Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, οι διατάξεις που προωθεί το υπουργείο, ώστε να μπει μια «τάξη» σε ένα άναρχο τοπίο δεκαετιών, το οποίο τα τελευταία χρόνια εξαπλώνεται ελλείψει νομοθετικού πλαισίου, είναι σχεδόν έτοιμες, με τις τελευταίες λεπτομέρειες να συζητούνται τις επόμενες ημέρες, ώστε το νομοσχέδιο να πάρει τον δρόμο για τη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα προβλήματα
Ο Συνήγορος του Πολίτη πριν από λίγο καιρό εξέτασε αναφορές σχετικά με προβλήματα λειτουργίας, υποδομής και στελέχωσης των Κέντρων Μελέτης, διαπιστώνοντας απουσία θεσμικού και ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και προδιαγραφών, προχωρώντας σε παρέμβαση προς το υπουργείο Παιδείας.
«Αποτέλεσμα της έλλειψης θεσμικού πλαισίου και προδιαγραφών είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία πολλών τέτοιων κέντρων σε όλη τη χώρα, στα οποία μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού περνούν ορισμένες ώρες την ημέρα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και των θερινών διακοπών, με μη προβλεπόμενους και εποπτευόμενους όρους ασφαλείας, υγειονομικές προδιαγραφές, αλλά και προδιαγραφές κτιρίου και υλικοτεχνικής υποδομής, πιστοποίηση και προσοντολόγιο προσωπικού, προδιαγραφές μεταφοράς των μαθητών/μαθητριών.
Φαινομενικά ανύπαρκτοι είναι επιπλέον και οι όροι εργασίας και δήλωσής της όσον αφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό ή προσωπικό φύλαξης, για το οποίο επίσης δεν είναι γνωστή και δεν εξασφαλίζεται η καταλληλότητα και εξειδίκευσή του αντίστοιχα με τις εκάστοτε παρεχόμενες δραστηριότητες και υπηρεσίες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην παρέμβασή του.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ
Το θέμα, το οποίο έχει αναδείξει πολλές φορές στο παρελθόν η ΟΙΕΛΕ, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, δεν είναι η πρώτη φορά που «σκάει» στα χέρια κάποιας πολιτικής ηγεσίας, χωρίς όμως να υπάρξει στο παρελθόν κάποια νομοθετική πρωτοβουλία.
Η ΟΙΕΛΕ έχει ήδη καταθέσει προτάσεις που αφορούν την αδειοδότηση και τη λειτουργία ύστερα από έλεγχο του ΕΟΠΠΕΠ (σ.σ.: όπως συμβαίνει σε όλες τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές), την ύπαρξη παιδαγωγικού πλαισίου, με την ένταξη δημιουργικών δραστηριοτήτων που απευθύνονται σε παιδιά Δημοτικού, αλλά και τον καθορισμό των εργασιακών σχέσεων, με προσλήψεις πιστοποιημένων εκπαιδευτικών και τήρηση των αμοιβών που ισχύουν στις υπόλοιπες ιδιωτικές δομές.
Δεν είναι λίγες οι φορές που η Ομοσπονδία έχει κάνει λόγο για μια άναρχη κατάσταση, χωρίς τους σωστούς ελέγχους στην κτιριολογική επάρκεια των δομών, όπου οι εργαζόμενοι πληρώνονται με 3 και 4 ευρώ την ώρα, χωρίς να είναι πιστοποιημένοι επαγγελματίες.
ΤΑ SUMMER CAMPS
Σημειώνεται ότι η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη έκανε ειδική αναφορά και στα summer camps, που λειτουργούν στα ιδιωτικά σχολεία τους καλοκαιρινούς μήνες, με την πολιτική ηγεσία να δεσμεύεται για επόμενη συνάντηση, όπου θα συζητηθεί διεξοδικά το θέμα.