Ο νόμος που βρίσκεται σήμερα σε ισχύ και προβλέπει, μεταξύ άλλων, οι εξετάσεις να πραγματοποιούνται χωρίς τους δασκάλους και οι εκπαιδευόμενοι να φέρουν ασφαλιστήριο για τυχόν φθορές που θα γίνουν στο όχημα – έχουν κάνει τη διαδικασία να βρίσκεται στον πάγο, ενώ οι σχολές οδήγησης αντιδρούν εξαρχής στα νέα δεδομένα. Ετερο πρόβλημα, το οποίο αγγίζει χιλιάδες οδηγούς άνω των 74 ετών, αποτελεί το ζήτημα της ανανέωσης άδειας, καθώς χρειάζεται να επανεξεταστούν.
Λόγω όλων αυτών των θεμάτων που έχουν προκύψει, οι εν δυνάμει οδηγοί δεν μπορούν να προχωρήσουν στην έκδοση διπλώματος, καθώς στις περισσότερες περιοχές οι εξεταστές απεργούν. Αντίστοιχα, οι 74ρηδες και άνω οδηγοί βγαίνουν στους δρόμους με μια απλή βεβαίωση από τις Υπηρεσίες Μεταφορών που ναι μεν αναγράφει ότι αναμένεται να δώσουν εξετάσεις αλλά στην ουσία δεν τους εξασφαλίζει πως η Τροχαία δεν θα τους καταβάλλει πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου.
Πολυτεχνείο: Σε επιφυλακή 5.500 αστυνομικοί - Όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ισχύουν
Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών άλλαξε τον νόμο για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης σε μια προσπάθεια να αποτραπούν παθογένειες δεκαετιών. Μία εξ αυτών ήταν το «λάδωμα», η ταρίφα δηλαδή που πλήρωναν οι εκπαιδευόμενοι για να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση κατά την εξέταση. Βέβαια, παρά τις αλλαγές που επιχείρησε να φέρει η προηγούμενη ηγεσία, αυτές έπεσαν στο κενό, αφού μόλις 1 μήνα πριν και ενώ στις περισσότερες περιοχές της χώρας δεν πραγματοποιούνταν εξετάσεις, σχολή οδήγησης στην περιοχή της Αττικής έλαβε 250 ευρώ για τον λόγο αυτό.
Από την άλλη, οι κάμερες και τα μικρόφωνα που προβλέπονται στον ισχύοντα νόμο, τόσο μέσα στο όχημα, όσο και στις σχολές και οι οποίες μέσω συστήματος θα είναι διασυνδεδεμένες με το ΥΠΟΜΕ για να προκύπτει ότι οι εξεταζόμενοι πράγματι παρακολουθούν τα θεωρητικά μαθήματα, θα διατηρηθούν – όταν όμως το υπουργείο είναι έτοιμο να το εφαρμόσει.
Για το επόμενο διάστημα, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, οι οδηγοί θα δίνουν εξετάσεις με το σύστημα που ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή κατά την εξέταση θα βρίσκεται εντός του οχήματος ο δάσκαλος και έτσι δεν θα χρειάζεται ασφαλιστήριο ο εξεταζόμενος, οι εκπαιδευόμενοι δεν θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία σε τρεις φάσεις (θεωρητική εξέταση, δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς) αλλά σε 2 στάδια και συγκεκριμένα στα σήματα (θεωρητική) και σε πορεία, παρκάρισμα και οπισθογωνία (πρακτική εξέταση), ενώ δεν αναμένεται να εφαρμοστεί μέχρι νεωτέρας η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17χρονους.
Από την έντυπη έκδοση