«Είναι μια δύσκολη σεζόν που έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο και έχει κρατήσει υψηλά η κυκλοφοριακή φόρτιση και η κίνηση και οι καθυστερήσεις μέχρι και τον Νοέμβριο. Υπάρχει πραγματικά πρόβλημα.
Ένα θέμα το οποίο εντοπίζεται κυρίως στην πόλη μας είναι ότι έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό μετακινήσεων ακόμα και έως 5 χιλιόμετρα που πραγματοποιούνται με αυτοκίνητο. Δηλαδή είναι περίπου 40%, κάποιες φορές και 50% είναι το κυρίαρχο μέσο ακόμα και στις πολύ μικρές αποστάσεις.
Σε αυτό το ποσοστό θεωρώ ότι θα έπρεπε θα έπρεπε να έχουμε στοχεύσει και θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να το μειώσουμε, αν όχι στο 20, στο 10, ίσως και στο 5%.
Θα πρέπει σε αυτές τις μικρές αποστάσεις θα πρέπει να κυριαρχήσουν άλλα μέσα. Αυτό θα αποσυμφορήσει σημαντικά κεντρικές περιοχές, θα αποσυμφορήσει σημαντικά τις περιοχές που ζούμε, που δουλεύουμε και βγαίνουμε μια βόλτα και διασκεδάζουμε» ανέφερε ο κ. Τζούρας.
Μέτρα για την επίλυση του κυκλοφοριακού
«Σχετικά με τα μέτρα που μπορούν να υλοποιηθούν σε πρώτη φάση ως προς συνολικά το κυκλοφοριακό και το μεταφορικό σύστημα της πόλης, χρειάζεται ένας καινούργιος δακτύλιος.
Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός του δακτυλίου, ένας περισσότερο πράσινος δακτύλιος, πιο αυστηρός και περισσότερο αποτελεσματικός.
Καιρός: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης με καταιγίδες και θυελλώδεις ανέμους - Πού θα χιονίσει [βίντεο]
Χρειάζεται για μένα, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, τουλάχιστον στον Δήμο Αθηναίων, ώστε να μειώσουμε τις ελεγχόμενες μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης.
Χρειάζεται όριο ταχύτητας 30 χιλιόμετρα παντού για να ανοίξουμε τον δρόμο για την υπογειοποίηση των κυκλοφοριών, της κυκλοφορίας, για να μειώσουμε τις ταχύτητες, αλλά να κάνουμε και το αυτοκίνητο πιο αργό σε σχέση με τα άλλα μέσα μετακίνησης.
Τώρα εκπονείται το στρατηγικό σχέδιο των μεταφορών και χρειάζεται μαζί με αυτό να έρθει μια ανασύνταξη του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας, όχι τόσο το μετρό, αλλά κυρίως το λεωφορείο και το τρόλεϊ.
Μην ξεχνάτε ότι όλα αυτά τα σχέδια έχουν πραγματοποιηθεί και υλοποιηθεί με δεδομένα του 2001 και του 2006. Άρα τώρα μαζεύονται νέα δεδομένα και πιθανότατα θα υπάρξουν εξελίξεις.
Σε δεύτερο επίπεδο, χρειάζεται αναδιανομή του χώρου. Λεωφορειολωρίδες που δουλεύουν με πράσινο κύμα. Μόλις περνάει το λεωφορείο να έχει πράσινο και όχι να περιμένει στο φανάρι που ακόμα και το τραμ στην Αθήνα περιμένει στο φανάρι σαν να είναι μηχανάκι.
Και θα πω το τελευταίο που είναι ζήτημα όλων – το έχουμε συζητήσει όλοι οι συγκοινωνιολόγοι – ποδήλατο και μάλιστα για την Αθήνα που έχει κλίσεις, ηλεκτρικό ποδήλατο.
Να υλοποιήσουμε το μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλάτου που υπάρχει σαν σχέδιο και μένει στα χαρτιά επί χρόνια και παράλληλα να δημιουργήσουμε ασφαλείς χώρους στάθμευσης του ποδηλάτου μας τόσο στις κατοικίες μας όσο και στον χώρο εργασίας όσο και στους σταθμούς μετεπιβίβασης, δηλαδή στο μετρό» εξήγησε ο κ. Τζούρας.