 2010, αν και το 2015 έπαψαν οι διαδικασίες ωρίμανσής του. Το 2020 το Fly Over χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας και αποφασίστηκε η επανεκκίνηση των μελετών ωρίμανσης. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση πήρε την απόφαση για το έργο, οι διαδικασίες έτρεξαν με ταχύτατους ρυθμούς. Ετσι, φθάσαμε στο σήμερα, που επίκειται η έναρξη των εργασιών.
Γιατί κρίθηκε απαραίτητο ένα τέτοιο έργο και γιατί όλοι το χαρακτηρίζουν «εμβληματικό»;
Μετά 30 χρόνια από την κατασκευή της, η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης ξεπέρασε κατά πολύ τη φέρουσα ικανότητά της. Κι αυτό είναι κάτι το οποίο αποτέλεσε και αποτελεί κοινή διαπίστωση. Επομένως, ήταν αναγκαίο να δοθεί διέξοδος. Υπήρξαν διάφορες επιλογές, μεταξύ των οποίων και το Fly Over, το οποίο προκρίθηκε ως η βέλτιστη λύση. Με το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού, θα μπορούν να διέρχονται από αυτήν 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα. Με το Fly Over, θα δοθεί λύση στις μετακινήσεις της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 30 χρόνια. Το έργο χαρακτηρίζεται εμβληματικό, διότι θα οδηγήσει τη Θεσσαλονίκη στο αύριο.
Παγκράτι: Προθεσμία για την Τρίτη (26/11) πήρε ο 49χρονος – Τι κατηγορίες αντιμετωπίζει
Είναι έτοιμες οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να συνδράμουν στην ανακούφιση των πολιτών όσο διαρκούν τα έργα κατασκευής του Fly Over;
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στη διευκόλυνση των πολιτών. Σε πρώτη φάση, θα χρησιμοποιήσουμε το λογισμικό που έχουμε εγκατεστημένο στις υπηρεσίες μας για τη ρύθμιση των φαναριών, ώστε, με βάση τους κυκλοφοριακούς φόρτους, να έχουμε «πράσινο κύμα» στη διέλευση των οχημάτων. Η ρύθμιση των φαναριών, όταν γίνεται με βάση κυκλοφοριακούς φόρτους, μπορεί να εισφέρει στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 10%.
Εκτιμάτε ότι το τρίπτυχο «αύξηση της αστυνόμευσης, καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης και βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» θα είναι αρκετό για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία;
Είναι αλήθεια ότι στο στάδιο της κατασκευής θα υπάρξουν επιπτώσεις στην κυκλοφορία. Κι αυτό είναι κάτι αναπόφευκτο, όχι μόνο για το Fly Οver, αλλά για οποιοδήποτε έργο, ακόμα και για το πλέον απλό. Θεωρώ, ωστόσο, ότι, εφόσον υλοποιηθούν συγκεκριμένα μέτρα, όπως αυτά που προαναφέρατε, τότε οι επιπτώσεις θα είναι μικρότερες από αυτές που αναμένονται. Εφόσον, για παράδειγμα, έχουμε «ανοιχτές» λεωφορειολωρίδες ώστε να λειτουργήσουν όπως πρέπει, υπολογίστηκε ότι θα υπάρξει αύξηση του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ σε ποσοστό 30%! Επιπλέον, η ολοκληρωμένη αστυνόμευση στους κεντρικούς οδικούς άξονες, όπως η Καραμανλή – Εγνατία – Μοναστηρίου και η Εθνικής Αντιστάσεως – Β. Ολγας – Τσιμισκή, θα προσφέρει στους πολίτες τις λωρίδες κυκλοφορίας που θα «χάσουν» στην περιφερειακή οδό. Χρειάζονται, βεβαίως, και άλλα μέτρα (π.χ. νυχτερινή αποκομιδή απορριμμάτων, τήρηση ωραρίου φορτοεκφορτώσεων κ.λπ.).
Είναι η απάντηση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής ασφυξίας…
Τι απαντάτε στις απόπειρες «δαιμονοποίησης» του έργου, πριν καν αρχίσει η κατασκευή του;
Είναι καιρός να σταματήσουμε στη Θεσσαλονίκη να αντιδρούμε σε κάθε, μα κάθε έργο, μηδενός εξαιρουμένου. Από πού να το πιάσουμε; Από την κατασκευή της περιφερειακής οδού, πριν από 30 χρόνια, όταν κάποιοι είχαν… ανέβει στα κάγκελα για να ακυρώσουν το έργο; Μπορεί κανείς να διανοηθεί τι θα συνέβαινε στη Θεσσαλονίκη αν δεν είχε κατασκευαστεί περιφερειακή οδός; Ολα θα ήταν μπλοκαρισμένα εδώ και χρόνια. Και σήμερα, όμως, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε πλήρη κυκλοφοριακή ασφυξία. Το Fly Οver αποτελεί την απάντηση στο πρόβλημα, καθώς θα δημιουργηθεί ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα εξασφαλίζει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού. Το Fly Οver με το μετρό και τις επεκτάσεις του, καθώς και τη γενικότερη ενίσχυση των ΜΜΜ, αποτελούν συνδυαστικά τη μόνη διέξοδο για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης. Τονίζω, βέβαια, τη λέξη συνδυαστικά, καθώς το Fly Οver χωρίς την ενίσχυση των ΜΜΜ δεν θα λύσει το πρόβλημα. Ετσι, απαιτείται… χθες η παράδοση της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, της επέκτασης προς την Καλαμαριά, ενώ άμεσα πρέπει να δρομολογηθούν οι επεκτάσεις προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη.
Ειδήσεις σήμερα
Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή οι 3 ανήλικοι που λήστεψαν καθηγητή έξω από σχολείο
Πέθανε ο βραβευμένος συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός – Η ζωή και το έργο του