«Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια», ανέφερε χθες ο Δήμος Αθηναίων για τις πιλοτικές παρεμβάσεις που γίνονται με σκοπό να αποδώσουν 50.000 τ.μ. ελεύθερο χώρο στους πεζούς και τους ποδηλάτες, υποδεικνύοντας εναλλακτικές διαδρομές για να σταματήσει η ταλαιπωρία των οδηγών.
Παρά τη συχνή ενημέρωση σχετικά με τις εργασίες από την πλευρά του δήμου, οι πολίτες, ως φαίνεται, δεν έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα.
Τα έργα ξεκίνησαν το πρωί της περασμένης Κυριακής, με τους οδηγούς να έχουν στη διάθεσή τους τις μισές λωρίδες κυκλοφορίας. Τα μεγαλύτερα προβλήματα χθες παρατηρήθηκαν στην άνοδο της Συγγρού από τον Αγιο Σώστη, στη Βασιλίσσης Αμαλίας και την Πανεπιστημίου, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην Καλλιρρόης και την Αλεξάνδρας. Η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία καθημερινά ενημερώνουν τους οδηγούς για κάθε πληροφορία σχετικά με τον «Μεγάλο Περίπατο», αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.
«Η πιλοτική εφαρμογή του “Μεγάλου Περιπάτου”, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε τη συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Αθηναίων.
Μάλιστα, τονίζει ότι «για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα».
Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, που ζητά την κατανόηση των πολιτών, ο «Μεγάλος Περίπατος» ξεκίνησε για να απελευθερώσει και να αποδώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας ελεύθερο χώρο. «Χώρο που θα αλλάξει την καθημερινότητα, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα διασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης για όλους, όπως γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για πρώτη φορά στην Αθήνα, μία τόσο μεγάλης κλίμακας αστική παρέμβαση υλοποιείται σταδιακά, με την πιλοτική εφαρμογή της, για να τη βιώσουμε όλοι και να παρακολουθήσουμε όλοι την εξέλιξή της βήμα προς βήμα».
Ηδη, επισημαίνει, οι πιλοτικές παρεμβάσεις στη Βασιλίσσης Ολγας αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Η αλλαγή στη Βασιλίσσης Ολγας εντυπωσίασε τον κόσμο. Ενας πεζόδρομος σε κόκκινο χρώμα που ξεκινά από τη Βασ. Κωνσταντίνου και φτάνει ως τη Βασ. Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της πρωτεύουσας. Δίπλα σε αυτόν, εκεί όπου περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές.
Με την παρέμβαση στη Βασ. Ολγας το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και το λόφο του Αρδηττού. Η πεζοδρόμησή της δημιούργησε περίπου 10.500 m2.
Οι αλλαγές στην Πανεπιστημίου
- Δημιουργείται ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.
- Διαμορφώνεται ένας πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ενας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
- Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ ξεπερνά το 25% .
- Τα Ι.Χ. οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.
Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
Σεισμός 3,7 Ρίχτερ στην Κρήτη
- Από νότια προάστια:
προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας-Πειραιώς
προς Παγκράτι-Αμπελόκηπους
α) Συγγρού – Καλλιρρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (όπως μέχρι σήμερα)
- Από νότια προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδηττού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ. Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
- Από βόρεια προς κέντρο
α) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Πατησίων
β) μέσω Βασ. Σοφίας – Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους
- Από βόρεια προς νότια
Βασ. Κωνσταντίνου – Αρδηττού – Καλλιρρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
- Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων – Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ. Σοφίας- Ριζάρη
β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α’ Νεκροταφείο)
Από την έντυπη έκδοση