Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον σταθμό της Αγίας Σοφίας παρουσία των Χρήστου Σταϊκούρα, Νίκου Παπαθανάση, Νίκου Ταχιάου, Στάθη Κωνσταντινίδη, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Βούλα Πατουλίδου, Ιγνάτιο Καϊτεζίδη βουλευτών και των δυο εκπροσώπων των εταιριών από Ιταλία και Γαλλία που απαρτίζουν την κοινοπραξία.
Όπως επισήμαναν ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της κυβέρνησης η σύμβαση φέρνει πιο κοντά την ολοκλήρωση του έργου και την απόδοση του μετρό στους κάτοικους της Θεσσαλονίκης. Ο πρωθυπουργός αρχικά ξεναγήθηκε στον υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται δίπλα στην είσοδο του μετρό πάνω από την οδό Εγνατία.
Μιλώντας στην εκδήλωση που έγινε εντός του σταθμού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε: «Σήμερα κάνουμε ένα μεγάλο βήμα για την ολοκλήρωση του έργου με ένα σχήμα από το εξωτερικό για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του έργου και να εξασφαλίσουμε την συντήρηση. Είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι η βέλτιστη λύση για την παροχή ασφάλειας. Είναι φυσική η δυσπιστία του κόσμου μετά από τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί. Η δέσμευση ότι θα έχουμε και μετρό και αρχαία τηρήθηκε στο ακέραιο. Θερμά συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για να γίνει το έργο αυτό πράξη. Οι παρεμβάσεις που αφορούν την Θεσσαλονίκη δεν σταματούν στο μετρό. Σύντομα θα ξεκινήσει το flyover που είναι άκρως απαραίτητο ώστε να αποσυμφορηθεί η κίνηση στον Περιφερειακό που θα προκαλέσει κάποιες αναταραχές στη λειτουργία της πόλης αλλά όταν ολοκληρωθεί θα αντιληφθούμε τη σημασία του. Ένα έργο χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση στον κόσμο. 100 αστυνομικοί θα αποσπαστούν στην Θεσσαλονίκη για να βοηθήσουν στην λειτουργία της πόλης αλλά θα χρειαστεί και η βοήθεια των πολιτών. Καλοτάξιδο το νέο μετρό».
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νικος Ταχιάος στην τοποθέτηση του επισήμανε: «Εγκαινιάζουμε ένα χειροπιαστό έργο. Δεν είμαστε εδώ για φιέστες αλλά για να επιφέρουμε ένα μήνυμα στους Θεσσαλονικείς. Το κύριο μότο που διέπει το έργο του μετρό είναι η ασφάλεια και θέλουμε στο τέλος της σύμβασης να μας παραδώσουν ένα άρτιο μετρό. Ζούμε την έξοδο από μια περιπέτεια και την είσοδο προς την έναρξη λειτουργίας.
Τελειώνουμε από τη μιζέρια που ταλάνισε την Θεσσαλονίκη τόσα χρόνια. Συμπορευτήκαμε με την αρχαιολογική υπηρεσία που δεν είναι εύκολη. Η Λίνα Μενδώνη εκτός από υπουργός είναι και αρχαιολόγος και είχαμε προστριβές. Αλλά χάρη στην Λίνα είμαστε εδώ σήμερα. Σε λίγες ημέρας θα ξεκινήσει το flyover που θα πρέπει να ξεχάσουμε τον κακό μας εαυτό, με τα διπλοπαρκαρισμένα και με άλλες κακές συνήθεις για τρισήμιση χρόνια».
Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στις αρχαιολογικές εργασίες κι επισήμανε: «Η πολιτιστική κληρονομιά δεν φαλκιδεύει την πρόοδο. Στη διάρκεια των εργασιών πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική διαδικασία της χώρας. Η πυκνότητα των αρχαιοτήτων είναι μεγάλη. Ο τεράστιος αριθμός ευρημάτων οφείλεται στην επάλληλη κατοίκηση της πόλης. Οι ανασκαφές έφερε στο φως μοναδικές ανακαλύψεις. Στο σταθμό της Αγίας Σοφίας θα αποδοθεί ένας αρχαιολογικός χώρος περίπου ενός στρέμματος κι ενός σκέπαστρου που θα προστατεύει τα ευρήματα».
Ο υπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών Χρήστος Σταϊκούρας είπε από την πλευρά του: «Με τη σημερινή υπογραφή μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του πιο σημαντικού έργου στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της σύμβασης είναι η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πιο εύρυθμο τρόπο. Στη σύμβαση προβλέπονται με σαφήνεια οι υποχρεώσεις του αναδόχου.
Η Θεσσαλονίκη το 2024 θα λειτουργεί το πιο σύγχρονο μετρό στην Θεσσαλονίκη. Θα διαθέτει 9,6 χιλιόμετρα γραμμή με 13 σταθμούς με συρμούς χωρίς οδηγούς και χωρητικότητας 450 ατόμων. Κάθε ώρα εξυπηρετεί μέχρι 18000 επιβάτες ανά κατεύθυνση και με πάνω από 300000 επιβάτες μόλις ολοκληρωθεί η επέκταση προς Καλαμαριά. Η εικόνα της πόλης αλλάζει και γίνεται πιο ελκυστική πόλη περισσότερο φιλική και προβάλλοντας την πλούσια ιστορία της. Αποκτά κι έναν ακόμη αναπτυξιακό πυλώνα».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι προβλέπει η σύμβαση
Η σύμβαση υπεγράφη με την «Κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium), εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S.» με το προσφερόμενο συνολικό τίμημα να φτάνει τα 249.930.302 ευρώ, σε όρους καθαρής παρούσας αξίας και για διάρκεια 11 ημερολογιακών ετών.
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Η σύμβαση αυτή έχει δύο περιόδους, την προπαρασκευαστική και την περίοδο λειτουργίας συντήρησης. Ο ανάδοχος και στις δύο αυτές περιόδους έχει εξαιρετικά συγκεκριμένες, υποχρεώσεις όπως του να προμηθευτεί ή να εγκαταστήσει και να θέσει σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα ERP, προκειμένου να υποστηριχθεί η διοικητική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Επίσης στις υποχρεώσεις του περιλαμβάνονται:
Η κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού
Η εξασφάλιση μιας αξιόπιστης και ασφαλούς λειτουργίας του συστήματος.
Η υποχρέωση να εκπαιδεύσει και να πιστοποιήσει το προσωπικό του, καθώς και να οργανώσει συνολικά την λειτουργία, την συντήρηση, τον καθαρισμό, την φύλαξη και την διαχείριση ενός συστήματος κομίστρου».
Η υποχρέωση να πιστοποιήσει, μέσω ανεξάρτητου αξιολογητού ασφαλείας, τις διαδικασίες λειτουργίας και συντήρησης, σύμφωνα με τα κατασκευασθέντα συστήματα και το τροχαίο υλικό.
Κατά τη διάρκεια της εμπορικής λειτουργίας, μεταξύ των άλλων, θα έχει την πλήρη ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία, τη συντήρηση όλων των παγίων, του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών του Μετρό, τόσο σε ότι αφορά τη βασική γραμμή, όσο και την επέκταση προς την Καλαμαριά.
Πηγή: Thess.gr
Ειδήσεις σήμερα
Καρδίτσα: Με drone μετέφεραν τρόφιμα και φάρμακα σε αποκλεισμένους κατοίκους
Βία ανηλίκων: Διπλή επίθεση στον σταθμό του ΗΣΑΠ στην Ειρήνη