Ειδικότερα στο πλαίσιο διενέργειας στοχευμένων και συστηματικών ελέγχων, Αστυνομικοί των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, καθώς και των Α΄ και Β΄ Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Αττικής, πραγματοποίησαν από 11 έως 17-3-2023 ειδικούς ελέγχους σε λεωφορεία και φορτηγά οχήματα.
Αυτό που προκαλεί αρνητική εντύπωση είναι πως σύμφωνα με την ενημέρωση από την Τροχαία μεταξύ των παραβατών βρέθηκαν και λεωφορεία τα οποία χρησιμοποιούνται από σχολεία για τις εκδρομές και μετακινήσεις των μαθητών. Όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες λεωφορεία βρέθηκαν εν έτη 2023 να έχουν επάνω τους λάστιχα από το 2016 και το 2017. Ελαστικά που έχουν κάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα και είναι επικίνδυνα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 14 παρ. 4 εδ. β της υπ’ αρίθμ. Φ.14/89494/ΓΔ4 από 9-7-2020 Απόφασης Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων) ο Διευθυντής/ντρια του σχολείου, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, απευθύνεται εγγράφως στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος των οχημάτων, λίγο πριν την αναχώρηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως πριν λίγες μέρες είχε προκύψει ζήτημα με καθυστερήσεις σχολικών εκδρομών, με την Τροχαία να απαντά πως ολιγόλεπτες καθυστερήσεις στη διενέργεια των ελέγχων δύναται να υπάρξουν λόγω πολλαπλών παράλληλων αιτημάτων διαφορετικών σχολικών μονάδων στην ίδια περιοχή με την ίδια ώρα αναχώρησης, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι κάθε τροχονομικός έλεγχος απαιτεί –κατά περίπτωση- ανάλογο χρόνο για να ολοκληρωθεί, χωρίς ωστόσο αυτό να αποτελεί λόγο ακύρωσης εκδρομής.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες παραβάσεις αυτές έχουν να κάνουν με παραποιημένα στοιχεία που αφορούν ταχογράφους, την κάρτα οδηγού, την εκπομπή ρύπων και άλλα.
Δείτε αναλυτικά τις 1762 παραβάσεις που βεβαιώθηκαν
-705- σε λεωφορεία και ειδικότερα:
- -467- σχετικές με ταχογράφους,
- -196- σχετικές με παραβίαση ωραρίων-ανάπαυσης,
- -26- για υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
- -2- για οδήγηση από οδηγούς οι οποίοι δεν χρησιμοποιούσαν κάρτα ψηφιακού ταχογράφου,
- -7- για φθαρμένα ελαστικά,
- -2- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- -1- για αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου,
- -1- για κίνηση στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και
- -3- λοιπές παραβάσεις τροχαίας νομοθεσίας.
-1.057- σε φορτηγά και ειδικότερα:
- -702- σχετικές με ταχογράφους,
- -255- σχετικές με παραβίαση ωραρίων-ανάπαυσης,
- -34- για αντικανονική χρήση της κάρτας ταχογράφου οδηγού,
- -15- παραβάσεις για φθαρμένα ελαστικά,
- -13- για υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
- -7- για οδήγηση από οδηγούς οι οποίοι δεν χρησιμοποιούσαν κάρτα ψηφιακού ταχογράφου,
- -7- για σκόπιμη επέμβαση με συσκευές που παρακάμπτουν το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης SCR (μη χρήση ADBLUE),
- -3- για ΚΤΕΟ,
- -3- για χρήση κάρτας ταχογράφου έτερου οδηγού,
- -3- για παραβίαση σφράγισης της συσκευής του ταχογράφου,
- -2- για ανασφάλιστα οχήματα,
- -2- για σκόπιμη επέμβαση στη συσκευή ταχογράφου με τοποθέτηση μαγνήτη στον αισθητήρα κίνησης (δότη) προκειμένου να παραποιούνται – αλλοιώνονται οι καταγραφόμενες ενδείξεις του ταχογράφου (χρόνος οδήγησης, διαλείμματα κ.τ.λ.).
- Τα οχήματα οδηγήθηκαν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, στα οποία αντικαταστάθηκαν ο αισθητήρας κίνησης με αντιμαγνητική θωράκιση και εκδόθηκε νέα βεβαίωση καλής λειτουργιάς ταχογράφου.
- -2- για στέρηση άδειας ικανότητας οδηγήσεως,
- -1- για επισφαλή φόρτωση,
- -1- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και
- -7- λοιπές παραβάσεις τροχαίας νομοθεσίας
Παρόμοιες ειδικές δράσεις θα προγραμματισθούν και θα πραγματοποιηθούν εκ νέου, προκειμένου να διασφαλιστεί υψηλό επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.