Το 61% των παιδιών έχουν συναντήσει κατά την περιήγησή τους στο Διαδίκτυο ακατάλληλο/βίαιο περιεχόμενο, ενώ το 14% των παιδιών παραδέχεται ότι έχει μοιραστεί πολύ προσωπικές φωτογραφίες στο Διαδίκτυο. Μόλις το 5%
δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού και το 17% ότι έχει γίνει μάρτυρας διαδικτυακού εκφοβισμού. Από τα παιδιά που δηλώνουν ότι αντιλήφθηκαν ότι κάποιος φίλος τους έχει πέσει θύμα cyberbullying το 21% αδιαφόρησε, το 35% προσπάθησε να στηρίξει το θύμα χωρίς όμως να μιλήσει και το 44% αντέδρασε αποκαλύπτοντας το περιστατικό σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεται. Από αυτό το ποσοστό παιδιών, το 65% το είδε τυχαία, το 21% το έψαξε για να το βρει και στο 13% το έστειλε κάποιος φίλος.
Πέραν των κινδύνων στους οποίους είναι εκτεθειμένοι οι μαθητές, η έρευνα αποκαλύπτει και μία ακόμη δυσάρεστη πλευρά: σχεδόν το 50% των γονέων δεν βάζουν όρια στη χρήση του Διαδικτύου ενώ 8 στους 10 δεν επιβλέπουν την περιήγηση του παιδιού τους σε αυτό.
Μάλιστα πάνω από τους μισούς ανήλικους ερωτηθέντες ( 58%) έμαθαν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μόνοι τους, χωρίς κάποιον ενήλικο να τους συμβουλέψει.
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών (83%) διαθέτει προφίλ σε κοινωνικό δίκτυο, εκ των οποίων το 70% προκύπτει ότι ξεκινά την ενασχόληση πριν από την επιτρεπόμενη ηλικία των 13 ετών. Το 36% μάλιστα των παιδιών που διαθέτουν προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα το άνοιξαν μόνα τους, χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους.
Άγιος Παντελεήμονας: Μαθητής βρήκε κάλυκα στην αυλή του σχολείου του
Εξίσου ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η ηλικία στην οποία έρχονται σε επαφή τα παιδιά με τη χρήση του Διαδικτύου είναι ιδιαίτερα μικρή. Το 41% το χρησιμοποιεί από την ηλικία των 7-8 ετών, ενώ το 20% από την ηλικία των 4-6 ετών.
Το κοινωνικό δίκτυο που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά είναι το Instagram με ποσοστό 51% ενώ το facebook χρησιμοποιείται μόλις από το 11% των παιδιών. Ακολουθεί το ΥouTube με 40%, τo Messenger με 19%, το Viber με 17%, το Skype και το Snapchat με 11%.
Η έρευνα σε 14.000 μαθητές, ηλικίας από 10-17 ετών, πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο του 2018 σε 400 σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου Κρήτης, της Πάτρας και της Λάρισας με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώθηκε από τα παιδιά κυρίως στο μάθημα της πληροφορικής.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]