Η φημισμένη παραλία εκείνη την ώρα φιλοξενούσε τουρίστες που είχαν μεταφερθεί εκεί από τρεις βάρκες, οι οποίοι έντρομοι παρακολουθούσαν το φαινόμενο, ενώ κάποιοι τράβηξαν και βίντεο από την πτώση βράχων. Κι όμως, για μια ακόμα φορά οι επιστήμονες είχαν προειδοποιήσει για τέτοιου είδους φαινόμενα σε νησιά των Ιονίων Νήσων, ενώ, σύμφωνα με έρευνα που αναδεικνύει ο «Ε.Τ.», η Λευκάδα στα Ιόνια και η Κόκκινη Παραλία στη Σαντορίνη έχουν κόκκινες ζώνες που κινδυνεύουν από κατολισθήσεις.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ιδιοκτητών σκαφών που βρίσκονταν στην περιοχή εκείνη την ώρα, η κατολίσθηση έγινε σε τρία μέρη, με ένα μικρό κομμάτι βράχου να πέφτει, στη συνέχεια ένα δεύτερο και τέλος ένα μεγάλο κομμάτι, το οποίο μάλιστα δημιούργησε θαλάσσια δίνη που αναποδογύρισε τις βάρκες.
Η εικόνα του επιβλητικού Ναυαγίου έχει αλλάξει πλέον μετά την κατολίσθηση, με το φαινόμενο να προκαλεί εντύπωση, όχι όμως στους επιστήμονες, οι οποίοι κάνουν λόγο για κάτι αναμενόμενο, υπογραμμίζοντας ότι έχουν προειδοποιήσει.
Ο επίκουρος καθηγητής τεχνικής Γεωλογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Γιώργος Παπαθανασίου εξηγεί στον «Ε.Τ.» σχετικά με το φαινόμενο: «Τα πετρώματα των νησιών του Ιονίου έχουν έντονη καταπόνηση από σεισμούς και βροχοπτώσεις. Γι’ αυτό το λόγο έχουν απομειωθεί με αποτέλεσμα κατά καιρούς να έχουμε τέτοιου είδους “αστοχίες”. Αλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι αυτές οι παραλίες έχουν δημιουργηθεί λόγω αυτών των φαινομένων», εξηγεί και συνεχίζει: «Αυτό που μας ενδιαφέρει τώρα είναι να βρούμε τον μηχανισμό που πυροδότησε την κατολίσθηση καθώς ως γνωστόν σήμερα δεν έβρεχε στην περιοχή. Βέβαια, είναι σύνηθες μετά από σεισμική καταπόνηση και βροχοπτώσεις να περάσουν κάποιες μέρες ώστε να προκληθεί ένα τέτοιο φαινόμενο».
Στην ίδια εκτίμηση προχώρησε και ο κ. Λέκκας κάνοντας λόγο για ένα γεωδυναμικό φαινόμενο σε μια σεισμογενή περιοχή. Μάλιστα, προειδοποίησε ότι άλλες επτά παραλίες ενέχουν τον κίνδυνο κατολίσθησης. «Το Πόρτο Κατσίκι της Λευκάδας και ο Μύρτος της Κεφαλλονιάς είναι 2 από αυτές. Προτείναμε στην περιφέρεια ένα πρόγραμμα έρευνας που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, για την αντιμετώπιση των κινδύνων. Η “ζωνοποίηση” των περιοχών και η χρήση προστατευτικών συρμάτων που θα απαγορεύουν στο κοινό να πλησιάζει τα επικίνδυνα σημεία είναι μία από τις λύσεις που προτείνονται», δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη (ΣΚΑΪ).
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]