Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια του «πολέμου» του υπουργού με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε στους φορείς της Θεσσαλονίκης ένα προσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Κοντολογίς, περιλαμβάνει την ίδρυση φορέα σχεδιασμού και εποπτείας των αστικών συγκοινωνιών και ενός δεύτερου «φορέα λειτουργίας», ο οποίος θα αναλάβει το έργο των αστικών συγκοινωνιών. Και οι δύο φορείς θα είναι κρατικοί!
Δημήτρης Σούρας: Πέθανε ο γνωστός ψυχίατρος - Συγκλονίζει το αποχαιρετιστήριο μήνυμά του
Οι δήμαρχοι που συναντήθηκαν λίγο πριν από το Πάσχα, έκαναν μια σειρά παρατηρήσεων για ζητήματα που δεν διασαφηνίζονται στο κείμενο. Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων, Λάζαρος Κυρίζογλου, παρότι υπήρχε η δέσμευση από πλευράς υπουργείου ότι θα υπάρχει πρόβλεψη για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και τον ΣΑΣΘ, κάτι τέτοιο δεν είναι ξεκάθαρο. Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι δήμαρχοι είναι σύμφωνοι στη συμμετοχή τους στον ενιαίο φορέα που θα ελέγχει το μεταφορικό έργο, ωστόσο, με βάση την οικονομική κατάσταση των δήμων αδυνατούν να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας με εισφορά χρημάτων.
Ο Γιάννης Μπουτάρης υπογράμμισε: «Η πρώτη εταιρία είναι μέτοχος στο Δημόσιο και έξι από τα εννέα μέλη διορίζονται από τον υπουργό. Αυτό είναι απαράδεκτο. Τα μέλη πρέπει να ορίζονται από εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Χρειάζονται αποσαφηνίσεις στο τι δουλειά θα κάνει η πρώτη εταιρία. Για τη θυγατρική έχω βασική αντίρρηση στο ότι δεν μπορεί να είναι κρατική. Θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός και να μετέχουν όλοι οι έμπειροι φορείς. Είμαι αντίθετος με την κρατική οντότητα που θα εκτελεί το έργο».
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει τα… αδικαιολόγητα, ο κ. Αντωνούδης υποστήριξε ότι από την πλευρά του υπουργού υπήρξε η διάθεση και έγινε αρκετή συζήτηση με τους δημάρχους για τη δημιουργία του νομοσχεδίου. «Ολα αυτά τα οποία έχει δεσμευτεί ο υπουργός σε ό,τι αφορά την τιμή του εισιτηρίου, την αναλογικότητα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τις θέσεις των εργαζομένων εξακολουθούν και ισχύουν, προφανώς δεν μπήκαν σε αυτό το σχέδιο νομοσχεδίου θα μπουν στις μεταβατικές διατάξεις, άρα θα κατοχυρωθούν όλοι οι εργαζόμενοι για τις θέσεις τους. Χρειάζεται μια εξειδίκευση όσον αφορά στο δεύτερο φορέα, γιατί στον πρώτο δεν θα υπάρξει καμία διαφωνία. Σε αυτήν τη μεταβατική περίοδο ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να λειτουργεί. Υπολογίζουμε ότι αρχές του 2019 θα φτάσουμε στην ολοκλήρωση αυτού του νέου φορέα», επισήμανε.
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου