Η ραγδαία αύξηση της τηλεργασίας που εφαρμόζεται πλέον από τις περισσότερες επιχειρήσεις και δευτερευόντως η νέα σχολική πραγματικότητα που περιλαμβάνει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αλλά και την online διδασκαλία ξένων γλωσσών έχουν εκτοξεύσει τις πωλήσεις προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, κυρίως laptops, από τα e-shops των μεγάλων αλυσίδων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, σε καμία περίπτωση οι πωλήσεις αυτές δεν αναπληρώνουν τον χαμένο τζίρο από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, ωστόσο θέτουν τις βάσεις για νέες καταναλωτικές συνήθειες που συνδέονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ οδηγούν και τις αλυσίδες σε διαφορετικά μοντέλα λειτουργίας.
Γκάζι…
Τετραπλασιασμό των online πωλήσεων laptops κατέγραψε η αλυσίδα Plaisio από τις πρώτες κιόλας ημέρες των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Οπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Γεράρδος, «οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φορητών υπολογιστών θυμίζουν την περίοδο προσφορών της Black Friday. Ωστόσο, δεν μπορούν να αναπληρώσουν τον τζίρο που χάνουμε από το κλείσιμο των καταστημάτων μας».
Ο ίδιος επισημαίνει ότι παρότι η Plaisio είχε μεγάλες εκπτώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς laptops, οι καταναλωτές προτιμούν «ακριβότερα» μοντέλα, τα οποία προσφέρουν περισσότερες λειτουργικές δυνατότητες, αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια. Μάλιστα, έχουν αρχίσει να παρατηρούνται ελλείψεις σε κάποια μοντέλα φορητών υπολογιστών και να μειώνεται η γκάμα τους ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης.
Η αύξηση των πωλήσεων σε φορητούς υπολογιστές δεν προέρχεται τόσο από τους οικιακούς πελάτες όσο από τις μεγάλες επιχειρήσεις, κυρίως τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει σε μαζικές παραγγελίες ώστε να «εξοπλίσουν» το προσωπικό τους που εργάζεται από το σπίτι.
Λάζαρος Καραούλης στον ΕΤ: «Φέρνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στον Δήμο Αθηναίων»
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, από τις πρώτες κιόλας ημέρες του Μαρτίου, οπότε και καταγράφηκαν τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα μας, εκτοξεύτηκαν και οι παραγγελίες για εξοπλισμούς WiFi, όπως routers και extenders. Ικανοποιητικές είναι και οι πωλήσεις τηλεοράσεων και προϊόντων gaming και επιτραπέζιων παιχνιδιών, σε αντίθεση με τα desktops, τις φωτογραφικές μηχανές και τα είδη χαρτοπωλείου, που έχουν κάνει «βουτιά» μέχρι και 80%.
Στο μεταξύ, είδος υπό εξαφάνιση είναι οι web κάμερες για τους υπολογιστές, καθώς υπολογίζεται ότι τον Μάρτιο πουλήθηκαν πάνω από 200.000. Οπως σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο επικεφαλής της Plaisio, «παραγγέλνουμε από όλη την Ευρώπη, αλλά ακόμα δεν έχουμε παραλάβει, καθώς και στις άλλες χώρες έχει αυξηθεί η ζήτηση». Σημειώνεται ότι η κατεξοχήν χώρα κατασκευής καμερών είναι η Κίνα, η οποία ωστόσο λόγω της πανδημίας έχει μειώσει την παραγωγική της δυναμικότητα.
Public-Mediamarkt
Τετραπλάσιος είναι ο αριθμός των παραγγελιών και στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, Public και Mediamarkt. Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή προϊόντων τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και supply chain των Public και MediaMarkt, Γιάννη Σίμο, η αύξηση των παραγγελιών καταγράφεται στα προϊόντα τεχνολογίας, όπως laptops, περιφερειακά, εκτυπωτές, διαδικτυακά και οθόνες υπολογιστών, αλλά και στα είδη ψυχαγωγίας, όπως Gaming, επιτραπέζια παιχνίδια, βιβλία. Σε ό,τι αφορά στα είδη σπιτιού, υψηλή ζήτηση εμφανίζουν τα κλιματιστικά, οι ιονιστές και οι καθαριστές αέρα λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού, οι τηλεοράσεις, τα μπάρμπεκιου και οι καταψύκτες. Μάλιστα, τα μεγέθη είναι ακόμη μεγαλύτερα αν υπολογίσει κανείς ότι ο αριθμός των τεμαχίων που βάζει στο καλάθι του ο καταναλωτής έχει αυξηθεί σημαντικά.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Σίμος στον «Ε.Τ.», «πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι η αυξημένη κίνηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισοσκελίσει το κενό που δημιούργησε το κλείσιμο των καταστημάτων». Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τρόπος λειτουργίας και των δύο αλυσίδων του ομίλου προσαρμόζεται καθημερινά και απαιτεί τη συνεργασία όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Σαφέστατα το κλείσιμο των καταστημάτων μας διαμόρφωσε νέες προκλήσεις στις οποίες έπρεπε άμεσα να προσαρμοστούμε. Και το κάναμε. Προς την κατεύθυνση αυτή, έπρεπε καταρχάς να φροντίσουμε για την επάρκεια των προϊόντων μας.
Την ίδια στιγμή ενδυναμώσαμε σημαντικά τις ομάδες εξυπηρέτησης που αριθμούν 67 άτομα στην online εξυπηρέτηση και 80 στο τηλεφωνικό μας κέντρο, κι ενισχύσαμε τις ομάδες υποδοχής και προετοιμασίας των παραγγελιών. Παράλληλα, προκειμένου να βελτιώσουμε τους χρόνους εξυπηρέτησης και να ανταποκριθούμε με ταχύτητα στις ανάγκες των πελατών μας σε όλη την Ελλάδα, μετατρέψαμε 49 κεντρικά καταστήματά μας σε hubs συλλογής & προετοιμασίας προϊόντων», καταλήγει ο εμπορικός διευθυντής των Public και MediaMarkt.