Η επίσημη παρουσίαση του έργου έγινε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο νέος εναέριος αυτοκινητόδρομος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό της πόλης, δηλαδή θα είναι ένας «δρόμος πάνω από τον δρόμο». Θα αρχίζει από τον κόμβο που βρίσκεται στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών.
Οπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, «σε περίπου τέσσερα χρόνια, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει έναν νέο υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση. Πρόκειται, συνεπώς, για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή».
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες και οι πρώτες εργασίες θα λάβουν χώρα μπροστά από το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου», όπου θα ξηλωθεί η υπάρχουσα νησίδα, ο ηλεκτροφωτισμός θα μεταφερθεί στις δύο άκρες του δρόμου, θα ξηλωθούν τα δίκτυα και θα γίνει διευθέτηση της κυκλοφορίας, ώστε από την πλευρά του Σέιχ Σου να στηθεί το εργοτάξιο. Η πρώτη φάση θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες, ενώ η κίνηση στο σημείο θα γίνεται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, αλλά, επειδή θα είναι πιο στενές, το όριο ταχύτητας θα μειωθεί από τα 90 χλμ./ώρα στα 60 χλμ./ώρα.
Νέο ΔΕΗ blue hub με δύο ταχυφορτιστές 300kW στο Εμπορικό Πάρκο της Trade Estates στη Λάρισα
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, αναγνώρισε ότι από τα έργα κατασκευής του Fly Over θα υπάρξουν ταλαιπωρία και αναστάτωση.
«Είναι λογικό ότι μέρος της κίνησης του περιφερειακού θα μεταφερθεί μέσα στον αστικό ιστό. Η κατασκευή του έργου είναι δυναμική. Ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν, είμαστε εδώ για να δίνουμε λύσεις. Εχει ήδη ληφθεί ειδική μέριμνα για την κίνηση των οχημάτων της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ», τόνισε.
Χαρακτήρισε «παθογένεια της Θεσσαλονίκης» τα φαινόμενα «δαιμονοποίησης» του έργου, φέρνοντας ως αντίστοιχο παράδειγμα το μετρό της πόλης. Είπε ότι το Fly Over είναι το πρώτο μεγάλο έργο που κατασκευάζεται ως Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και πρόσθεσε ότι η κίνηση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης έχει κορεστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης σε ό,τι αφορά τον χρόνο κατασκευής του, ενώ απαντώντας σε διάφορους «οικολόγους» είπε ότι το Fly Over θα επηρεάσει μόλις το 0,25% της έκτασης του Σέιχ Σου, δηλαδή… 82 στρέμματα.
Μέτρα
Τα μέτρα που θα αναλάβει η κυβέρνηση προκειμένου να μετριάσει τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την τετραετή κατασκευή του Fly Over αναπτύσσονται στο τρίπτυχο: Αύξηση της αστυνόμευσης (Τροχαίας) στον αστικό ιστό, καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης, ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη ροή κυκλοφορίας, και βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ειδικά για τα ΜΜΜ, έχουν δρομολογηθεί ήδη τρεις νέες γραμμές (45 ΚΤΕΛ Μακεδονίας – ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, 45Υ ΚΤΕΛ Μακεδονίας – ΙΚΕΑ και 43Υ Εύοσμος – Βούλγαρη), οι οποίες είναι εξπρές. «Θέλουμε να κάνουμε ελκυστικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ηδη μελετάμε τη δρομολόγηση ακόμη δύο γραμμών εξπρές, έχουμε προκηρύξει την πρόσληψη 150 οδηγών, ώστε να έχουμε περισσότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στον δρόμο, και στις αρχές του 2024 ο στόλος του ΟΑΣΘ θα ενισχυθεί με επιπλέον 110 ηλεκτρικά λεωφορεία», τόνισε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
• 13 χιλιόμετρα έργου
• 9 ανισόπεδοι κόμβοι
• 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Fly Οver
• 8 νέες γέφυρες
• 3 νέες σήραγγες
• 378 εκατ. ευρώ προϋπολογισμός με ΣΔΙΤ
• 1.000 εργαζόμενοι σε όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου
• 4 χρόνια θα διαρκέσει η κατασκευή
ΤΑ ΟΦΕΛΗ
• Εκτροπή του 35%-40% της κυκλοφορίας στο Fly Over
• Μείωση χρόνου μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
• Μείωση αέριων ρύπων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης
• Μεγάλη μείωση των ατυχημάτων
Ειδήσεις σήμερα
Μασούτης: Δίνει ζωή σε βιομηχανικό κτίριο της Θεσσαλονίκης με ιστορία