Οι ευθύνες για τον εγκλωβισμό οχημάτων και οδηγών επί σχεδόν 20 ώρες στην Αττική Οδό βρίσκονται στο επίκεντρο, μετά και την επίθεση κατά της διαχειρίστριας εταιρίας κυρίως από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστο Στυλιανίδη.
Απαγορευτικό
Το ερώτημα, ωστόσο, που τίθεται είναι κατά πόσο ευθύνες βαρύνουν τον ίδιο τον κ. Στυλιανίδη για τους χειρισμούς του στην υπόθεση και τη μη έγκαιρη απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από την Αττική Οδό.
Και τούτο, καθώς το πρωί της Δευτέρας, λίγο πριν τις 9:00 το πρωί, απαγορεύτηκε η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στη N.E.O. Aθηνών-Λαμίας στο ρεύμα προς Λαμία από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη και από τον κόμβο Οινοφύτων στο ρεύμα προς Αθήνα και λίγο πριν τις 12 η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό μέχρι τα διόδια της Τραγάνας. Αντιθέτως, στην Αττική Οδό η κυκλοφορία των φορτηγών απαγορεύτηκε αρκετά αργότερα, στις 2 το μεσημέρι.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία διέλευσης που διαθέτει η κοινοπραξία, από την Αττική Οδό πέρασαν περί τα 5.000 φορτηγά με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό χάος στον μεγαλύτερο οδικό άξονα της Αττικής. Κάποιες από τις νταλίκες αυτές δίπλωσαν, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η προσπέλαση των εκχιονιστικών οχημάτων προκειμένου ο αυτοκινητόδρομος να παραμείνει ανοιχτός.
Αλλού το… μπαλάκι
Από χθες η Αττική Οδός απέδωσε ευθύνη για το τεράστιο πρόβλημα στο γεγονός ότι δίπλωσαν νταλίκες στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Οπως συγκεκριμένα ανέφερε η Αττική Οδός σε ανακοίνωσή της χθες το απόγευμα «σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές. Η κυκλοφορία είναι υψηλή από το πρωί και δυσχεραίνει το έργο του αποχιονισμού, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη και την παρουσία φορτηγών και νταλικών σε όλο το δρόμο. Στο ύψος του Γέρακα, μάλιστα, έχουν “διπλώσει” νταλίκες οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα το δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης, τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν επιχειρούν με ανάποδη κίνηση, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά».
Πάρος: «Νιώθω τυχερός που ζω» λέει ο 23χρονος που μαχαιρώθηκε από ανήλικους
Αποζημιώσεις
Χθες η Αττική Οδός, ακολουθώντας τις επιταγές του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενημέρωσε ότι «πρόκειται να διαθέσει παροχή ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα. Οι τεχνικές λεπτομέρειες της διαδικασίας θα ανακοινωθούν σε δεύτερο χρόνο, εφόσον ολοκληρωθεί η καταγραφή όλων των οχημάτων από τις αρμόδιες Αρχές». Πληροφορίες της αγοράς, πάντως, αναφέρουν ότι πολλοί εκ των οδηγών θα κινηθούν με απευθείας ή με ομαδικές αγωγές κατά της Αττικής Οδού εγείροντας αξιώσεις αρκετών χιλιάδων ευρώ. Είναι σαφές ότι μεταξύ του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και της Αττικής Οδού υπάρχει ήδη ένα ιδιότυπο μπρα ντε φερ για την ευθύνη του εγκλωβισμού των χιλιάδων οδηγών εντός του αυτοκινητόδρομου.
Πέρα από την εισαγγελική έρευνα που διατάχθηκε, συγκροτήθηκε Ειδική Επιτροπή Διερεύνησης με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, που θα εξετάσει ποιες και τι είδους ευθύνες έχει η Αττική Οδός, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν παραβάσεις από την πλευρά της και να επιβληθούν κυρώσεις.
Το νομικό πλαίσιο
Το νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι ψηφίστηκε το 2020 από την τωρινή κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθεί η προσοχή και να λαμβάνονται μέτρα για να μην κλείνει το οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπει ότι, αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.
Υπό έρευνα, τέλος, θα βρεθεί η Παραχωρησιούχος ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., καθώς και η εταιρία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του οδικού άξονα, ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr