Ο διευθυντής σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς διαμορφώνει το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα και οι μαθητές θα διδάσκονται μέσω των ψηφιακών τάξεων, με την παρουσία τους να είναι υποχρεωτική και να προβλέπονται και απουσίες για όσους δεν συμμετέχουν.
Οι εκπαιδευτικοί μέσω της σύγχρονης διδασκαλίας θα συνδέονται με τους μαθητές ζωντανά και θα πραγματοποιούν το μάθημά τους.
Τι προβλέπεται για όλες τις βαθμίδες
-Η καθημερινότητα του σχολείου διατηρείται για τους μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, οι οποίοι θα παρακολουθούν διά ζώσης τα μαθήματά τους.
Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας υπενθύμισε ότι οι εγγραφές στο ολοήμερο πρόγραμμα συνεχίζονται και εν μέσω της σχολικής χρονιάς, για όσους γονείς επιθυμούν το παιδί τους να παραμένει στο σχολείο μέχρι τις 4 το απόγευμα.
Οι εγγραφές από φέτος είναι χωρίς κριτήρια και αφορούν όλα τα παιδιά που φοιτούν στο πρωινό πρόγραμμα.
-Οι παιδικοί σταθμοί παραμένουν ανοιχτοί για τα νήπια.
-Αντιθέτως, Γυμνάσια και Λύκεια θα λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.
-Τα ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων θα παραμείνουν ανοιχτά, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι η απόφαση αυτή ελήφθη μεταξύ άλλων και για ψυχολογικούς λόγους.
Το υπουργείο Παιδείας υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα γι’ αυτή την κατηγορία, καθώς οι μαθητές των εν λόγω σχολείων επιβαρύνονται δυσανάλογα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Αγώνας δρόμου για τα αντιπλημμυρικά
-Φροντιστήρια, κέντρα μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών τίθενται σε αναστολή, εκτός αν επιθυμούν τη λειτουργία τους μέσω τηλεκπαίδευσης.
-Τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑΛ, τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης αναστέλλουν τη φυσική παρουσία και λειτουργούν μέσω τηλεκπαίδευσης.
-Κλειστά παραμένουν και τα αμφιθέατρα όλων των πανεπιστημίων, με τη διδασκαλία να γίνεται εξ αποστάσεως. Αντίστοιχα, το ίδιο μέτρο θα ακολουθήσουν και οι σπουδαστές των κολεγίων.
Οπως υποστήριξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δέχθηκε την εισήγηση των ειδικών για την αναστολή των Λυκείων και των Γυμνασίων γιατί «τα μεγαλύτερα παιδιά, επειδή έχουν και τη δική τους κοινωνική ζωή, είναι πιθανόν αυτή τη στιγμή να ευνοούν τη μετάδοση του ιού πολύ περισσότερο από τα μικρότερα.
Εχουμε επίσης δεδομένα ότι τα μικρότερα παιδιά είναι λιγότερο μεταδοτικά. Κατά συνέπεια κάναμε αυτόν το διαχωρισμό, ο οποίος έχει -το τονίζω- και κοινωνικές προεκτάσεις, διότι η τηλεκπαίδευση δουλεύει καλύτερα στα μεγαλύτερα παιδιά».
Ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας συμπληρώνοντας παραδέχτηκε ότι η επιτροπή ειδικών διχάστηκε για το ζήτημα της αναστολής των σχολείων.
«Θέλουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν τη διασπορά του ιού όχι γιατί τα παιδιά κινδυνεύουν, αλλά ως προς τη συμβολή τους στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα. Φαίνεται ότι αυτή η συμβολή των παιδιών στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα αρχίζει και αυξάνει κλιμακωτά μετά την ηλικία των 10-12, δηλαδή μετά την ηλικία του Δημοτικού».
Ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε ότι η τηλεκπαίδευση έχει αποδειχθεί πιο αποδοτική για τα μεγαλύτερα παιδιά. Ειδικότερα, όπως σημείωσε, η επιτροπή είχε εισηγηθεί την τηλεκπαίδευση κυρίως για την ηλικία των 16-18, εισήγηση η οποία ενισχύθηκε από την υψηλή μετάδοση στον πληθυσμό και την εκθετική αύξηση των κρουσμάτων.
Πάντως, τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο καθηγητής υποστήριξαν ότι με τη σταδιακή άρση των απαγορεύσεων, ο πρώτος πληθυσμός που θα επιστρέψει στην κανονικότητα θα είναι αυτός των μαθητών.
Από την έντυπη έκδοση