Το Εleftherostypos.gr αυτή την φορά θα ασχοληθεί με το άρθρο 44 του προς ψήφιση νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ (Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες Διατάξεις).
Το συγκεκριμένο άρθρο δίνει την δυνατότητα προσθήκης του στρατιωτικού προσωπικού που υπηρετεί στην ΕΜΥ και στα μετεωρολογικά κλιμάκια των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας, στην οικονομική αποζημίωση που αποδίδεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL).
Novartis: Καλούνται ως ύποπτοι οι δύο πρώην προστατευόμενοι μάρτυρες
Το πρόβλημα όμως είναι ότι από την ευνοϊκή και δίκαια ρύθμιση ότι ενώ οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ ευεργετούνται από το επίδομα της Eurocontrol δεν ισχύει το ίδιο για τους στρατιωτικούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά.
Το Eleftherostypos.gr μίλησε με στρατιωτικούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και μεταξύ άλλων μας ανάφεραν:
- Στην Ελλάδα η παροχή Υπηρεσιών Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας [Air Traffic Service – (ATS)], η παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών [Aeronautical Information Service (AIS)], η παροχή των μέσων επικοινωνιών, πλοήγησης και επιτήρησης [Communication, Navigation and Surveillance (CNS)] και τέλος η Μετεωρολογία (ΜΕΤ) αποτελούν του τέσσερις πυλώνες της Αεροναυτιλίας τους οποίους στηρίζει το EUROCONTROL, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων. Για το σκοπό αυτό το EUROCONTROL αποδίδει σε μηνιαία βάση έσοδα που εισπράττει από τα τέλη διεξαγωγής των πτήσεων των πολιτικών αεροσκαφών.
- Η ΕΜΥ αποτελεί τον αποκλειστικό πάροχο των Υπηρεσιών Μετεωρολογίας στην Ελλάδα. Για την είσπραξη των προαναφερθέντων τελών υφίσταται πρόβλεψη σύστασης ειδικού λογαριασμού (ν 4590/2019) για τις ανάγκες της ΕΜΥ, στον οποίο θα πιστώνεται το ποσό που της αντιστοιχεί. Ως εκ τούτου θεωρείται δίκαιο να προστεθεί και το στρατιωτικό προσωπικό που παρέχει υπηρεσίες Μετεωρολογίας, στην προβλεπόμενη αποζημίωση του EUROCONTROL.
- Στους υπόλοιπους τρεiς πυλώνες (ATS, AIS και CNS) πάροχος είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Εντούτοις στα αεροδρόμια Ακτίου, Ανδραβίδας, Αράξου, Καλαμάτας, Ν. Αγχιάλου, Πρέβεζας, Σκύρου και Χανίων οι στρατιωτικοί Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες ATS και AIS για την εξυπηρέτηση των πολιτικών αεροσκαφών. Επίσης στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου και Λήμνου παρέχουν τις ανωτέρω υπηρεσίες σε συνεργασία με τους Ελεγκτές της ΥΠΑ
- Στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ προβλέπεται και παρέχεται αποζημίωση από το EUROCONTROL, μέσω ειδικού λογαριασμού που έχει συσταθεί για το σκοπό αυτό και τον οποίο διαχειρίζεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), ως αρμόδιος φορέας (σχετ. Άρθρο 65 ν 4427/2016). Αντιθέτως στους στρατιωτικούς Ελεγκτές της ΠΑ δεν καταβάλλεται η εν λόγω αποζημίωση και δεν έχει προβλεφθεί οποιοδήποτε αντίστοιχο επίδομα για τις υπηρεσίες που παρέχουν
- Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως προβλέπεται από το ΒΔ 636/1972, είναι κάτοχοι πτυχίων και ειδικοτήτων που απονέμονται από την ΥΠΑ και επί μακρά σειρά ετών παρέχουν Υπηρεσίες ATS και AIS τόσο στη στρατιωτική όσο και στην πολιτική κυκλοφορία στα αεροδρόμια που υπηρετούν. Ειδικότερα, οι στρατιωτικοί Ελεγκτές εκτελούν τα καθήκοντά τους με ευσυνειδησία και επαγγελματισμό με σκοπό την επίτευξη της ισοδύναμης παροχής υπηρεσιών και με γνώμονα την ασφάλεια των πτήσεων, τη διατήρηση ή/και την αύξηση της χωρητικότητας του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας καθώς και τη μείωση των καθυστερήσεων στην Ελλάδα (εντός του FIR Αθηνών), στόχους τους οποίους προσβλέπει το EUROCONTROL.
Με βάση τα παραπάνω δίκαια θέτουν και το δικό τους πρόβλημα προς αξιολόγηση διαμαρτυρόμενοι για το γεγονός ότι για το αντίστοιχα παραγόμενο έργο εργαζόμενοι με τα ίδια προσόντα έχουν διαφορετική μεταχείριση. Αξίζει να σημειωθεί ότι αιτούμενο οικονομικό επίδομα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.